عنوان خبر:پس از سال‌ها، مهندس سعید قاسمی در رسانه ملی
دوشنبه 19 بهمن 1388 - 23:49:13


برنامه جذاب "دیروز ، امروز فردا" سبب شد تا سرانجام پای چهره های انقلابی که تا کنون از سوی رسانه ملی به آنها توجهی نمی‌شد نیز به صفحه تلویزیون ها باز شود. هر چند این چهره ها پیش از این با حضور پر رنگ در دانشگاه و اجتماعات جوانان و با توزیع گسترده سخنرانی هایشان، به خانه های مردم (اما نه از طریق رسانه ملی) راه یافته بودند، اما برنامه پر بیننده و ابتکاری وحید یامین پور سبب شد تا رسانه ملی هم از وجود این نخبگان انقلابی بهره مند شود.



مهندس سعید قاسمی فرمانده با سابقه دفاع مقدس و از فرماندهان فرهنگی عرصه تبلیغ پس از جنگ، میهان برنامه شب گذشته یامین پور بود. حاج سعید که با وصیت نامه معروف امامش سال هاست در دانشگاه ها سخنان امام را برای دانشجویان می خواند، شب گذشته در رسانه ملی سخنانی گفت که سال‌ها بود از این رسانه به گوش نرسیده بود.

یامین پور که در ابتدا با پیش کشیدن موضوع مرصاد و منافقین سعی داشت از قاسمی اطلاعاتی در این زمینه کسب کند، در ثلث پایانی برنامه اش ناگهان با اعتراض حاج سعید به صدا وسیما مواجه شد و اینجا بود که قاسمی با همان حرارت و انقلابی گری معروفش، حرف‌های دل آنهایی را زد که به نمایندگی از آنها به رسانه ملی آمده بود تا پس از سال‌های بی تریبونی از این رسانه، پیامشان را به مردم برسانند.

سعید قاسمی گفت: امروز عده‌ای ادعای نزدیکی به امام(ره) دارند ولی دقیقا برعکس افکار امام (ره) عمل می‌کنند.به گزارش شبکه ایران، "حاج سعید قاسمی" از فرماندهان دوران دفاع مقدس و همرزم حاج احمد متوسلیان در برنامه "دیروز،امروز، فردا" که شب گذشته از شبکه سه سیما پخش شد با انتفاد از برخی مدعیان خط امام افزود: به طور مثال می‌توان به برخی از اظهارنظرها در خصوص سیاست خارجی و ادعای افراد یاد شده در خصوص منزوی شدن ایران در محافل بین‌المللی اشاره کرد که امام (ره) در آن زمان هم جواب این عده را داده است و فرموده که ملت‌های اسلامی و جهان سوم چه زمانی در میان کشورهای دیگر اعتبار داشتند که امروز بگوییم اعتبار آنها کم شده است؟

وی گفت: به عقیده من جنگ تحمیلی ما هشت سال نبود بلکه 10 سال بود چرا که تمام افرادی که در جریان انقلاب فعالیت داشتند بعد از یک ماه از پیروزی آن با مسائل مختلفی اعم از جنگ سخت و نرم روبرو شدند که این مسائل امروز بازگو نمی‌شود و بر این اساس باید گفت مقطع زمانی بعد از انقلاب تا آغاز جنگ هم جزء سال‌های دفاع مقدس محسوب می‌شود و امروز ما باید این سوال را مطرح کنیم که چرا این دو سال را از تاریخ جنگ حذف کرده‌اند.

دشواری های مبارزه با نفاق


این استاد دانشگاه در خصوص مبارزه با نفاق و دشواری‌های این مبارزه ادامه داد: در همان مقطع مبارزه به اندازه کافی سخت بود چرا که بخشی از افرادی که ما با آنها می‌جنگیدیم نیروهای خارجی نبودند بلکه از افراد یک محل بودیم و یا هم دانشگاهی بودیم که بر اثر برخی کج‌روی‌ها به ایمان این افراد انحراف وارد شده بود و از یک مقطعی به بعد هر وقت که این افراد را توصیه و نصیحت می‌کردیم نادیده می‌گرفتند که این عده به واسطه برخی شعارهای فریب دهنده مانند مبارزه با امپریالیسم گول منافقان را خورده بودند و منافقان توانسته بودند این عده را به سمت خود جذب کنند.

