عنوان خبر:سهم بخش صنعت گلستان در كشور تنها نيم درصد است
شنبه 27 آذر 1389 - 21:49:19


نماينده شهرستان هاي غرب استان گلستان در مجلس شوراي اسلامي، جايگاه استان در بخش صنعت و معدن كشور را نامناسب دانست و گفت: سهم بخش صنعت گلستان در كشور، تنها نيم درصد است.



'محمدجواد نظري مهر' روز شنبه در جلسه هم انديشي خانه صنعت و معدن گلستان افزود: به رغم اين كه 13 سال از استان شدن گلستان مي گذرد، متاسفانه با توجه به محدوديت هاي صنعتي موجود در بخش صنعت، از جايگاه مناسبي در سطح كشور برخوردار نيستيم.
نماينده كردكوي، بندرگز، بندرتركمن و گميشان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بايد همگي دست به دست هم دهيم و با همت مضاعف جايگاه صنعت و معدن استان را ارتقا بخشيم.
سرپرست سازمان صنايع و معادن گلستان نيز گفت: در هشت ماهه اول سال جاري تعداد 75واحد صنعتي با سرمايه گذاري 820 ميليارد ريال موفق به اخذ پروانه بهره برداري شده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل رشد 100 درصدي را نشان مي دهد.
'حسين طلوعيان' درباره وضعيت اشتغال در بخش صنعت و معدن گلستان نيز گفت: سهمي كه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان براي ايجاد اشتغال در بخش صنعت و معدن در سال 89 در نظر گرفته، يك هزار و 644 نفر است.
وي افزود:‌ اما از ابتداي سال جاري تا كنون، يك هزار و 780 نفر در اين بخش مشغول به كار شده اند و اميدواريم اين تعداد تا پايان سال به 2200 نفر برسد.
وي در خصوص طرح آمايش صنعتي و معدني استان هم گفت: هم اينك 14 طرح صنعتي ايجادي با اعتباري بالغ بر 1700 ميليارد ريال از محل اين طرح در سطح استان در دست اجراست.
طلوعيان با اشاره به بسته هاي حمايتي بخش صنعت و معدن در قانون هدفمند كردن يارانه ها افزود: اين بسته هاي حمايتي به صورت تسهيلات براي واحدهاي صنعتي تاثيرپذير منظور شده است.
سرپرست سازمان صنايع و معادن استان با تقدير از اعضاي جديد هيات مديره خانه صنعت و معدن استان اظهار اميدواري كرد: با ايجاد همدلي و اتحاد در بين اعضاي اين نهاد مدني، خانه صنعت و معدن ارتباط موثري با بخش صنعت و معدن داشته و نقش تعيين كننده اي در توسعه صنعتي و معدني استان ايفا نمايد.
بهرامي رييس جديد هيات مديره خانه صنعت و معدن گلستان نيز گفت: رشد و توسعه صنعتي و معدني استان جز از طريق همفكري، همدلي و مشاركت كليه مسئولان ذيربط و نهادهاي مدني مرتبط ممكن نيست.
اسماعيل مهدوي نيا رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي گلستان نيز با اشاره به فعاليت هاي مركز جذب سرمايه گذاري استان، از اعضاي هيات مديره خانه صنعت و معدن درخواست كرد براي جذب سرمايه گذار خارجي به اين مركز كمك نمايند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-734.html )