عنوان خبر:طرح تمام‌شماري سمن‌ها
چهارشنبه 1 دي 1389 - 22:47:48


مديركل سازمان‌هاي مردم نهاد وزارت كشور گفت: به‌زودي طرح تمام‌شماري سازمان‌هاي مردم‌نهاد در سراسر كشور اجرايي مي‌شود.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، مهدي شريفي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اين اقدام با كمك دستگاه‌هاي دولتي انجام مي‌شود و رياست آن را مديريت امور اجتماعي استانداري‌ها بر عهده دارد.
وي تصريح كرد: آمار موجود فعلي از سمن‌هاي كشور بر اساس تعداد مجوزهاي صادره از سوي وزارت كشور بوده و آمار دقيقي از تعداد سمن‌هاي فعال در كشور وجود ندارد.
به گفته شريفي در حال حاضر بالغ بر 2 هزار و 400 سمن در سه مقطع ملي،‌ استاني و شهرستاني در زمينه‌هاي مختلف فعاليت دارند.
وي با اشاره به فعاليت‌هاي خودجوش و خيرخواهانه مردم براي فعاليت در سازمان‌هاي مردم نهاد خاطرنشان كرد: مردم كشور ما نسبت به ساير مردم جهان براي تشكيل سمن‌ها، خودجوش‌تر و با علاقه‌تر و داراي انگيزه بالايي هستند و عشق و علاقه وافري به اين امور دارند.
سرپرست اداره كل سازمان‌هاي مردم نهاد وزارت كشور افزود: نمونه اين عشق و علاقه، تشكيل موسسات خيرخواهانه و خودجوش مردمي است كه برخي از بانيان اين موسسات حتي حقوق خود را در اين زمينه هزينه مي‌كنند.
شريفي با تاكيد بر اينكه سازمان‌هاي مردم نهاد بايد به سمت تخصصي شدن حركت كنند، اظهار داشت: با تشكيل اين شبكه‌هاي تخصصي سه هدف اصلي وزارت كشور شامل حمايت، هدايت و نظارت به خود سمن‌ها واگذار مي‌شود.
سرپرست اداره كل سازمان‌هاي مردم نهاد وزارت كشور با اشاره به اهميت و ضرورت گسترش سازمان‌هاي مردم نهاد در كشور گفت: حضور پررنگ مردم براي رفع مشكلات و مسائل و اجراي راهكارهاي عملي براي بهبود امور تاثير بسزايي در تسريع روند توسعه كشور خواهد گذاشت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-777.html )