این فعال فرهنگی افزود: امام (ره) اعتقاد داشت که انقلاب باید به صورت نرم ادامه پیدا کند و بر این اساس اجازه مبارزه مسلحانه را نمی‌داد ولی بعد از انقلاب این عده که قبل از انقلاب قصد مبارزه مسلحانه داشتند مطالبات خود را مجددا طرح نمودند و قانون اساسی را نپذیرفتند و در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، مسعود رجوی را مطرح کردند که این فرد رد صلاحیت شد و در این راستا این عده به سمت دانشگاه‌های کشور حرکت کردند و با یک فتنه خفیف فعالیت خود را در دانشگاه‌ها آغاز نمودند و با در اختیار گرفتن رسانه و هم‌چنین همکاری با چند گروه مسلح دیگر فعالیت‌های خود را شروع کردند که در نهایت این افراد بر اثر درگیری‌های خرداد 60 از میان رفتند.

وی اظهار داشت: زمانی که عملیات مرصاد شروع می‌شود منافقین نقطه رهایی خود را کربلا و حرم حضرت عباس (ع) اعلام می‌کنند و آن موقع من در فیلمی دیدم که مسعود و مریم رجوی زیارت حضرت عباس را می‌خواندند و قسم می‌خوردند که ما قصد داریم حکومت فلانی را برگردانیم و نظام را سرنگون کنیم و در این راستا بود که بعد از پذیرش قطعنامه این موج را در غرب کشور به راه انداختند.

وی افزود: در حال حاضر ما نقش این افراد را به وضوح در مسائلی که پیش آمد می‌بینیم و امروز تقریبا مسائل در مورد آنها حل شده است و چهره زشت منافقین بعد از حضور آمریکایی‌ها در عراق اوضاع را معلوم کرد.

قاسمی در ادامه این برنامه خاطرنشان کرد: در سال‌های 57 و 58 موجی که منافقین راه انداخته بودند بسیار اوضاع را حساس کرده بود و بر این اساس هیچ‌کس باور نمی‌کرد مجاهدینی که در راه انقلاب کشته داده‌اند و در زندان‌های شاه شکنجه شده‌اند روزی علیه کشور و انقلاب اقدام کنند و در کشور از آنها با عنوان منافق یاد شود.

این فعال فرهنگی گفت: فتنه‌ای که اخیرا در کشور اتفاق افتاده یک سری عواقب داشت که باید به آنها توجه کرد ولی این فتنه یک سری محاسن هم برای کشور داشت و از جمله این محاسن این بود که بعد از سه دهه تاریخ انقلاب و فیلم‌ها و مستنداتی که از آن زمان وجود داشت بازخوانی شد.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: به یاد دارم یک روز مسعود رجوی در رشت بالای سر مزار میرزاکوچک‌خان قسم یاد کرد که راه او را ادامه خواهد داد و افراد زیادی این صحنه را مشاهده می‌کردند و بر این اساس باید گفت که وی کاریزما و جذابیت خاصی داشت که افراد را به خود جذب می‌کرد و به این دلیل بود که بسیاری از افراد فریب او را خوردند و در صف منافقین قرار گرفتند.

قاسمی خاطرنشان کرد: اگر مسائل اوایل انقلاب و منافقین را بررسی کنیم می‌بینیم که امروز هم عده‌ای دقیقا برخی از ژست‌ها و اعمال آنها را تکرار می‌کنند و در این راستا باید دقت کنیم که طبق فرمایش رهبری از تاریخ عبرت بگیریم و از یک سوراخ چند بار گزیده نشویم.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر منافقان هنوز حضور دارند ادامه داد: ما شاهد هستیم که مسعود رجوی خائن حامی جریان فتنه سبز در کشور است، ولی فیلم‌ها و مستنداتی که از این افراد در دست است محو شده و بر این اساس برای نسل جدید انقلاب شبهاتی پیش آمده است.

