عنوان خبر:عكاس گلستاني برگزيده بخش عكس جشنواره هنرهاي تجسمي يونسكو
پنجشنبه 2 دي 1389 - 16:35:36


يك عكاس گلستاني در بخش عكس جشنواره هنرهاي تجسمي يونسكو (سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد) برگزيده جايزه 1500 دلاري اين جشنواره شد.



به گزارش خبرنگار ايرنا، 'رضا وهمي ' از اعضاي كلوپ عكس 'فوكوس تيم' است كه مجموعه عكس' اقوام تركمن' او رتبه نخست جشنواره هنرهاي تجسمي يونسكو در سال 2010 را از آن خود كرد.
وهمي صبح روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهارداشت: فعاليت يونسكو با هدف كمك به صلح و امنيت در جهان از راه همكاري بين‌المللي در زمينه‌هاي آموزشي و علمي و فرهنگي، بر پايه منشور سازمان ملل متحد است و جشنواره هنرهاي تجسمي را نيز سالانه با حضور هنرمندان جوان 25 تا 35 ساله همكار با يونسكو از سراسر جهان برگزار مي كند.
وي ادامه داد: اين فستيوال، امسال به ميزباني كره جنوبي و در موزه هنرهاي معاصر سئول برگزار شد.
وي يادآور شد: كميسيون ملي يونسكو ايران، ( iranian national commission for unesco ) در بخش عكس اين جشنواره كه با شعار Development of photo materials for understanding cultures برگزار گرديد، با پذيرش سه مجموعه عكس مستند در قالب معرفي پوشش و سنتهاي اقوام تركمن در ايران ، معرفي فرهنگ روستاهاي شمال ايران و معرفي بخشي از آيينهاي مذهبي ايران، اينجانب را به عنوان برترين شركت كننده در بخش عكس معرفي كرد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-790.html )