عنوان خبر:دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته‌اي
يكشنبه 28 آذر 1389 - 22:07:28


دوازدهمين نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور به ميزباني دانشگاه گلستان شب گذشته در گرگان داير شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، اين نمايشگاه پنج روزه با همكاري سازمان انرژي اتمي ايران و با حضور صولت‌ثنا معاون كاربردهاي فناوري‌هاي نوين سازمان انرژي اتمي كشور، مهاجراني مدير‌عامل پسمانداري صنعت هسته‌اي و جمعي از روسا و اساتيد و دانشجويان افتتاح شد.
به گفته مدير اجرايي دبيرخانه شوراي همكاري‌هاي علمي سازمان هسته‌اي، مخاطبان اصلي نمايشگاه صرفا دانشجويان و دانشگاهيان هستند و بازديد براي عموم مردم آزاد نيست.
شاهين تقوي در حاشيه برگزاري نمايشگاه در جمع خبرنگاران گفت: هدف از برپايي چنين نمايشگاه‌هايي آشنايي قشر تحصيلكرده با جزئيات صنعت هسته‌اي و انتقال برداشت‌هاي ايشان به جامعه است.
وي تصريح كرد: ضرورت نياز صنعت هسته‌اي براي كشور و هزينه‌هاي سياسي و اقتصادي مصروف در اين خصوص بايد به وضوح شرح داده شود.
مدير اجرايي شوراي همكاري‌هاي سازمان هسته‌اي از دانشجويان به عنوان پل ارتباطي بين اين صنعت و مردم ياد كرد و افزود: آغاز به كار نمايشگاه از سال 1387 تاكنون بوده و پيش از اين در دانشگاه‌هاي تهران، شيراز، اصفهان، سبزوار، كاشان و مشهد نيز داير شده است.
نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور به مساحت نزديك به 600 متر‌مربع و متشكل از دو قسمت عمده چرخه سوخت هسته‌اي و اقدامات تحقيقاتي پژوهشكده زيرمجموعه سازمان است.
نمايشگاه مذكور تا روز چهارشنبه اول دي ماه جاري از ساعت 9 الي 16 برپاست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-753.html )