وی افزود: ما باید دشمنان و منافقان را زنده و فعال بدانیم چرا که این افراد هنوز هم در کشور اقداماتی انجام می‌دهند که ترور شهید صیاد شیرازی و هم‌چنین ترور اخیر شهید علی‌محمدی از جمله اقدامات منافقین می‌باشد.
این فرمانده سال‌های دفاع مقدس اضافه کرد: مستنداتی که در حال حاضر در خصوص انقلاب ما وجود دارد و به خصوص مستندات مربوط به دهه اول انقلاب و ترورهایی که در آن زمان انجام شد را باید برای نسل جوان بازخوانی کرد چرا که جوانان ما از اتفاقات آن برهه زمانی بی‌اطلاع هستند.

ریزش ها و رویش های انقلاب


قاسمی در ادامه این برنامه اظهار داشت: به هیچ‌وجه نباید گفت که بدنه اجتماعی انقلاب کاهش یافته بلکه ما شاهد رویش اجتماعی حزب‌الله و افزایش این طیف در جامعه بودیم و بر این اساس ما در جریان انقلاب ریزش نداشته‌ایم و اگر خطری ما را تهدید کند حزب‌الله در عرصه حضور پیدا می‌کند ولی باید میان حضور حزب‌الله و سازماندهی نیروها برای مقابله با جنگ نرم و جنگ سخت تفکیک قائل شد.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: ریزش‌ها در کشور ما مدل‌های مختلفی دارد و بر این اساس یک ریزش در سطح خواص نظام و یک ریزش در سطح عوام است که باید این دو از هم تفکیک شود.

وی افزود: دلیل ریزش خواص را باید از خود آنها سوال کنیم و اگر خودمان بخواهیم در این زمینه تحلیل ارائه دهیم باید به مسائلی مانند عدم فهم مسائل سیاسی، سقوط اقتصادی و لغزش‌های مالی و وابستگی‌های سیاسی و انواع و اقسام آفت‌هایی که بر حسب شخصیت‌های افراد گریبان‌ آنها را می‌گیرد اشاره کنیم و در خصوص عوام هم باید غفلت‌ها و جذابیت‌ها و انحرافات را باعث ریزش آنها بدانیم.

مردم در انتخابات برخلاف نظر برخی نخبگان عمل کردند

قاسمی با اشاره به انتخابات اخیر کشور و حوادث بعد از آن بیان داشت: شاهد بودیم که عده‌ای اعلام می‌کنند که مثلا در یک دانشگاه یک کاندیدا رأی بیشتری دارد و یا در یک شهر مردم به داماد آن شهر رأی خواهند داد و یا در شهر دیگر مردم به فرزند خود رأی خواهند داد ولی در عمل این اتفاق نیفتاد و مردم طور دیگری عمل کردند.

این فعال فرهنگی اظهار داشت: برخی اعتقاد دارند که اگر در جریان انتخابات احمدی‌نژاد زیر میز نزده بود و معادله بازی را عوض نمی‌کرد جریان گونه‌ای دیگر بود ولی شخصا این اعتقاد را ندارم و به نظر من دیر یا زود ما دچار مشکل می‌شدیم و اتفاقاتی که در جریان انتخابات به وقوع پیوست تنها زمان وقوع حوادث بعد از انتخابات را به جلو انداخت.

