عنوان خبر:رهبرانقلاب:دادگاه ترور رفيق حريري فرمايشي و حكمش مردود است
چهارشنبه 1 دي 1389 - 23:01:56


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان امير قطر درخصوص اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور رأي دادگاه ترور رفيق حريري، تأكيد كردند: اين دادگاه، دادگاهي فرمايشي است كه هر حكمي بدهد، مردود است.



به گزارش رجانيوز به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار "شيخ حمد بن خليفه آل ثاني " امير قطر و هيأت همراه، با اشاره به اهميت امنيت در منطقه بويژه منطقه خليج فارس تأكيد كردند: امنيت در منطقه خليج فارس تبعيض پذير نيست زيرا اگر منطقه امن باشد، همه كشورهاي منطقه از آن سود خواهند برد ولي اگر امنيت منطقه خدشه دار شود، همه كشورهاي اين منطقه نيز نا امن و متضرر خواهند شد.

رهبر انقلاب اسلامي، روابط جمهوري اسلامي ايران و قطر را خوب ارزيابي و خاطرنشان كردند: اين روابط بايد روز به روز گسترش يابد زيرا به نفع دو كشور و منطقه است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اظهار گلايه از برخي كشورهاي منطقه كه متوجه اهميت بالاي امنيت در منطقه خليج فارس نيستند، افزودند: متأسفانه آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها نيز به ذهنيت اين كشورها و متوجه نبودن آنها به اهميت امنيت منطقه، دامن مي‌زنند.

ايشان همچنين موضوع وحدت شيعه و سني در منطقه را بسيار مهم خواندند و تأكيد كردند: شيعيان و اهل سنت منطقه سال‌هاي متمادي در كنار يكديگر با صفا و صميميت زندگي كرده‌اند اما برخي تلاش دارند تا اين فضاي صميمي را از بين ببرند و برخي اختلاف‌هاي عقيدتي شيعه و سني را به يك اختلاف اجتماعي تبديل كنند.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: متأسفانه در هر دو طرف نيز افرادي متعصب و مزدور وجود دارند كه بايد اين موضوع هم از لحاظ اعتقادي و هم از لحاظ امنيتي كنترل شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخنان امير قطر درخصوص اوضاع حساس لبنان و احتمال صدور رأي دادگاه ترور رفيق حريري، خاطرنشان كردند: اين دادگاه، دادگاهي فرمايشي است كه هر حكمي بدهد، مردود است و اميدواريم طرف‌هاي تأثيرگذار و دخيل در لبنان، بر اساس عقل و حكمت عمل كنند تا اين موضوع به يك مشكل تبديل نشود.

ايشان با تأكيد بر اينكه توطئه در لبنان به نتيجه نخواهد رسيد، افزودند: ما به بهبود اوضاع منطقه بسيار اميدواريم.

در اين ديدار كه آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، "شيخ حمد بن خليفه آل ثاني " امير قطر با اشاره به روابط بسيار خوب ايران و قطر، آن را در منطقه الگو و نمونه خواند و افزود: مواضع سياسي دو كشور همواره نزديك به يكديگر بوده است و اميدواريم روابط دو كشور در زمينه هاي ديگر نيز بيش از پيش تقويت شود.

وي، امنيت منطقه و همچنين وحدت شيعه و سني را دو موضوع بسيار مهم خواند و با اشاره به اوضاع لبنان گفت: برخي به دنبال ايجاد فتنه جديدي در لبنان هستند و ما تلاش مي‌كنيم با كمك كشورهاي منطقه، از اين فتنه جلوگيري و براساس مصلحت منطقه عمل شود.


این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-787.html )