عنوان خبر:ايستادگي در برابر توطئه ها به بركت فرهنگ عاشورا
سه شنبه 23 آذر 1389 - 19:44:12


فرماندار شهرستان گرگان گفت: ملت ما در طول اين 31 سال به بركت فرهنگ عاشورا در برابر همه توطئه‌ها دشمنان ايستادگي كرده است



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، جعفر گرزين شب گذشته در جمع عزاداران بسيجي گرگان اظهار داشت: امروز قدرت‌هاي استكباري دنيا اين را مي‌دانند كه ملت ما به سلاح مهمي همچون فرهنگ عاشورا مسلح است.
وي افزود: دشمن مي‌داند تا زماني اين مجالس عزاداري محرم و صفر برپا است و اين عشق و علاقه و محبت مردم به اهل بيت وجود دارد اين ملت شكست‌ناپذير است.
فرماندار شهرستان گرگان خاطرنشان كرد: اين روزها دشمنان اسلام و قرآن و ايران سعي مي‌كنند تا از تاثيرگذاري و آموزندگي نهضت عاشورا بكاهند و امروز دشمن تلاش مي‌كند تا مجالس عزاداري و سوگواري ما را بي‌محتوا كرده و به انحراف بكشاند.
گرزين گفت: دشمن به دنبال تضعيف ماهيت معنوي و معرفتي سوگواري‌ها و آغشته كردن آنها به مطالب سست و خرافات است و از اين نقطه ضربه خورده است.
وي ادامه داد: اگر دستجات عزاداري ما و هيئت‌هاي مذهبي در محرم و صفر مجلس خطابه نداشته باشند و از سخنرانان براي تبيبن اهداف قيام كربلا استفاده نكنند اين جلسات ما را اهداف امام (ع) دور مي‌كند.
فرماندار شهرستان گرگان افزود: با دوري جستن از هرگونه خرافات در مراسم عزاداري اباعبدالله‌الحسين (ع)، بايد به سخنان خدا، راه اين امام شهيد و روايات اهل بيت (ع) توجه شود.
گرزين خاطرنشان كرد: جهت‌گيري قيام امام حسين (ع) گسترش، تبيين، آگاه‌سازي و محكم كردن ايمان مردم و فرياد كردن شجاعت ديني است.
وي همچنين با اشاره به اينكه راه امام حسين (ع) احياي دين اسلام و امر معروف و نهي از منكر بود، افزود: زندگي و شهادت اين شخصيت بزرگوار از ابعاد مختلف درس‌ها و پيام‌هاي ارزشمندي به جامعه بشري داده است.
فرماندار شهرستان گرگان ادامه داد: هرگاه حركت امر به معروف و نهي از منكر، اين فريضه خدايي در جامعه تضعيف شود، انواع فسادها افزايش خواهد يافت.
گرزين گفت: در اين ماه عزيز همه بايد تلاش كنيم امر به معروف و نهي از منكر رواج پيدا كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-706.html )