عنوان خبر:همراهي روستائيان در اجراي درست هدفمندي يارانه‌ها
شنبه 4 دي 1389 - 20:46:55


مديركل دفتر روستايي استانداري گلستان گفت: روستائيان شرايط موجود را به درستي درك كرده و همگام با مديران و مسئولان براي اجراي درست قانون هدفمندي يارانه‌ها حركت مي‌كنند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، موسي‌الرضا بخشي ظهر امروز در جمع اعضاي ستاد هدفمندي يارانه‌هاي استان با اشاره به گذشت يك هفته از آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: در طول اين مدت سوخت كافي به جايگاه‌هاي روستايي نرسيده و تامين سوخت اين جايگاه‌ها با مشكلاتي روبه‌رو بوده است.
وي تصريح كرد: ساماندهي هر چه سريع‌تر جايگاه‌هاي سوخت فعلي موجود در روستاها و همچنين افزايش تعداد جايگاه‌ها از سوي سازمان تعاون روستايي و با همكاري دهياري‌ها كمك شايان توجهي به رفع اين مشكل خواهد كرد.
مديركل دفتر روستايي استانداري گلستان با اشاره به بخشي ديگر از مشكلات موجود در روستاها در طول يك هفته گذشته خاطرنشان كرد: حمل و نقل شخصي روستايي عمده‌ترين مشكل ايجاد شده در اين مدت بوده است.
بخشي گفت: با توجه به برخورداري ميني‌بوس‌ها از بسته‌هاي حمايتي هدفمندي يارانه‌ها، حمل و نقل عمومي با مشكل خاصي مواجه نبوده اما در بخش حمل و نقل شخصي و خصوصي به دليل عدم ساماندهي و عدم داشتن متولي مشخص، اين مشكلات ملموس‌تر بوده است.
وي از رفع زودهنگام اين مشكلات طي روزهاي آينده خبر داد و تاكيد كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌ها و رايزني‌هايي صورت گرفته، موانع و مشكلات شناسايي و به زودي مرتفع خواهد شد.
به گفته بخشي ميزان افزايش كرايه‌ها در روستاها در خودروهاي عمومي30 درصد، خودروهاي شخصي 20 درصد و وانت بار 15 درصد بوده است.
مديركل دفتر روستايي استانداري گلستان تاكيد كرد: اين مبالغ به عنوان حداكثر ميزان افزايش در نظر گرفته شده و فرمانداران با هماهنگي بخشداران و شوراهاي بخش مي‌توانند اين ميزان را به مبالغ كمتري تقليل دهند.
وي به مشكلات برخي از تاكسي تلفني‌هاي روستايي اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر تعدادي از تاكسي تلفني‌هاي روستايي فاقد كارت سوخت هستند كه اين امر آن‌ها را به مشكلاتي مواجه كرده است.
به گفته بخشي در طول چند روز آينده تاكسي تلفني‌هاي روستايي ساماندهي و مطابق با مقررات تاكسي تلفني‌هاي شهري با آنها برخورد خواهد شد.
مديركل دفتر روستايي استانداري گلستان از رصد روزانه وضعيت روستاها و مشكلات روستائيان در جريان اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها خبر داد و گفت: با وجود يك هفته از گذشت آغاز اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها، هيچ مشكلي از نظر توزيع و افزايش غيرقانوني قيمت كالا و خدمات در روستاها مشاهده نشده است.
بخشي همراهي مردم را در اجراي سالم و كامل هدفمندي يارانه‌ها بسيار مؤثر دانست و اظهار داشت: روستائيان شرايط موجود را به درستي درك كرده و همگام با مديران و مسئولان براي اجراي درست قانون هدفمندي يارانه‌ها حركت مي‌كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-802.html )