عنوان خبر:استقبال گسترده سرمايه‌گذاران از غرفه گلستان در نمايشگاه كيش
چهارشنبه 1 دي 1389 - 22:55:57


معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان از استقبال گسترده سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي از غرفه گلستان در همايش و نمايشگاه بين‌المللي توسعه و تجارت در جزيره كيش خبر داد.



امير مرتضوي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به حضور هيئت گلستاني در همايش و نمايشگاه بين‌المللي توسعه و تجارت در جزيره كيش اظهار داشت: شركت در چنين نمايشگاهي موجب آشنايي بيشتر سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي با توانمندي‌هاي استان‌ها خواهد شد.
وي تصريح كرد: طي هماهنگي انجام شده گلستان در قالب هيئتي متشكل تز 20 مدير دستگاه‌هاي اجرايي استان و حدود 20 سرمايه‌گذار و فعال بخش خصوصي در اين نمايشگاه حضور پيدا كرده است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: از روز گذشته تاكنون غرفه گلستان در اين نمايشگاه مورد توجه ويژه علاقمندان به سرمايه‌گذاري در خصوص قابليت‌هاي و فرصت هاي سرمايه‌گذاري قرار گفته است.
مرتضوي افزود: هيئت گلستاني با شركت در پانل‌هاي تخصصي در خصوص صنعت و معدن، گردشگري، آب و كشاورزي، نفت و گاز و پتروشيمي، عمران شهري و زيربنايي اقدام به ارائه فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان در بخش‌هاي مربوطه كرده است.
وي ادامه داد: طي دو روز اخير سرمايه‌گذاراني از كشورهاي سنگاپور، سه شركت سرمايه‌گذاري از گشور چين، سوريه، كانادا و چندين شركت سرمايه‌گذاري داخلي با حضور در غرفه گلستان اقدام به مذاكره اوليه كرده‌اند.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان خاطرنشان كرد: مركز حمايت از سرمايه‌گذاري استان آمادگي دارد همه روزه از ساعت هشت لغايت 15 خدمات مشاوره‌اي و حمايتي خود از سرمايه‌گذاراني كه علاقمند به سرمايه گذاري در اين استان را دارند، ارائه دهد.
وي با بيان آدرس مركز حمايت از سرمايه گذاري گلستان گفت: اين مركز به آدرس گرگان خيابان پنجم آذر، نبش آذر چهارم، ساختمان شماره سه استانداري گلستان، طبقه دوم آماده پذيرايي و پاسخگويي است.
مرتضوي جذب سرمايه‌گذاري را اولويت استان ذكر كرد و گفت: مقام معظم رهبري و رئيس جمهور بارها نقش سرمايه‌گذاري را در رشد و توسعه اقتصادي در كشور تاكيد داشتند.
وي اضافه كرد: برهمين اساس و به دليل ويژگي‌هاي منحصربه فردي كه اين گلستان در سطح كشور دارد و با توجه به سياست‌هاي ابلاغي سران نظام توجه به سرمايه‌گذاري در اولويت استان است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: بعد ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري مبني بر رشد و توسعه بخش خصوصي كه واگذاري بخش وسيعي از شركت دولتي به بخش غيردولتي را به همراه دارد اين اقدام انقلاب بزرگي را در عرصه مقررات مربوط به جايگاه بخش خصوصي در كشور ايجاد كرده است.
مرتضوي افزود: براساس قانون دولت به وظايف نظارتي حاكميتي در اين بخش مي‌پردازد و زمينه‌هاي لازم براي فعاليت بخش خصوصي را مهيا مي‌كند.
وي ادامه داد: توجه ويژه اي كه در چند وقت اخير در گلستان صورت گرفته براساس تعويض اختيار صورت گرفته از سوي سازمان سرمايه گذاري خارجي و كمك هاي اقتصادي و فني كشور به مراكز خدمات سرمايه‌گذاري در استان‌ها بوده است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: در چند ماه اخير با تشكيل كميته متشكل از نمايندگان تام‌اختيار دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با امر سرمايه‌گذاري، جلسات منظم در اين مركز انجام شده است.
مرتضوي افزود: طي اين جلسات تلاش شده است تا سازوكار لازم براي شناسايي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري استان و تدوين پروژه‌هاي سرمايه‌گذاري در فرمت استاندارد سازمان سرمايه‌گذاري كشور، آن را براي ارائه به سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي در سازمان سرمايه‌گذاري خارجي كشور فراهم كند.
وي ادامه داد: تاكنون 200 عنوان پروژه در امر سرمايه‌گذاري تهيه و در وب سايت اين مركز به آدرس www.golestanic.cim قرار گرفته است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: اين پروژه‌ها در بخش كشاورزي، دامپروري،شيلات، گردشگري و صنايع تبديلي و تكميلي بوده است.
مرتضوي افزود: در اين مركز به خاطر پوشش خوب رسانه‌اي تعداد زيادي از علاقمند به اين سايت مراجعه و علاقمندي خود را براي سرمايه‌گذاري در اين بخش اعلام كردند.
وي با اشاره به فعاليت مركز مشاوره سرمايه‌گذاري كه در مركز سرمايه‌گذاري استان خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات خوبي كه در اين مركز انجام شده اين است كه فرصت را به سرمايه‌گذاري كه داراي سرمايه‌ هستند ولي اطلاعات كافي براي انجام آن ندارد، اطلاعات فني و مشاورهاي ارائه مي‌دهد.
وي اضافه كرد: مركز خدمات سرمايه‌گذاري استاني به موجب آيين نامه اجراي مربوط به قانون تشويق و حمايت سرمايه‌گذاري خارجي موظف است تمام امور مربوط به اطلاع‌رساني، ارائه مشورت‌هاي لازم سرمايه‌گذاران خارجي، انجام هماهنگي‌هاي لازم در امور مربوط به اخذ مجوزهاي صدور رواديد،اجازه اقامت و همچنين مراحل پس از صدور سرمايه‌گذاري شامل ثبت شركت و ثبت سفارش و ورود ماشين‌آلات انجام دهد.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان امور اقتصاد و دارايي استان گلستان گفت: ستاد سرمايه‌گذاري استان نيز در همين راستا وظيفه رفع مشكلات و موانع موجود در سر راه سرمايه‌گذاران را در هر مرحله را دارد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-784.html )