عنوان خبر:جنگ نرم راهبرد نظام سلطه براي تسلط بر افكار و اراده ملت ها
شنبه 27 آذر 1389 - 22:00:04


معاون پژوهشي موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) قم درنشست 'جنگ نرم و رسانه' گفت: جنگ نرم راهبرد و استراتژي انتخابي نظام سلطه براي تسلط بر افكار و اراده ملت ها و دگرگوني باورها و ارزش هاي آنان است.



حجت الاسلام والمسلمين دكتر 'احمد حسين شريفي' عصر شنبه در نشست هم انديشي اساتيد بسيجي در دانشگاه ازاد اسلامي علي آبادكتول با تشريح جنگهاي سخت و نيمه سخت ، اظهارداشت: جنگ رسانه اي در واقع استفاده از رسانه ها براي تضعيف كشور هدف و بهره گيري از توان و ظرفيت رسانه ها اعم از رسانه هاي نوشتاري، ديداري – شنيداري به منظور كسب منافع است.
وي با تاكيد بر اين موضوع كه مقاومت در برابر باورها و ايدئولوژي غرب ، عامل جنگ نرم دشمنان است ، به بيان سخنان امام خميني (ره) به مناسبت سالگرد كشتار خونين حجاج در مكه پرداخت و گفت: نكته مهمي كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان و جهانخواران تا كي و تا كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند.
شريفي ادامه داد: در اين مسير به يقين آنان مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش هاي معنوي و الهي ما نمي شناسند.
وي با بيان اين مطلب كه تمدن اسلامي از لحاظ مساحت بعد از تمدن غربي بيشترين قلمرو مساحتي را دارد ، از كاهش تدريجي تمدن غربي از حدود40 به 24 درصد در طول 100 سال گذشته خبر داد و افزود: با وجود اينكه تمدن غربي در سال 1920 نيمي از وسعت جهان را در اختيار داشته، خوشبختانه امروز در مقابل تمدن اسلامي كه با سرعت فزاينده اي رو به رشد است فقط كمتر از يك چهارم جهان را در اختيار دارد.
شريفي دربخش ديگري از سخنان خود قطع دست غربيان از منافع كشور، پاگذاشتن به حريم دانش هاي ممنوعه ،تهديد دوستان غرب و تقابل باورها و ايدئولوژي را از علل تقابل غرب و جمهوري اسلامي خواند و ياداور شد:‌ نوع نگاه جمهوري اسلامي به جهان، انسان ،سياست ،امنيت ،معنويت ،سعادت ،اخلاق و عدالت كاملاً با نوع نگاه غرب متفاوت است.
معاون موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني قم در بخش ديگري از سخنان خود غيرواقع گرايي ، نسبي گرايي ، اومانيسم ، سكولاريسم ، كثرت گرايي و اصالت لذت و سود را از مباني انديشه جنگ نرم برشمرد و افزود: شناخت ابزارهاي دشمن در جنگ نرم شرط لازم ورود به صحنه اين مبارزه است و بدون شناخت ابزارهاي اين جنگ هرگز نمي توان اميدي به مقابله نتيجه بخش با دشمن داشت.
وي در پايان با اشاره به نقش دانشگاهها و موسسات آموزش عالي در پيشرفت علمي كشور ، ترويج قوميت گرايي ، بهره برداري از آسيب هاي اجتماعي ،الگوسازي متناسب با فرهنگ غرب ،فرقه سازي ،تخريب هدفمند فرهنگ اسلامي را از جمله شگردهاي دشمنان در جنگ نرم بر عليه دانشگاهها دانست.
شريفي افزود: ‌اگر هدف اصلي جنگ نرم تغيير باورها و ارزش هاي اسلامي است بنابراين بهترين راه مبارزه با آن ترويج و تقويت فرهنگ اسلامي و الهي است كه اين وظيفه اساتيد را دوچندان مي نمايد.
به گزارش ايرنا به همت كانون بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي آباد كتول، جلسه هم انديشي اساتيد بسيجي با عنوان 'جنگ نرم و رسانه' در سالن شماره 2 مركز مطالعات و آموزش نيروي انساني اين واحد دانشگاهي و با حضور حجت الاسلام و المسلمين مازندراني ، رئيس دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاههاي استان گلستان برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-741.html )