عنوان خبر:ساخت دستگاه‌هاي ضخامت‌سنج و سطح‌‌سنج
يكشنبه 28 آذر 1389 - 22:08:36


معاون كاربردهاي فناوري‌هاي نوين سازمان انرژي اتمي كشور از ساخت دستگاه‌هاي ضخامت‌سنج و سطح‌‌سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌اي خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، عبدالله صولت‌ثنا شامگاه شنبه در مراسم افتتاحيه نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور در گرگان اظهار داشت: كاربرد اين انرژي در درمان سرطان‌ها، افزايش طول نگهداري مواد غذايي، توليد برق، شناسايي آتش در راكتورها، شناسايي آناليز مواد و كاربردهايي در علوم پزشكي، صنعت و كشاورزي است.
وي انرژي هسته‌اي را همان پول و ثروتي دانست كه منجر به قدرت براي هر كشور مي‌شود و در اين خصوص افزود: مخالفان از چرخش صنعت هسته‌اي از سوي كشور ايران در هراسند و خواهان ضعف و ذلت ما هستند.
معاون سازمان انرژي اتمي كشور مدعي شد: در فرهنگستان لغت واژه كارمايه جايگزين واژه انرژي هسته‌اي شده است كه مويد اين مطلب است كه اين انرژي همان پول و ثروتي است كه از آن ياد شد.
صولت‌ثنا با بيان هزينه مصرف سوخت در كشور، به رقم 6 هزار ميليارد ريالي اشاره كرد كه سالانه در اين خصوص هزينه مي‌شود.
وي يادآور شد: طبق آمار موجود قيمت برق توليدي در نيروگاه هسته‌اي معادل يك دهم تا يك پانزدهم برق حاصل از نيروگاه فسيلي است.
معاون سازمان انرژي اتمي كشور برگزاري نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته‌اي را در راستاي آماده‌سازي مردم در آشنايي با كاربردهاي مختلف اين فناوري هسته‌اي دانست و افزود: بناست در نمايشگاه‌هاي بعدي تغييراتي همچون افزودن غرفه‌هايي در كاربردهاي صنعتي فناوري هسته‌اي را داشته باشيم.
صولت‌ثنا تصريح كرد: ساخت دستگاه سي‌تي‌اسكن از اقداماتي است كه در اين راستا انجام مي‌شود.
وي همچنين از ساخت دستگاه‌هاي ضخامت‌سنج و سطح‌‌سنج در پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌اي خبر داد كه ورود به بخش سرمايه‌گذاري و اقتصادي مي‌كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-754.html )