عنوان خبر:آيت الله مكارم:اجازه نمي‌دهيم با مقدسات بازي كنند
چهارشنبه 1 دي 1389 - 23:02:41


يكي از مراجع تقليد با اشاره به اظهارات يك مقام مسئول در مورد موسيقي، اين سخن را توهين به فقها و علما توصيف كرد.



به گزارش رسا، آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور طلاب و روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد، به اظهارات يك مسئول واكنش نشان داد.

وي اظهار داشت: در رسانه‌ها و مطبوعات خبري از يكي از مسئولان منتشر شده كه وي گفته است كساني كه با موسيقي مخالف هستند نمي‌فهمند.

اين مرجع تقليد گفت: ما منتظر بوديم اين خبر تكذيب شود كه اين گونه نشد، اين مطلب و حرف بسيار سنگين است، تمام فقهاي ما بر حرمت موسيقي لهوي اجماع دارند، از روايات ائمه اطهار(ع) نيز اينگونه بر مي‌آيد، امام راحل(ره) نيز با صراحت به اين مساله تصريح دارند.

وي اين سخن نسنجيده را توهين به فقها و علما توصيف كرد و گفت: در حال حاضر شرايط كشور خاص است و با توجه به اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها كشور نياز به آرامش دارد واگر شرايط خاص نبود ما طوري ديگر با اين مساله برخورد مي كرديم و وظيفه خود را انجام داده و هزينه آن را هم مي‌داديم.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي خاطر نشان كرد: اين تعبير، تعبيري بسيار زشت، زننده و توهين به همه علما و توهين به امام(ره) است و هر كس كه باشد ما نمي توانيم بنشينيم با مقدسات اسلامي در جمهوري اسلامي ايران بازي كنند.

اين مرجع تقليد ياد آور شد: من به خاطر شرايط حساس كشور فعلا به همين ميزان قناعت مي كنم ولي اگر فرصت مناسب پيدا شود پاسخ مناسب را به اين گونه افراد خواهيم داد.

اين مدرس برجسته خارج فقه حوزه علميه قم تاكيد كرد: معنا ندارد بعضي‌ها در كشور مسئوليت پيدا كنند و هر چه دلشان خواست بگويند، چرا كه اميدواريم خداوند دشمنان اسلام را اگر قابل هدايت نيستند خوار و ذليل كند.

حضرت آيت الله مكارم شيرازي همچنين درباره اظهار نظر يكي از طلاب حاضر در جلسه مبني بر اينكه شرايط كشور همواره خاص بوده و شما بايد هميشه به تكليف خود عمل كنيد، گفت: فعلا شرايط كشور اخص الخاص است و بايد در كشور آرامش وجود داشته باشد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-788.html )