انتقاد از عدم تبیین نظرات امام برای نسل جوان

این مدرس دانشگاه گفت: اگر در راه امام حرکت کنیم بسیاری از مسائل برای ما تبیین شده است و وقتی ما به آن مراجعه می‌کنیم شاهد مطالب زیادی در آن هستیم که برنامه را برای نسل آینده به صورت بسیار روشن تبیین کرده است اما عده‌ای که باید تفکر ایشان را نهادینه می‌کردند و سخنان ایشان را به صورت دستورالعمل اجرایی برای کشور تبیین می‌نمودند تا افراد زندگی خود را براساس آن بنا کنند این کار را نکردند چرا که زندگی برای این عده که قرار بود آثار امام را برای مردم بازگو کنند سخت و دشوار می‌شد.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند تا جایی که امام مقابل آمریکا ایستاد و ما پیروز شدیم خوب بود ولی از این جا به بعد را خودمان می‌دانیم که باید چه کاری کنیم و حتی شاهد هستیم که از واژه رهبران استفاده می‌کنند و توجه‌ای به ولی‌فقیه زمان ندارند و اعلام می‌کنند که نیازی به تبعیت از آرمان‌های امام نداریم.

قاسمی اظهار داشت: نسل بعد از امام با ایشان ارتباط دلی و روحی خوبی برقرار کرد اما این نسل با رهنمودهای ایشان هیچ آشنایی ندارد و بر این اساس ما تنها دو واحد را در دانشگاه‌ها برای آْشنایی با وصیت‌نامه امام قرار داده‌ایم و 100 سوال را برای آن معین نموده‌ایم که از این 100 سوال 20 سوال آن از دانشجو پرسیده می‌شود و هر فردی از این درس نمره بالای 18 می‌گیرد.

قاسمی اظهار داشت: امروز باید ویژگی‌های اسلام آمریکایی را بررسی کنیم و ببینیم که صفات این اسلام در چه افرادی وجود دارد و هم‌چنین باید ویژگی‌های اسلام ناب محمدی را نیز جستجو نماییم و ببینیم که چه طیفی از جامعه خصوصیات این اسلام را دارند.

این فعال فرهنگی با انتقاد از صدا و سیما، گفت: چه معنا دارد که مثلا سریال ناوارو و یا چارلی‌چاپلین را تلویزیون پنج بار نشان دهد اما بخشی از تفکرات امام را ما هرگز پنج بار در تلویزیون ندیده‌ایم و به جز ایام انتخابات که دائما برای حضور مردم در سر صندوق‌های رأی سخنان امام بازخوانی می‌شود دیگر شاهد چنین چیزی نبودیم و در این راستا مسئولان باید برخی اسناد و مستندات را برای مردم بازخوانی کنند تا نسل جوان و نیز عموم مردم از اتفاقات به وقوع پیوسته در طول سال‌های انقلاب مطلع شوند.

وی افزود: لاپوشی برخی از مسائل به اعتقاد من به صورت تعمدی اتفاق می‌افتد چرا که دشمنان به نوع تفکرات انقلاب و حضرت امام واقفند و می‌دانند که این تفکرات تأثیر زیادی روی روند جامعه داشته است.

این مدرس دانشگاه بیان داشت: مدل تفکر امام منجر به کشته شدن و خون ریختن و مبارزه می‌شود و بر این اساس شاهد بودیم که برخی خواص مواضع خود را تغییر داده‌اند چرا که نمی‌توانند در راه و مدلی که امام ترسیم کرده است حرکت کنند.

یک فرد نمی‌تواند هم مبارزه کند و هم خواستار رفاه طلبی باشد

وی افزود: بحث رفاه‌گرایی مسئله مهمی است که اگر یک مسئول بخواهد آن را سرلوحه کار خود قرار دهد دچار مشکل می‌شود و هیچ‌گاه یک فرد نمی‌تواند هم مبارزه کند و هم خواستار رفاه‌طلبی باشد.

