عنوان خبر:نجات جان 18 بيمار با اهداي اعضاي قابل پيوند
دوشنبه 29 آذر 1389 - 21:28:14


امير محمد قاسمياعضاي قابل پيوند بدن بيمار مرگ مغزي امير محمد قاسمي به 18 بيمار نيازمند پيوند عضو اهدا شد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، بيمار نوجوان پس از وقوع حادثه به بخش مراقبت‌هاي ويژه اورژانس بيمارستان 5 آذر گرگان منتقل شد ولي با وجود تلاش متخصصان و كادر پزشكي بيمارستان 5 آذر گرگان با توجه به ضربات وارده به جمجمه و مخچه و شكستگي گردن دچار افت هوشياري و مرگ مغزي شد.
خانواده مصدوم پس از اطلاع از وضعيت وي نسبت به اهداي اعضاي فرزند خود اعلام آمادگي كرد و نهايتا پس از 11 روز از وقوع حادثه اميرمحمد قاسمي به بيمارستان دكتر شريعتي تهران براي اهداي اعضاي قابل پيوند اعزام شد.
بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشكي گلستان، پس از انجام اقدامات لازم و هماهنگي با بيمارستان پيوندي و نيز ورود تيم پزشكي از شيراز به تهران، اعضاي قابل پيوند بيمار مذكور از جمله كبد به 16 بيمار كبدي در شيراز و كليه‌هاي وي نيز به دو بيمار نيازمند به پيوند در تهران اهدا شد.
پدر آن مرحوم در ارتباط با احساس خود از اهداي اعضاي فرزندش به بيماران نيازمند پيوند عضو اظهار داشت: حس مي‌كنم با پيوند اعضاي بدن فرزندم به بيماران چشم انتظار پيوند عضو، امير محمد زندگي دوباره‌اي را آغاز كرده است و ما نيز حضور وي را همچنان گذشته احساس مي‌كنيم لذا بر اين اميد هستيم تا با ترويج امر خداپسندانه اهداي عضو به عنوان يك فرهنگ در جامعه بتوان جان بيماران نيازمند پيوند عضو را نجات دهيم.
وي در خصوص اقدامات و عملكرد دانشگاه علوم پزشكي گلستان در اين خصوص گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشكي گلستان و بيمارستان 5 آذر گرگان با تلاش و زحمات شبانه‌روزي و بي دريغشان سعي در بهبود فرزندم داشتند.
شادروان اميرمحمد قاسمي دانش‌آموز سال دوم دبيرستان پس از تهيه كتاب درسي از دوستش به هنگام مراجعت به سمت منزل در منطقه حافظيه گرگان با يك اتومبيل پرايد كه با سرعت زياد در حال سبقت غير‌مجاز از سمت راست بود، تصادف كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-764.html )