عنوان خبر:جزئيات حادثه تروريستي چاربهار به‌نقل از مجروحان
جمعه 26 آذر 1389 - 19:23:46


شماري از مجروحان حادثه تروريستي چابهار با تشريح جزئيات انفجار بمب و تقبيح اين اقدام پليد و جنايتكارانه گفتند: اقدام رذيلانه تروريستها، اتحاد شيعه و سني را افزونتر و عزم آنان را براي صيانت از نظام و اسلام بيشتر كرده است.



به گزارش ايرنا، اين بار چابهار در روز تاسوعا به عاشورايي ديگر تبديل شد و سي و چند نفر از سبكبالان عاشق آقا ابا عبدالله الحسين (ع) خالصانه پر كشيدند و به ديدار معبود شتافتند.

ظهر روز تاسوعا در هنگامه اي كه هياتها و دسته هاي سينه زني و زنجير زني در حال عزاداري براي سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) بودند، دست پليد يزيديان زمان از آستين چند تروريست جنايتكار بيرون آمد و شماري از هموطنان مرد و زن شيعه و سني را شهيد و مجروح كرد.

يكي از مجروحان اين حادثه در بيمارستان امام علي (ع) چابهار به خبرنگار ايرنا گفت: در محل سقاخانه در حال توزيع شربت نذري ميان عزاداران بودم كه ناگهان با صداي انفجاري همه جا لرزيد و متوجه جاري شدن خون از سر و پايم شدم.

'علي اصغر خدنگي' افزود: بر اثر اين انفجار از ناحيه سر و كشاله ران مورد اصابت تركش قرار گرفتم.

وي بيان كرد: دشمنان اسلام و نظام اسلامي فكر مي كنند با اين قبيل اقدامهاي جنايتكارانه مي توانند خللي در عزم و اراده ملت ايران در حمايت از نظام اسلامي و اتحاد و همبستگي شيعه و سني ايجاد كنند اما ملت ايران فرزند عاشورا و پيرو حسين بن علي (ع) است.

سيد 'محمد امين سجادي' يكي ديگر از مجروحان كه از ناحيه پا دچار اصابت تركش و مجروح شده است، نيز گفت: با شنيدن صداي انفجاري در مقابل فرمانداري به سرعت براي اطلاع از موضوع و در صورت نياز كمك به آسيب ديدگان، به محل انفجار حركت كردم.

وي افزود: هنوز مسافت زيادي را طي نكرده بودم كه در مقابل سقاخانه چهارباغ خيابان امام خميني و نزديكي ميدان شهدا صداي انفجار ديگري شنيدم و با اصابت تركش به پايم دچار خونريزي شديد شدم.

استوار يكم 'مهدي دودانگه' مجروح ديگر اين حادثه كه از ناحيه پا صدمه ديده است، گفت: به عنوان مامور حفاظت و نظم عزاداران در كنار خيابان ايستاده بودم كه ناگهان يك نفر با سرعت از سمت راست فرمانداري خود را به جمعيت عزادار رساند و در همان لحظه بمبي منفجر شد.

وي افزود: در حاليكه بوسيله تركش بمب مجروح شده بودم، شاهد هلاكت يكي از تروريستها به دست ماموران انتظامي بودم .

'صمد نارويي'، 'مصطفي ميرشكاري'، 'حسينعلي آه پرويز' و 'ذاكر فرموده' ديگر مجروحان حادثه تروريستي ديروز چابهار نيز به علت وخامت اوضاع جسماني، نتوانستند با خبرنگار ايرنا گفتگو و مصاحبه كنند.

امام جمعه چابهار نيز به خبرنگار ايرنا گفت: پس از انفجار بمب، مردم همچنان در صحنه حاضر بودند و نه تنها دچار ترس و وحشت نشدند بلكه به سرعت به كمك مجروحان و انتقال پيكر شهدا به بيمارستان شتافتند.

حجت الاسلام سيد 'محمد موسوي' اظهار داشت: عشق مردم اين منطقه به امام حسين (ع) به حدي است كه حادثه انفجار نتوانست مانع ادامه برگزاري مراسم شود و پس از اتمام امداد رساني به مجروحان و انتقال پيكر شهدا به سردخانه، آيين عزاداري همچنان ادامه يافت.

وي بيان كرد: با وجودي كه مسوولان به منظور جلوگيري از بروز هر گونه مشكلي اعلام كردند مراسم عزاداري تعطيل شود، اما جمعيت كم نظيري كه حداقل طي سي سال گذشته سابقه نداشت در آيين شب و روز عاشورا در اين شهرستان شركت داشتند.

امام جمعه چابهار گفت: اقشار مختلف مردم چابهار روز گذشته پس از حادثه انفجار تروريستي در تماس هاي متعدد و مكرر با دفتر امام جمعه اعلام كردند، در مراسم عزاداري روز عاشورا كفن پوش شركت كرده و در خيابانها به عزاداري مي پردازند.

وي اظهار داشت: مجروحان حادثه نيز در مصاحبه با رسانه هاي ارتباط جمعي از مردم تقاضا كردند، عزاداري روز عاشورا با شكوه بيشتري برگزار شود كه مردم نيز با حضور پرشورتر از گذشته آيين سوگواري را برگزار كردند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-726.html )