عنوان خبر:تشريح آخرين وضعيت مسكن مهر
چهارشنبه 1 دي 1389 - 22:50:07


مدير كل دفتر فني استانداري گلستان آخرين وضعيت مسكن مهر را در استان گلستان تشريح كرد.



عليرضا عباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در دهه فجر امسال 64 واحد مسكن مهر در شهرستان كردكوي و 200 واحد در شهرستان گنبدكاووس به بهره‌برداري مي‌رسد.
وي همچنين از افتتاح پروژه مسكن مهر در شهرستان‌هاي مراوه‌تپه و كلاله خبر در اين مدت خبر داد و تصريح كرد: پروژه 3 هزار و 680 واحد مسكن مهر سعدآباد در شهرستان گرگان در مرحله آماده‌سازي است.
مدير كل دفتر فني استانداري گلستان گفت: هم اكنون رايزني‌هاي لازم براي تامين منابع و رفع مشكلات تملك زمين و قرارداد مشاركت با پيمانكاران انجام شده است.
عباس زاده با بيان اينكه مشكل به وجود آمده با اوقاف موجب شده كه قرارداد بانكي با پيمانكاران انجام نشود، خاطرنشان كرد: پيمانكاران براي انجام قرارداد نياز به دريافت وام مسكن مهر دارند.
وي ادامه داد: هم اكنون عمليات پي‌ريزي 20 بلوك مجتمع سعدآباد گرگان انجام شده و در صورت فراهم‌ شدن اعطاي تسهيلات سرعت انجام اين پروژه بيشتر خواهد شد.
مدير كل دفتر فني استانداري گلستان با اشاره به اقدامات اين دفتر در مقابله با پيمانكاران ضعف گفت: تاكنون با دو پيمانكار ضعف پروژه مسكن مهر در استان برخورد شده است.
عباس زاده افزود: چنانچه انجام پروژه مسكن از سوي پيمانكاران سرعت لازم نداشته باشد عمليات ساخت آن خلع يد مي‌شود.
وي ادامه داد: توصيه ما به پيمانكاران اين است برنامه‌ زمان‌بندي براي پيشرفت كار را مطابق با برنامه به صورت دقيق انجام دهند.
مدير كل دفتر فني استانداري گلستان گفت: چون تمام قراردادهاي ساخت پروژه مسكن مهر يك ساله است درصورت عدم رعايت زمان قرارداد تسهيلات قرض‌الحسنه مسكن مهر تبديل به تسهيلات معمولي بانك خواهد بود كه ضرر و زيان آن متوجه پيمانكار خواهد بود.
عباس زاده با اشاره به دورنماي و آينده پروژه مسكن مهر گفت: دورنماي مسكن به قول رئيس جمهور تا پايان دولت دهم دغدغه تامين مسكن به طور كامل مرتفع شود ما هم براساس همين سياست تمام توان خود را براي انجام آن به كار گرفته ايم.
وي ادامه داد: در فاز اول مسكن مهر قرار شد يك ميليون مسكن در كشور ايجاد شود كه سهم استان گلستان 20 هزار واحد مسكن بوده است كه مراحل اوليه كار و عمليات ساخت فونداسيون آن انجام شده است.
مدير كل دفتر فني استانداري گلستان گفت: بخشي از مرحله اول پروژه مسكن مهر در دهه فجر امسال و تا پايان شهريور سال 1390 در گلستان به مردم تحويل داده شود.
عباس زاده با بيان اينكه در فاز دوم سهم گلستان 5 هزار واحد مسكن مهر است، افزود: توزيع شهرستان‌ها با توجه به نياز و باقي مانده متقاضيان از فاز اول و شهرهاي 25 هزار نفر استان انجام و به شهرستان‌ها استان ابلاغ شد.
وي با بيان اينكه تامين زمين براي اين پروژه تقريبا به نهايي شده است، اضافه كرد: پيمانكاران واجد شرايط براي انجام اين پروژه با مراجعه به سايت مسكن مهر اعلام آمادگي كنند.
مدير كل دفتر فني استانداري گلستان همچنين با اشاره به واجدين شرايط مسكن مهر گفت: متاهلان و سرپرستان خانوار، كساني كه فاقد مسكن هستند كه ساكن در شهر كه هيچ تسهيلات مسكن دريافت نكرده باشند در اولويت دريافت تسهيلات مسكن مهر خصوصي و دولتي هستند.
عباس زاده افزود: متقاضيان تسهيلات مسكن مهر در روش سنتي مبلغ 20 ميليون تومان و در روش صنعتي‌سازي 25 ميليون تومان به صورت قرض‌الحسنه دريافت خواهند كرد.
وي با اينكه تا اطلاع ثانوي وام خريد مسكن در قالب مسكن مهر لغو و فقط تسهيلات ساخت مسكن اعطا خواهد مي‌شود، گفت: توصيه مي‌شود متقاضيان دريافت تسهيلات به سمت صنعتي‌سازي به دليل سرعت بيشتر، كاهش هزينه، بهره‌وري در راستاي هدفمندي يارانه‌ها در انرژي حركت كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-779.html )