عنوان خبر:چريك سايبري 21ساله سايت ضدانقلاب را از كار انداخت
سه شنبه 13 بهمن 1388 - 21:57:38


سايت راديو زمانه وابسته به عناصر ضدانقلاب مقيم هلند چند روز است كه از كار افتاده است. گردانندگان اين سايت مي گويند مورد حمله گروهي موسوم به ارتش سايبري ايران قرار گرفته اند.

فريد حائري نژاد سردبير راديو زمانه در گفت وگو با بي بي سي تصريح كرد: حمله كنندگان تلاش كرده اند به داخل سرور اين سايت نفوذ كنند. آنها توانستند وارد حساب كاربري سايت شوند و حتي به داخل ايميل هاي صاحبان حساب هاي كاربري نفوذ كرده اند. آنها تلاش كردند اطلاعات افراد در تماس با سايت را هم به دست بياورند.




وي همچنين به دويچه وله گفت: حمله كنندگان اول به «سرور» ما حمله كردند و پس از آن وارد «ايميل اكانت» ما شدند و آخر سر «دومين» ما را تغيير دادند. حمله كنندگان كساني هستند كه چند هفته قبل به تويتر ضربه زدند.

اختر قاسمي از همكاران راديو زمانه هم با اشاره به اختلال چند روز اخير اين سايت اعلام كرد: از اون جايي كه همكاران زمانه اميد به درست شدن آن داشتند متاسفانه خبر هك كامل را با تامل و با كمي صبر به ديگر همكاران دادند به طوري كه خود من با ايميل هك شده يكي از همكاران مدتي در چت بودم بدون اينكه متوجه شده باشم كه كسي كه با من صحبت مي كند يك هكر است. بعد از مشخص شدن اينكه فرد مخاطب من هكر است از او پرسيدم كه «چرا اين كار را انجام مي دهند و هدفشان چيست؟ او گفت اولا من يك نفرم و به اندازه يك ارتش كار مي كنم و اسمم ارتش است. من يك جوان عادي و متخصص كامپيوتر هستم. بي بي سي و صداي آمريكا و زمانه كه تبليغي نمي گيرند و درآمدي ندارند، معلوم است كه از كجا تامين مي شوند و از براندازي حرف مي زنند.» از او پرسيدم چند سال داري، پاسخ داد 21سال. او گفت ما نمي گذاريم كشورمان را «ري ست» كنيد.

گفتني است راديو زمانه اگرچه ظاهرا با بودجه دولت هلند اداره مي شود اما خواهر خوانده راديو فردا محسوب مي شود و شماري از عناصر ضد انقلاب مقيم كشورهاي مختلف اروپايي و آمريكا با آن همكاري مي كنند.

نيك آهنگ كوثر كه همكار دايمي راديو زمانه محسوب مي شود در پي از كار افتادن اين سايت، به كم اهميت پرداختن كار اين هكر 21ساله پرداخت و در سايت «خودنويس» نوشت؛ زمانه كه به گفته كارشناسان در طول ماههاي اخير تعداد زيادي از مخاطبان خود را از دست داده بود، از سوي رسانه هايي مثل كيهان و نهادهاي امنيتي جدي گرفته مي شد. ارتش سايبري ايران بر روي سايت راديو زمانه نوشته و تصوير هميشگي خود را گذاشته است؛ «ارتش سايبري ايران به تمام مزدوران وطن فروش هشدار مي دهد كه در دامان اربابان خود نيز آنها را راحت نمي گذارد.»

راديو زمانه كه در ماههاي اخير با مشكلات زيادي روبرو بوده و روز به روز همكاران قديمي و با سابقه خود را به خاطر ضعف مالي(!!) از دست مي دهد، با مشكلي ديگر نيز مواجه شد. ارتش سايبري ايران كه در طول ماههاي گذشته حملات خود را به طور مداوم متوجه سايت هاي نزديك به جنبش سبز و حتي جستجوگر «بايدو» كرده بود، اين بار سايت زمانه را هك كرده است. گرچه يك كارشناس امنيت اينترنت معتقد است عدم بهره گيري از نيروهاي حرفه اي مي تواند عاملي براي ضربه پذير شدن سايت زمانه باشد، اما با توجه به سابقه «ارتش سايبري ايران» در از كار انداختن تعدادي از سايت هاي بزرگ و به ظاهر امن، مي توان قدرت فني هكرهاي وابسته به سپاه پاسداران ]؟![ را بيشتر دانست.

گفتني است در صفحه از كار افتاده سايت راديو زمانه دو عبارت يا حسين(ع) و خليج فارس با امضاي ارتش سايبري ايران ديده مي شود.

منبع : كيهان




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-72.html )