عنوان خبر:نگاه ويژه فدراسيون تنيس به استان هاي داراي توان و ظرفيت
سه شنبه 30 آذر 1389 - 20:30:16


رييس فدراسيون تنيس گفت: اين فدراسيون به استان هايي كه در بخش توسعه اي داراي توان و ظرفيت بالايي باشند،‌ نگاه ويژه اي دارد.



به گزارش ايرنا، 'مجيد شايسته' روز سه شنبه در مجمع عمومي هيئت تنيس استان گلستان افزود: ما با برنامه ريزي بر روي اين استان ها مي توانيم به اهداف و خواسته ها و برنامه هاي فدراسيون برسيم.
به گفته وي، يكي از استان هاي هدف ما، گلستان است كه به علت همجواري با استان هاي مازندران و خراسان شمالي و با توجه به فعاليت هاي چشمگير اين هيئت، انتظار داريم تا محوريت اين سه استان، در گلستان باشد و گلستان در جهت رشد و ارتقاي اين رشته در دو استان ديگر نيز تلاش نمايد.
وي تصريح كرد: هدف نهايي ما در استان ها، بويژه گلستان اين است كه اين رشته تنها در شهرستان گرگان نباشد و در همه شهرها و بخش هاي استان بسط و گسترش يابد.
وي ادامه داد: ‌در استان گلستان، خوشبختانه كار جدي در رده هاي سني پايه بخصوص در بحث ميني تنيس انجام شده است و ما نيز در فدراسيون، تفاهم نامه همكاري با وزارت آموزش و پروش امضا‌ كرده ايم تا در زمينه كشف استعدادهاي اين رشته در رده هاي پايه همكاري داشته باشيم.
شايسته در ادامه گفت:‌ به روز كردن علم مربيان و داوران از برنامه هاي جدي فدراسيون است و با ابطال كارت هاي قبلي، بايد كارت هاي مربيگري و داوري جديد جايگزين شود.
رييس فدراسيون تنيس كشور افزود: همچنين افرادي كه مي خواهند در هر بخش از درجه 3 به درجه 2 و بالاتر ارتقا يابند، يكي از شروط ارتقا، تسلط به زبان انگليسي است.
به گفته شايسته، اين كار باعث خواهد شد تا ما در ادامه كارها و برنامه هاي فدراسيون به ويژه در زمينه اعزام نيروهاي شهرستاني نيز به عنوان همراه و سرپرست استفاده نماييم.
وي با اشاره به اين كه آمادگي جسماني رشته تنيس با رشته هاي ديگر متفاوت است، اظهار داشت:‌ در اين زمينه با يك مربي ايراني الاصل ساكن كانادا وارد مذاكره شده ايم و قرار است اين مربي در تهران حضور يابد و از هر استان يك مربي آقا و يك مربي زن در كلاس ويژه آمادگي جسماني، تغذيه و ساير موارد تنيس حضور يابند و از دانش روز در اين خصوص استفاده نمايند.
وي يادآور شد: بنا مذاكراتي كه با رئيس سازمان تربيت بدني انجام شده، بنا شد تا در كنار استاديوم هاي تازه تاسيس در استان هاي مختلف، حداقل چهار زمين خاكي تنيس احداث شود كه استان هاي آذربايجان شرقي، هرمزگان و گلستان با توجه به اقدامات و بازديدهاي انجام شده، گنجايش احداث شش زمين را دارند.
رييس فدراسيون تنيس گفت: با توجه به برگزاري اولين دوره رقابت هاي انتخابي تيم ملي تنيس ساحلي در استان گلستان كه از فردا آغاز مي شود، اميدواريم تا استان گلستان و جزيره كيش نيز به عنوان مركز اصلي و پايگاه مهم اين رشته فعاليت داشته باشند.
شايسته افزود:‌ با توجه به نوپا بودن اين رشته در دنيا، اميد داريم تا ورزشكاران گلستاني بتوانند با درخشش در رقابت هاي انتخابي و تيم ملي، افتخارات بزرگي را براي استان و كشورمان به ارمغان آورند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-772.html )