عنوان خبر:فعاليت بيش از 2 هزار و 400 سمن
سه شنبه 30 آذر 1389 - 20:25:57


مديركل سازمان هاي مردم نهاد وزارت كشور گفت: هم اينك در سه مقطع ملي،‌ استاني و شهرستاني، بالغ بر 2 هزار و 400 سمن در كشور در زمينه هاي مختلف فعاليت دارند.



مهندس 'مهدي شريفي' شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: البته هنوز آمار دقيقي از سمن ها در دست نداريم و اين آمار، تنها براساس مجوزهاي وزارت كشور است.
به گفته وي، اكنون برنامه داريم تا 'تمام شماري' به كمك همه دستگاه هاي دولتي و متولي امر داشته باشيم كه رياست اين كار در هر استان را مديريت امور اجتماعي استانداري ها بر عهده دارند و اين كار براي اولين بار است كه انجام مي شود.
وي تصريح كرد: تمام اين سمن ها در هر زمينه اي فعال هستند كه بزرگترين سمن ها در اين ايام ماه محرم را مشاهده كرديم كه گروه هاي عزاداري به صورت خودجوش از پيش از آغاز ماه محرم به استقبال اين ماه رفتند.
وي ادامه داد: به طور ميانگين در هفته 15 تا 20 درخواست مجوز فعاليت سمن در پايتخت به وزارت كشور مي رسد كه اين ميزان در كل كشور بين 200 تا 300 درخواست به صورت هفته اي است و اين مسئله نشان مي دهد كه مردم به فعاليت هاي خودجوش و خيرخواهانه علاقه بسياري دارند.
شريفي در ادامه گفت: مردم كشور ما نسبت به ساير مردم جهان براي تشكيل سمن ها، خودجوش تر و باعلاقه تر و داراي انگيزه بالايي هستند و عشق و علاقه وافري به اين امور دارند.
مديركل سازمان‌هاي مردم نهاد وزارت كشور افزود: نمونه اين عشق و علاقه، تشكيل موسسات خيرخواهانه و خودجوش مردمي است كه برخي از بانيان اين موسسات حقوق هاي خود را در اين زمينه هزينه مي كنند.
به گفته شريفي، ‌همچنين حضور مردم به صورت خودجوش در هشت سال دفاع مقدس و برطرف كردن مشكلات مردمي با حضور ريش سفيدان و بزرگان محل همگي نمونه هايي از سمن هاست كه البته اين سمن ها ثبت نشده است.
وي در خصوص ارزيابي خود از سمن هاي گلستان گفت:‌ همايش امروز در واقع نشان داد كه سمن هاي استان و برگزاري اين همايش با اين حجم و بالغ بر 600 نفر كه حضور دارند، در كشور بي نظير است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-768.html )