عنوان خبر:تاكيد آيت‌الله جوادي‌آملي بر حضور گسترده مردم در راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن
دوشنبه 19 بهمن 1388 - 22:24:00


آيت‌الله جوادي آملي در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه، بسيجيان و اساتيد آموزش بسيج دانشگاه‌هاي سراسر كشور كشور به تفسير خطبه 221 نهج‌البلاغه پرداخت و با اشاره به آيه «بل الانسان علي نفسه بصيرة» گفت: «اگر كسي خودش را نشناخت، مطمئنا نه نظام، نه انقلاب و نه رهبر را نمي‌شناسد. كسي كه از درون خود با خبر نيست با چه چيزي ارتباط داشته باشد؟ ولي اگر كسي «علي نفسه بصيرة» شد، آنگاه بيرون را به خوبي مي‌شناسد و رابطه خود را با بيرون تنظيم مي‌كند».
اين استاد حوزه تاكيد كرد:: بنابر اين مهم‌ترين راه براي بصير شدن و بصيرت‌يابي معرفت نفس است و اگر خودمان را به اين ميزان شناختيم، آنگاه ديگر توزين اشيا كاملا آسان است كه چه چيزي براي ما خوب و چه چيزي براي ما بد است و چه چيزي حق و چه چيزي باطل است.



