عنوان خبر:سطح حريق جنگل هاي گلستان
دوشنبه 22 آذر 1389 - 17:35:56


رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور اعلام كرد: سطح حريق جنگل ها و خسارات به وجود آمده در استان گلستان، پس از برآورد دقيق كارشناسي اعلام مي شود.



دكتر علي سلاجقه روز دوشنبه در بازديد از جنگل هاي گلستان گفت: ايستايي جوي، خشكيدگي سطح زمين، عدم بارش نزولات جوي (باران و برف)، وزش باد در شب از ارتفاعات به سمت پائين و وجود آتش نهفته از مهمترين عوامل بروز آتش سوزي هاي روزهاي اخير استان گلستان محسوب مي شود.
وي با اشاره به مديريت اعمال شده در سازمان براي اين گونه بحران ها اظهار داشت: در حال حاضر از نيروهاي آموزش ديده يگان حفاظت استان هاي همجوار در حال استفاده هستيم و در صورت نياز از تمامي نيروهاي آماده اين بخش در سطح كشور استفاده خواهيم كرد.
دكتر سلاجقه همچنين بهترين راه اطفاء حريق در مناطق استان را با توجه به صعب العبور بودن و محدوديت استفاده از بعضي امكانات، استفاده از نيروي انساني آماده و با انگيزه ذكر كرد.
وي افزود: از چرخبال، هواپيماي سبك و ابزارهاي مختلف موجود متناسب نيز استفاده مي كنيم.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري در پايان نوع آتش سوزي در جنگل هاي استان گلستان را عمدتاً سطحي شامل برگ سوزي و درختان خشكيده و افتاده اعلام و تصريح كرد:
از تمامي ظرفيت ها و توانمندي هاي كشور براي اطفاء حريق جنگل ها استفاده مي شود.
رئيس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخيزداري كشور به همراه مديركل و تني چند از كارشناسان اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري براي دومين بار از مناطق آتش سوزي استان گلستان بازديد كرد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-693.html )