عنوان خبر:آزادي 65 زنداني جرائم غيرعمد
يكشنبه 28 آذر 1389 - 21:57:51


رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: با تلاش سه نهاد استان، 65 زنداني جرائم غيرعمد آزاد شدند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي حل اختلاف استان گلستان، احمد جعفري در حاشيه مراسم آزادي اين زندانيان اظهار داشت: براي آزادي اين زندانيان، ستاد ديه، شوراي حل اختلاف و مددكاري زندان‌هاي گرگان و گنبدكاووس از مدت‌ها پيش با شاكيان اين افراد رايزني‌هاي خود را آغاز كرده بودند كه بالاخره اين تلاش‌هاي با آزادي اين افراد ثمر داد.
وي افزود: بدهي اين افراد جمعا، 8 ميليارد ريال بود كه نيمي از آن را زيان‌ديدگان بخشيدند و 50 درصد بقيه را خيرين و ستاد ديه استان تامين كردند.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: 45 نفر از اين افراد در زندان گرگان و 20 نفر نيز در زندان گنبدكاووس به سر مي‌بردند.
جعفري با قدرداني از گذشت زيان‌ديدگان، خاطرنشان كرد: با آزادي اين زندانيان، از فروپاشي و سست شدن بنيان خانوادگي و آسيب‌هاي اجتماعي احتمالي كه امكان داشت آنان را تهديد كند، جلوگيري شد.
وي بار ديگر بر عزم شوراي حل اختلاف براي كاهش جمعيت زندانيان جرائم غيرعمد مانند تصادفات در استان تاكيد كرد و گفت: به اين منظور دو شعبه شوراي حل اختلاف در زندان گرگان و يك شعبه در زندان گنبد كاووس مستقر شده است.
معاون قضايي و رئيس شوراي حل اختلاف استان گلستان گفت: سال گذشته نيز با تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف استان، هشت محكوم به اعدام از پاي چوبه‌دار پايين كشيده شدند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-751.html )