عنوان خبر:وحدت بيشتر شيعه و سني با اقدامات تروريستي نظير حادثه چابهار
جمعه 26 آذر 1389 - 19:28:35


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به حادثه رور تاسوعاي حسيني در چابهار و به شهادت رسيدن جمعي از هموطنان گفت: دشمن بداند كه با اين اقدامات تروريستي، وحدت شيعه و سني روز به روز بيشتر مي شود.



به گزارش ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي گرگان افزود: اين اقدامات تروريستي با هيچ منطق و دليلي جور در نمي آيد و با هيچ دين و اصولي سازگار نيست.
به گفته وي، افرادي كه اقدام به اين كارها كردند در واقع مزدوران كساني هستند كه با اسلام، دين و پيغمبر (ص) و در مجموع با همه چيز مخالف هستند و مي خواهند بين شيعه وسني اختلاف اندازند.
وي گفت:دشمنان بايد بدانند كه امروز زمان اين حرف ها، انگيزه ها و برنامه هايشان گذشته و خود اين كارها نيز باعث نزديكي، آگاهي بيشتر مردم و مقاومت آنها خواهد شد.
وي ادامه داد: با اتحادي كه در سراسر ايران بين همه اقوام و بين شيعه و سني وجود دارد، نمي توان اين مساله را حساب كليت اهل سنت گذاشت، بلكه اينان بيشتر وهابيون و سلفي ها هستند.
نماينده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: با اين مسايل امت اسلامي بيدارتر از گذشته مي شود، بطوري كه تمام مردم، گروهها و اقشار مختلف اين حركات را محكوم كرده و اين محكوميت نيز در استان گلستان از سوي علماي اهل تسنن و تشيع و ايمه جمعه و جماعات نيز صورت گرفت.
آيت الله نورمفيدي با اشاره به حركت كاروان آسيايي كمك به مردم غزه گفت: اين گروه مي خواهد براي مردم مظلوم و بي دفاع كمك برساند و قصد جنگ و مبارزه با رژيم صهيونيستي را ندارند.
نماينده ولي فقيه در گلستان با اشاره به شهادت امام زين العابدين (ع) گفت: اين امام در حادثه بعد از عاشورا، با سخنانش در كنار حضرت زينب (س) دست به رسوايي يزيد و خاندان بني اميه زد.
امام جمعه گرگان، همچنين با گرامي داشت 27 آذر ماه سالروز وحدت حوزه ودانشگاه و سالروز شهادت اظهارداشت:شهيد مفتح بنيانگذار عملي و عيني وحدت حوزه و دانشگاه و عالمي فاضل،و آگاه به مسابل روز بود.
خطيب جمعه گرگان در بخش ديگري از خطبه ها گفت: امام خميني (ره) مي دانست كه دشمن براي آن كه بر ما مسلط شود، بايد بين حوزه دين و علم جدايي اندازد، به همين دليل مساله وحدت بين اين دو را بيان نمود.
آيت الله نورمفيدي خاطرنشان كرد: دانشگاهيان مي توانند به حوزه هاي علميه در جهت اثبات مسايل علمي به مجتهدين و مجتهدين نيز در رشد ايمان ديني و مذهبي به دانشگاهيان كمك نمايند.
به گفته وي، حوزه هاي ديني و علميه مي توانند نقش مهمي در مساله علوم انساني كه هميشه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب بوده به دانشگاهيان كمك كنند و مي توانند با ديدگاههاي خود از ورود علوم انساني غربي به دانشگاه جلوگيري نمايند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-727.html )