عنوان خبر:ضرورت ورود شهرداري‌ها به دنياي الكترونيك و مجازي
دوشنبه 22 آذر 1389 - 17:21:44


عضو شوراي اسلامي شهر گرگان گفت: ورود شهرداري‌ها به دنياي الكترونيك و مجازي ضروري است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، ذبيح‌الله ميقاني اظهار داشت: ايجاد شهر الكترونيك گرگان كه روند اجرايي آن در حال بررسي است، بايد با بهره‌گيري از تجربيات شهرهاي بزرگ و موفق در اين پروژه از موازي‌كاري پرهيز كرده و بر سرعت اجرايي خود بيفزايد.
وي تصريح كرد: با توجه به زمينه و بستر مناسب اجراي پروژه شهر الكترونيك در گرگان از جمله گسترش شبكه فيبر نوري در سطح شهر، اجراي اين پروژه مي‌تواند از رشد خوبي برخوردار شود.
عضو شوراي اسلامي گرگان خاطرنشان كرد: در بازديدي كه طي هفته گذشته به منظور ارزيابي وضيعت اين پروژه در ساير شهرهاي كشور از جمله شيراز داشتم مي‌توان گفت با وجود تلاش بسيار، متاسفانه هنوز براي رسيدن به يك شهر الكترونيك ايده‌ال فاصله بسيار زيادي داريم.
ميقاني با اشاره به اينكه شايد بين پنج تا 10درصد از طرح ايجاد شهر الكترونيك در شيراز اجرايي شده است، افزود: مي‌طلبد مسئولان امر در برنامه‌ريزي و روند اجرايي خود توجه بيشتري به اين موضوع داشته باشند.
وي با تأكيد بر اينكه اصطلاح شهر و شهروند الكترونيك در كشور از سال 1379 مطرح شده است، خاطرنشان كرد: سازمان مهمي نظير شهرداري كه به نوعي قلب تپنده شهر محسوب مي‌شود بايد دست از روش‌هاي پيشين برداشته و وارد دنياي الكترونيك و مجازي شود.
اين عضو شوراي اسلامي گرگان يادآور شد: توسعه شهرهاي الكترونيك مي‌تواند دستاوردهاي بسياري را در زمينه‌هاي تسهيل فعاليت‌هاي بانكي، اداري، تجاري، تفريحي، علمي، آموزشي و غيره براي شهروندان، سازمان‌هاي شهري و ديگر ذينفعان شهر به همراه داشته باشد.
ميقاني با بيان اينكه صرف ايجاد يك وب سايت نمي‌توان ادعا كرد كه يك شركت يا سازمان الكترونيك شده است، اظهار داشت: متأسفانه نهادها و ارگان‌هاي كشور هنوز گام‌هاي موثري را براي ارائه خدمات الكترونيكي بر نداشته‌اند كه توجه به مدل‌هاي مختلف براي ارائه خدمات الكترونيك و ايجاد يك جامعه واقعي الكترونيك از ضرورياتي است كه كمتر به آن پرداخت مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-686.html )