عنوان خبر:نظر آیت‌الله نوری درباره ماشین‌نویسی محرم
چهارشنبه 1 دي 1389 - 23:00:43


به جای این گونه عبارات باید از شعارها و عبارات حماسی همچون هیهات من الذله و امثال آن که قهرمان پرور و نشان دهنده شجاعت و صلابت است، استفاده شود.



به گزارش  رسا،‌ حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر یکشنبه در دیدار اقشار مختلف مردم، با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) پیام ها و درس های مهم حادثه عاشورا را تبیین کرد.
وی هیهات من الذله را پیام مهم عاشورا عنوان کرد و گفت: نباید تصور کرد حادثه عاشورا یک حادثه مقطعی و گذرا بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جمله معروف« کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» تاکید کرد: عاشورا و کربلا باید همیشه زنده، پویا و برقرار باشد.

وی بیان داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) قیامی را آغاز کردند که برای همیشه به عنوان سرمشق باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با بیان اینکه در برابر ظلم و استبداد باید همواره قیام و شجاعت وجود داشته باشد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی، ایران نشات گرفته از قیام عاشورا است و خوشبختانه به برکت این نظام الهی و ولایی موج اسلام خواهی سراسر جهان را فرا گرفته است.

این مرجع تقلید، با تاکید بر اینکه درس ها و پیام های حادثه عاشورا و قیام امام حسین(ع) تمام شدنی نیست، بر لزوم تبیین پیام های این مکتب تاکید و تصریح کرد: برای فهم دقیق تاریخ عاشورا باید تاریخ بیست ساله حکومت معاویه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان داشت: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عدل قرآن کریم و معرف اسلام هستند، اما معاویه با دسیسه و حیله گری اهل بیت را کنار زد و دستور داد به نفع سایر خلفا حدیث جعل کنند که در این راستا حدود پانصد هزار حدیث جعل شد.

این مرجع تقلید ابراز داشت: قیام امام حسین(ع) بسیار با ارزش بود و اگر ایشان قیام نمی کردند از اسلام و دین چیزی باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه درس ها و پیام های حادثه عاشورا باید برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود، ادامه داد: در این راستا باید فعالیت های خوبی صورت بگیرد تا مبادا این مکتب عقیم بماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ولایتمداری را از مهم ترین درس های حادثه عاشورا عنوان و تصریح کرد: یاران با وفای امام حسین(ع) این شاخصه مهم را به بهترین شکل و در حد اعلای آن نشان دادند و ما باید درس ولایتمداری را از اصحاب و یاران آن حضرت بیاموزیم.

وی تاکید کرد: مسلمانان باید از قیام امام حسین(ع) درس بگیرند و هیچ گاه سلطه استعمار و استکبار را نپذیرند، متاسفانه در برهه هایی از تاریخ اسلام نسبت به این مساله غفلت هایی صورت گرفت و در نتیجه آسیب هایی نیز متوجه امت اسلام شد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم،‌ در ادامه سخنان خود گریزی به حوادث سال گذشته در کشور و هتک حرمت عاشورای حسینی توسط عده ای از آشوبگران زد و با تحلیل این حوادث از بصیرت و هوشیاری ملت در مقابله با فتنه قدردانی کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: ملت ایران در نهم دیماه و 22 بهمن سال گذشته با خروش حماسی خود در صحنه حاضر شدند و عاشورائیان سیلی محکمی به استکبار زدند و صلابت و اقتدار نظام اسلامی را به دنیا نشان دادند و فتنه گران را عقب راندند.

وی همچنین با اشاره به بکار رفتن برخی از عبارات و جملات همچون «حسین غریب مادر» بر روی وسائل نقلیه و بنرهای تبلیغاتی سطح شهر، ابراز داشت: به جای این گونه عبارات باید از شعارها و عبارات حماسی همچون هیهات من الذله و امثال آن که قهرمان پرور و نشان دهنده شجاعت و صلابت است، استفاده شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-786.html )