عنوان خبر:حضور هيئتي از گلستان در نمايشگاه تجارت و توسعه كيش
يكشنبه 28 آذر 1389 - 22:14:36


رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: هيئتي از گلستان در همايش و نمايشگاه سرمايه‌گذاري تجارت و توسعه در جزيره كيش شركت مي‌كنند.



اسماعيل مهدوي‌نيا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بيان اينكه اين همايش از 29 آذر ماه تا دوم دي ماه در جزيره كيش برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در اين همايش پنل‌هاي مختلفي شامل گردشگري، حمل و نقل، انرژي، نفت، آب و برق، مناطق آزاد ويژه اقتصادي، بورس، عمران و شهرسازي، كشاورزي، دامپروري و پروژه‌هاي صنعتي گنجانده شده است.
وي خواستار شناسايي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و تقسيم‌بندي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري متناسب با موضوع پنل‌هاي مربوطه مطابق فرمت سازمان سرمايه‌گذاري و كمك‌هاي اقتصادي و فني ايران براي استفاده كاربردي‌تر سرمايه‌گذاران از سوي استان شد.
رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: هر يك از دستگاه‌هاي اجرايي استان تمام فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري خود را شامل سي‌دي و بنر را در پنل‌هاي گردشگري، انرژي، عمران و شهرسازي، صنعت و معدن و كشاورزي براي ارائه در همايش و نمايشگاه بين‌المللي سرمايه‌گذاري و توسعه جزيره كيش به دبيرخانه ستاد سرمايه‌گذاري استان ارسال كنند.
مهدوي‌نيا ارائه توانمندي‌هاي استان در بخش‌هاي مختلف اقتصادي، آشنايي با سرمايه‌گذاران ايراني و خارجي، مذاكره با فعالان اقتصادي ايراني و خارجي شركت كننده در اين همايش، معرفي سرمايه‌گذاران برتر استان و سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در استان و رايزني با سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي را از اهداف حضور در اين نمايشگاه اعلام كرد.
وي با بيان مزيت‌هاي منطقه‌اي استان گلستان در بخش‌هاي كه داراي فرصت سرمايه‌گذاري بوده و موجب ترغيب سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي مي‌شوند، گفت: وجود تنوع اقليمي و اكولوژيكي و منابع آبي، وجود 23 شهرك و نواحي صنعتي فعال، 24 واحد معدن فعال، تهيه و تامين ماده مهم معدني يد و فرآوري آن، برخورداري از خطوط و شبكه انتقال گاز براي تامين سوخت مورد نياز صنايع، دسترسي به شبكه راه‌هاي ارتباطي زميني، دريايي، هوايي و ريلي (راه‌آهن) براي تسهيل در حمل و نقل كالاهاي صنعتي و مواد اوليه مورد نياز آن از مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين استان است.
رئيس سازمان اقتصاد و دارايي استان گلستان استقرار استان گلستان در مسير كريدور شمال‌ جنوب و نقش ژئوپولتيك آن در ترانزيت كالا و وجود جاذبه‌هاي توريستي متعدد در استان (تفرجگاه‌هاي طبيعي و يادمان‌هاي تاريخي و مذهبي) را از ديگر مزيت‌هاي سرمايه‌گذاري در اين استان اعلام كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-759.html )