عنوان خبر:پرونده مهدی و فائزه هاشمی رفسنجانی به دادسرا رفت
سه شنبه 13 بهمن 1388 - 21:53:05


سرانجام با گذشت نزدیک به 8 ماه از پایان انتخابات ریاست جمهوری و در حالی که در روزهای آغازین اغتشاشات پس از انتخابات تعداد قابل توجهی از عاملین اصلی و حتی عوامل درجه دو و سه موثر در ناآرامی‌های توسط قوه قضاییه به پای میز محاکمه کشانده شدند، قوه قضاییه تصمیم گرفت تا فرزندان هاشمی رفسنجانی را نیز به محکمه بکشاند. این در حالی است که تا کنون با وجود مدارک غیر قابل انکار همچون فیلم حضور فرزندان هاشمی در ناآرامی‌های پس از انتخابات و برخی اعترافات متهمین دستگیر شده، مهدی هاشمی در خارج از کشور به سر می برد و فائزه هاشمی آزاده مشغول ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی است.



سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه دوشنبه شب در نشستی سیاسی در قم با اشاره به اراده قوه قضاییه برای برخورد با متخلفین گفته است: "اراده دستگاه قضايي امروز بر اين امر استوار شده است كه به هيچ عنوان رسيدگي به اتهامات كساني كه منتسب به خواص هستند را كنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمي نيز به دادسراي تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جريان قرار خواهد گرفت."

وی در خصوص شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کروبی و موسوی و اقدامات دستگاه قضا در این خصوص نیز گفته است: "ما در رسیدگی به جرم این اقایان منتظر شکایت دیگران نیستیم و الا تمام ملت مسلمان و حزب الله ایران از این ها شاکی هستند البته نمایندگان مجلس وظیفه خود را انجام داده اند اما دادستانی به عنوان مدعی العموم وظیفه قانونی دارد و منتظر شکایات فردی نیست."

این درحالی است که تا کنون فیلم های متعددی از حضور فائزه هاشمی در تجمعات و اغتشاشات غیر قانونی پس از انتخابات همچون اغتشاشات روز عاشورا در رسانه ها منتشر شده است.

در یکی از جنجالی ترین تصاویر موجود از فائزه هاشمی وی در تجمعی غیر قانونی در مقابل صدا وسیما، مشغول هدایت تجمع کنندگان است. پخش این تصاویر از سیمای جمهوری اسلامی نیز واکنش های شدید مردمی را به دنبال داشت.

در همین حال مهدی هاشمی رفسنجانی که نقش فعالی در انتخابات ریاست جمهوری دهم و ساماندهی برخی امکانات برای ستاد میرحسین موسوی داشته نیز پس از انتخابات و به بهانه سرکشی به برخی واحدهای دانشگاه آزاد به لندن رفته و همچنان نیز در خارج از کشور به سرمی برد. هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال دانشجویانی که در مشهد مقدس از وی در مورد مهدی سوال کرده بودند، گفته بود به مهدی گفته ام تا پایان دوره دکتری خود در خارج بماند.

هر چند هاشمی رفسنجانی در همین سخنان از برگزاری دادگاه برای بررسی اتهامات فرزندانش استقبال کرده است، اما واکنش وی پس از مناظره احمدی‌نژاد و موسوی از حقیقت دیگری حکایت دارد. وی پس از مناظره تاریخی محمود احمدی نژاد و میرحسین موسوی که در آن از ارتباط فرزند وی با یکی از پرونده های نفتی سخن به میان آمد، در نامه ای بدون سلام و والسلام و تهدید گونه به رهبر انقلاب، از آتش‌فشانهایی یاد کرده بود "که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند" و پیش بینی کرده بود که این آتشفشان‌ها، "در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم." وی در پایان این نامه نیز نوشته بود: سر چشمه شاید گرفتن به بیل ، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

ظاهرا برخی فشارها تاکنون مانع انجام وظیفه قوه قضاییه در بازخواست از فرزندان هاشمی رفسنجانی شده است چنانکه حتی آنزمان که دادستان تهران در گفتگویی از مهدی هاشمی خواست تا برای بررسی اتهاماتش به کشور بازگردد، مهدی هاشمی با لحنی حق به جانب و طلبکارانه، دادستان تهران را از آنسوی مرزها مورد خطاب قرار داده بود که چرا نام او را در رسانه ها بیان کرده است!

با این حال به نظر می رسد، میزان جدیت قوه قضاییه در حوادث پس از انتخابات، با به پای میز محاکمه کشاندن فرزندان هاشمی رفسنجانی که تا کنون به دلیل برخی فشارها از بازخواست این قوه مصون بوده‌اند، محک خواهد خورد، امری که معاون اول قوه قضاییه مدعی است زمینه های آن فراهم شده است.

منبع : رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-71.html )