عنوان خبر:عاشورا روح ايثار و شهادت را در دل انسان‌ها زنده مي‎كند
چهارشنبه 24 آذر 1389 - 17:06:35


شهردار گنبدكاووس گفت: عاشورا هديه‎اي معنوي براي بشريت است كه روح ايثار و شهادت را در دل انسان‌ها زنده مي‎كند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سيدمنصور باقري شامگاه سه‌شنبه در جمع كاركنان شهرداري گنبدكاووس، عاشورا را هديه‌اي براي تمام بشريت دانست و افزود: چه آنهايي كه به اسلام اعتقاد دارند و چه تمام انسان‌هاي آزاده دنيا حركت امام حسين (ع) را به گونه‌اي تحليل مي‎كنند كه راه و رسم زندگي را به همه انسان‌ها مي‏آموزد.
وي تصريح كرد: واقعه كربلا اين درس را به ما مي‌دهد كه كساني مي‌توانند خوب زندگي كنند و خوب بميرند و ما اگر به انقلاب و دفاع مقدس هم نگاه كنيم، با تمام وجود درك مي‎كنيم كه زماني توانستيم به عظمت و بزرگي و پيروزي برسيم كه آماده جانفشاني بوده‎ايم و به دنيا دلبستگي نداشتيم.
باقري ادامه داد: انقلاب اسلامي كه به رهبري روحانيت و ولي‌فقيه شكل گرفت مولود عاشوراست.
وي افزود: اگر انقلاب عاشورا نبود انقلاب اسلامي نيز به وجود نمي‌آمد.
شهردار گنبدكاووس اظهار داشت: اگر امروز ايران اسلامي از اقتدار بالا در عرصه‌هاي مختلف برخوردار است از بركات فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامي است.
وي افزود: امروز ملت ايران اسلامي منسجم‌تر از هر زمان ديگري مقتدر و آگاه در برابر تهديدهاي آمريكا ايستادگي مي‌كند.
شهردار گنبدكاووس افزود: امروز آثاري كه از انقلاب مي‌بينيم در واقع آثار فرهنگ جهاد و شهادت است، فرهنگي كه ريشه در عاشورا و واقعه كربلا دارد و ما بايد نسبت به اين موضوع معرفت عميق پيدا كنيم.
باقري با بيان اينكه فرهنگ عاشورا چنان تاثيري بر زندگي ما داشته كه حتي دشمنان ما به آن توجه دارند، گفت: در جريان وقايع گذشته در ميان دشمنان ما كساني بوده‌اند كه در طي سال‌هاي جنگ تحميلي وضعيت ايران و عراق را قياس كرده و مي‌گفتند كه عراقي‌ها از نظر تجهيزات جنگي، حمايت‌هاي نظامي و مالي نسبت به ايران برتري دارند چون تمام دشمنان ما با آنها متحد بودند، به طوري كه در آن زمان آمريكا و شوروي سابق دو قدرت اصلي جهان تنها در مورد جنگ با ايران با هم اتفاق نظر و توافق داشتند.
وي در اين زمينه ادامه داد: آنان مي‌گفتند كه تنها يك عامل سبب شده است كه ايراني‎ها موفق‌تر باشند و آن اين بود كه آنها از شهادت هراس ندارند و تا روحيه شهادت‌طلبي بين ايراني‎ها باشد، پيروزي براي عراق امكان‌پذير نيست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-716.html )