وي تصريح كرد: حضرت امير‌المومنين علي (ع) در اين خطبه در مورد عالم برزخ مي‌فرمايند «اينهايي كه مردند همه به يك ديار مي‌روند. پياده و سواره در عين حال كه در كنار هم هستند از يك‌ ديگر بي‌خبرند و در عين حال كه جمعند زندگي اجتماعي ندارند و احدي به فكر ديگري نيست. فرمود اينها زير پاي شما هستند.»
آيت‌الله جوادي آملي با اشاره به به فرا رسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي گفت: اين نظام، نه به آساني به دست آمده و نه به آساني بر مي‌گردد.
وي با بيان اينكه نظام اسلامي يك امانت الهي است، تصريح كرد: اگر معاذالله كوچك‌ترين آسيبي ببيند تمام لعنت‌هاي گذشته دامن‌گير ما مي‌شود.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه حفظ نظام بر همه واجب عيني است، گفت: كاري كه باعث تضعيف اين نظام، تفرقه، نفاق‌افكني و طمع بيگانه مي‌شود حرام عيني است.
وي گفت: اين چنين نيست كه اگر كسي داراي رهبر خوب بود بگويد كشور حفظ مي‌شود، رهبر اگر علي بن ابيطالب «عليه السلام» هم باشد مادامي كه مردم عاقل نباشند كشور به مشكل برمي‌خورد.
آيت‌الله جوادي آملي گفت: داشتن رهبر خوب نيمي از قضيه است، پس مبادا بگوييم ما يك رهبر خوب داريم و همين كفايت مي‌كند.
وي ادامه داد: نبايد هر حرفي را بزنيم و به هر كسي اهانت كنيم و هر چيزي كه مطابق با ما نيست فتوا به بطلانش بدهيم، مبادا خدايي ناكرده آنها كه اهل اعتراض هستند اين آلودگي‌ها و ننگ «نه غزه، نه فلسطين» و «جمهوري ايراني» را به خودشان راه دهند.
استاد حوزه علميه قم گفت: اينهايي هم كه كافرند و اگر اسلام را قبول ندارند، اگر ايراني هستند بايد بگويند «جمهوري اسلامي»، براي اينكه از جمهوري ايراني هيچ كاري ساخته نيست.
وي بيان داشت: در جنگ جهاني اول همين ما ايراني‌ها تسليم شديم و تسليم كرديم و در جنگ جهاني دوم همين ايران را ما ايراني‌ها تسليم كرديم و گفتند 17 شهر بدهيد گفتيم چشم و گفتند بايد نوكر بشويد گفتيم چشم.
آيت‌الله جوادي آملي اظهار داشت: اگر كسي كافر است نبايد بگويد جمهوري ايراني، بايد بگويد جمهوري اسلامي و بسياري از كارها را مراجع كردند منتها امام شاخص بود و مبادا مراجع را كم بگيريد.
وي تاكيد كرد: آن وقتي كه امام در ايران حضور نداشتند، مرحوم گلپايگاني، مرحوم نجفي مرعشي بود و بسياري از بزرگان فتوا مي‌دادند و اين انقلاب را آنها حفظ كردند.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: در بحبوحه قدرت ازهاري مرحوم آيت‌الله العظمي گلپايگاني اعلاميه‌ بسيار قوي و غني صادر كرد و مراجع به صحنه آمدند و مردم هم مقلد مراجع بوده و از آنها پيروي كردند.
وي با اشاره به ريخته شدن خون‌هاي زياد براي پيروزي و حراست از انقلاب اسلامي تصريح كرد: وقتي انقلاب اسلامي شد ما ده سال جنگيديم و جنگ ما هشت ساله نبود؛ دو سال گرفتار جنگ داخلي و هشت سال گرفتار جنگ خارجي بوديم.
آيت‌الله جوادي آملي تاكيد كرد: تا انقلاب به سرانجام رسيد و هنوز سال 57 تمام نشده بود كه در گنبد سنگر گرفتند و اسلحه آوردند و ما گرفتار جنگ داخلي شديم.
وي ادامه داد: همين سربازان، بسيجيان و سپاهيان شمال رفتند و آن آتش را خاموش كردند و بعد از جنگ داخلي گنبد، جنگ كردستان شروع شد و پس از آن جريان خلق عرب و خلق مسلمان به راه افتاد.
استاد حوزه علميه قم يادآور شد: در طي اين دو سال كه جنگ داخلي بود، انفجار دفتر حزب جمهوري با 72 شهيد رخ داد و دفتر نخست وزيري منفجر شد و پس از آن هشت سال هم جنگ خارجي داشتيم كم كشته نداديم.
وي تاكيد كرد: «جمهوري ايراني» كشته نداد، «جمهوري اسلامي» شهيد داد تا مبادا خدايي ناكرده اين لكه‌ها پيدا شود و آنها هم كه اعتراض دارند مبادا اين آلودگي‌ها را امضا كنند.
آيت‌الله جوادي آملي خاطرنشان كرد: ولي اين آلوده‌ها حساب‌شان از همه جداست و اينها نه ايراني‌ و نه مسلمان هستند و همه ما كه مسلمان و ايراني هستيم شعار ما، شعور ما، تشويق ما، حفظ نظام، حفظ انقلاب اسلامي حفظ وحدت و حفظ اين كيان است وگرنه اگر خدايي ناكرده اين آسيبي ببيند الان ما توي ميدان مين هستيم.
وي با اشاره به وضعيت كشورهاي پاكستان و عراق گفت: اين شيوخ بي‌عقل خليج فارس كه تكه شده‌اند پايگاه نظامي آمريكا بوده و دستشان هم روي شاسي است و ما در ميدان مين هستيم.
استاد حوزه علميه قم با اشاره به امضاي پيمان نظامي تركيه با اسرائيل و آمريكا اظهار داشت: خدايي ناكرده در ميدان مين اگر از چهار طرف حمله بكنند يك روزه مسئله حل است و تنها به بركت اسلام، قرآن و ايمان مردم است كه كسي تكان نمي‌خورد.
وي با اشاره به اينكه شرايط صدر اسلام در انقلاب اسلامي قابل مشاهده بود، اظهار داشت: اين نعمت از مهم‌ترين نعمت‌هاي الهي است و اگر خدايي ناكرده اين سابق و لاحقش به يكديگر وصل بشود، اين گوهر گرانبها هم از دست ما مي‌رود.
آيت‌الله جوادي آملي در بخش پاياني سخنان خود گفت: همه ما بايد ان‌شاء‌الله در 22 بهمن شركت كنيم و هيچ كس حرف خلاف نزند، اهانت نكرده، دروغ نگويد، خيانت نكرده و بي‌حساب كسي را نرنجانيم و تهمت بي‌جا هم به كسي نزنيم و بدانيم اين لكه ننگ را كسي به خودش راه ندهد.

منبع : فارس



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-78.html )