عنوان خبر:ايران جزء پنج كشور برتر جهان در حوزه جمعيت هلال احمر
شنبه 4 دي 1389 - 20:37:50


دبير كل جمعيت هلال احمر كشور گفت: جمهوري اسلامي ايران جزء پنج كشور برتر جهان در حوزه جمعيت هلال احمر است.



به گزارش ايرنا، 'ظاهر رستمي' شامگاه جمعه در حاشيه سفر به گلستان افزود: امدادگران و داوطلبان توانمند، عناصر انساني هستند و جمعيت هلال احمر كشور بايد به كاركنان و نيروهاي امدادي و داوطلب بدنه خود توجه كند.
به گفته وي، اكنون دو ميليون داوطلب در اين سازمان عضويت دارند كه اين افراد در امداد رساني در همه مراحل و حوادث كشوري حضور چشمگيري دارند.
وي تصريح كرد: توانمندي، رفاه و هنر از خصلت هاي داوطلبان عضو اين جمعيت است و مسئولان و اعضاي اين جمعيت به تمامي مسائل واقع بينانه مي نگرند.
وي ادامه داد: رشد هر دستگاهي مديون عناصر آن سازمان است و اين امر نيازمند مهيا كردن بسترها و زيربناهاست.
رستمي در ادامه گفت: براي موفقيت امدادگران در ماموريت ها و حوادث بايد تجهيزات لازم فراهم شود كه در اين زمينه پيش بيني هاي لازم شده است.
دبير كل جمعيت هلال احمر كشور همچنين در جمع خبرنگاران گفت:‌ پايگاه مديريت بحران را بايد با استفاده از توانمندي ها در استان ها استقراردهيم.
رستمي افزود: داوطلبان و امدادگران جمعيت هلال احمر بايد براساس توانمندي هاي جامعه از شهرستان خود شناخت كاملي داشته باشند و به سراغ اشخاص توانمند رفته و نيازهاي جامعه را برطرف كنند.
به گفته وي، يكي از وظايف جمعيت هلال احمر، تعامل با مسئولان استان ها است و خدمت و كمك به جمعيت هلال احمر عبادت است.
وي تصريح كرد: براي آن كه در اين جمعيت كارها را به درستي انجام دهيم نياز به شناخت از حوادث داريم.
وي ادامه داد: متاسفانه سالانه شاهد رانش زمين، زلزله، سيل و ديگر حوادث هستيم و نيازمند شناخت و اطلاعات دقيق در اين زمينه ها هستيم.
رستمي در ادامه افزود: 330 پايگاه هلال احمر در كشور مجهز به آمبولانس و تجهيزات خاص مي شوند.
وي براي آئين توديع و معارفه مديرعامل جديد جمعيت هلال احمر استان گلستان به اين استان سفر كرده بود كه در اين آئين 'مجيد اكبري' به عنوان سرپرست جديد جمعيت هلال احمر استان گلستان معرفي شد و از زحمات دكتر 'محمدابراهيم نعيمي' طي مدت رياست اين جمعيت قدرداني شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-794.html )