عنوان خبر:محصولات با كيفيت در بازارچه قيصريه گرگان
شنبه 4 دي 1389 - 20:39:00


معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، بر توليد محصولات كيفي و استاندارد در اين بازارچه تاكيد كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان، رضا پورمهدي در اين مراسم ضمن اشاره به واگذاري غرفه‌هاي اين بازارچه كه به بازارچه قيصريه نام گرفته به هنرمندان اين استان اظهار داشت: اين بازارچه مي‌تواند به عنوان پايلوتي براي كل كشور بوده و با همت هنرمندان اين استان و توليد محصولات با كيفيت و تلاش براي استانداردسازي محصولات به رونق بازارچه كمك كرد.
پورمهدي بر توليد محصولات كاربردي و مطابق با سليقه مردم در اين بازارچه تاكيد كرد و افزود: هنرمندان با ارتباط مداوم خود با كارشناسان صنايع دستي و شركت در دوره‌هاي آموزشي و به آموزي و تلاش براي گرفتن مهر اصالت و استانداردسازي توليدات خود مي‌توانند به توليد محصولات كاربردي و با كيفيت همت گمارند.
وي همچنين به معافيت مالياتي شركت تعاوني فراگير صنايع دستي و هنرمندان اين بازارچه اشاره داشت و از برخورداري آن‌ها از وام‌هاي بلاعوض در ازاي عضو بودن 70 درصد اعضاي اين شركت تعاوني در سه دهك پايين جامعه خبر داد.
معاون صنايع دستي و هنرهاي سنتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان افزود: سه دهك پايين جامعه افرادي هستند كه كارت‌هاي عضويت كميته امداد، بهزيستي و يا بسيج را داشته باشند.
پورمهدي ادامه داد: با توجه به اقدام ارزشمند صورت گرفته در خصوص ايجاد بازارچه صنايع دستي در مركز استان گلستان و نظر به اهميت ايجاد اين بازارچه‌ها در رونق صنايع دستي استان در كنار جلب و جذب گردشگر، ايجاد بازارچه در شهرستان‌هاي بندرتركمن و گنبدكاووس را نيز در اولويت كاري قرار داده‌ايم.
وي اين اقدام را در راستاي رونق صنايع دستي و توسعه صنعت گردشگري در سراسر استان اقدام مثبتي برشمرد.
وي به طرح توسعه اين بازارچه اشاره داشت و گفت: در نظر است با گسترش فضاها و تبديل اين مكان به يك سايت تفريحي، گردشگري و صنايع دستي ضمن درآمدزايي به رونق صنعت گردشگري در اين استان كمك كرد.
بازارچه قيصريه 68 غرفه دارد و در خرگوش تپه گرگان واقع شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-795.html )