عنوان خبر:312 سازمان مردم نهاد در گلستان داراي پروانه فعاليت
سه شنبه 30 آذر 1389 - 20:32:19


مدير‌كل امور اجتماعي استانداري گلستان گفت: 312 سازمان مردم نهاد در استان گلستان داراي پروانه فعاليت هستند.



رمضانعلي الياسي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بيان برنامه‌هاي آتي براي سمن‌ها اظهار داشت: نگاه به سمن‌ها در دولت و وزارت كشور نگاه فرصت است و به دنبال اين هستيم كه فضا را به گونه‌اي ايجاد كنيم كه سمن‌ها در هر زمينه‌اي بتوانند در جامعه فعاليت موثري داشته باشند.
وي از ظرفيت‌هاي قابل واگذاري امور به بخش خصوصي خبر داد و اذعان داشت: لازم است در اين بين ظرفيت‌هاي دستگاه‌ها به معرض نمايش گذاشته شود.
مدير كل امور اجتماعي استانداري گلستان از برگزاري دو كارگاه آموزشي تخصصي با حضور اعضاي سمن‌ها خبر داد و گفت: در اين كارگاه‌ها مشكلات جمع‌بندي و راهكارهاي لازم ارائه خواهد شد.
به گفته الياسي بخشي از اعتبارات استان بنا به درخواست مسئولان سازمان‌هاي مردم نهاد در همايش پيشين به مباحث فرهنگي اجتماعي اختصاص يافته است.
مدير كل امور اجتماعي استانداري گلستان تشكيل جلسات شوراي سالمندان و پيگيري مسكن مهر استان براي ايشان از ديگر مواردي بود كه به دنبال همايش قبلي مورد بحث قرار گرفت.
وي از ايجاد مودت بيشتر در بين اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد و دستگاه‌هاي اجرايي پس از اجراي همايش در استان خبر داد و افزود: سمن‌ها داراي ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي پنهان و آشكاري هستند كه بايد از آنها استفاده شود.
وي گفت: 312 سازمان مردم نهاد در استان گلستان داراي پروانه فعاليت هستند كه از اين تعداد 155 تشكل ديني مذهبي و انجمن‌هاي اسلامي در اين زمينه وجود دارد.
گفتني است روز گذشته همايش سازمان‌هاي مردم نهاد با همكاري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان تبليغات اسلامي، بهزيستي، فرهنگي ورزشي شهرداري و سازمان ملي جوانان استان گلستان و با حضور معاونان استاندار، فرمانداران و عده كثيري از اعضا سازمان‌هاي مردم نهاد به اجرا درآمد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-774.html )