قاسمی در ادامه این برنامه به سخنان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش امام (ره) تنها کسانی تا آخر خط با ما هستند که طعم فقر و بی‌پولی را چشیده باشند و هم‌چنین مسئولین باید بدانند که عده‌ای از خدا بی‌خبر هر کسی را که به فقرا کمک کند مورد توهین قرار می‌دهند.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: زمانی که امام (ره) به مبارزه پرداخت و مقابله علیه رژیم را آغاز نمود عده‌ای خطاب به ایشان گفتند که شما سرباز ندارید و نمی‌توانید با رژیم مقابله کنید ولی امام در جواب به این عده فرمودند سربازان ما در گهواره هستند و آن زمان آن عده به سخن امام (ره) خندیدند ولی ما شاهد بودیم که این مسئله به وقوع پیوست و در این راستا باید گفت که امام راه‌حل‌ها را ارائه کرده است ولی کسی نیست که این مسائل را برای مردم بازگو کند.

لزوم معرفی امام به جوانان

قاسمی با اشاره به فعالیت‌های حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: برای ما زشت است که بچه‌های حزب‌الله لبنان سی‌دی روح‌الله را درست کنند که این مسئله انعکاس زیادی هم داشت و ما شاهد بودیم که این مجموعه توسط جوانان لبنانی ساخته شد در صورتی که ما مستندات و آرشیو بیشتری از امام و سخنان مسائل در مورد این شخصیت بزرگ در اختیار داریم.

این فعال فرهنگی گفت: امروز باید متناسب با ذائقه جوانان مطالب را برای آنان بازگو کرد و در این راستا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که یک جوان 22 جلد صحیفه امام (ره) را بخواند و بر این اساس باید مسائل را در قالب فیلم‌های کوتاه برای جوانان تهیه نماییم تا از طریق مسائلی مانند بلوتوث‌های موبایل در اختیار آنها قرار گیرد.

عده‌ای ادعای نزدیکی به امام دارند ولی دقیقا برعکس افکار امام (ره) عمل می‌کنند

قاسمی بیان داشت: امروز عده‌ای ادعای نزدیکی به امام دارند ولی دقیقا برعکس افکار امام (ره) عمل می‌کنند که به طور مثال می‌توان به برخی از اظهارنظرها در خصوص سیاست خارجی و ادعای افراد یاد شده در خصوص منزوی شدن ایران در محافل بین‌المللی اشاره کرد که امام (ره) در آن زمان هم جواب این عده را داده است و فرموده که ملت‌های اسلامی و جهان سوم چه زمانی در میان کشورهای دیگر اعتبار داشتند که امروز بگوییم اعتبار آنها کم شده است و بر این اساس سلطه‌گران قصد دارند ما را تحت سلطه خود قرار دهند و ما نوکر آنها باشیم.

این فرمانده سال‌های جنگ تحمیلی با اشاره به دستگیری ملوانان انگلیسی توسط نیروهای ایرانی در آبهای سرزمینی کشور اظهار داشت: در جریان دستگیری انگلیسی‌ها عجیب بود که در اولین مناظره انتخاباتی این مسئله مطرح شد که چرا ما کت‌و‌شلوار تن ملوانان کردیم و آنها را به صورت محترمانه به کشورشان فرستادیم و طرف رقیب در آن مناظره مدعی شد که این مسئله باعث بی‌اعتباری ما شده و دنیا در اثر این موضوع به ما خندید.

وی افزود: یک ماه بعد از این واقعه یعنی دستگیری ملوانان من به عربستان رفته بودم و در صحن مسجدالنبی با یک آفریقایی برخورد کردند و وقتی آن فرد متوجه شد که من ایرانی هستم گفت روزی که شما انگلیسی‌ها را گرفتید ما سه روز در نیجریه به خاطر این موضوع به جشن و پایکوبی پرداختیم و هم‌چنین به من گفت چنین کاری تنها از دولت ایران برمی‌آید و در این راستا اگر ما یک رسانه درست داشتیم مطمئنا نمونه‌هایی از این دست در میان کشورهای مستضعف و محروم دنیا را زیاد مشاهده می‌کردیم.

این فعال فرهنگی ادامه داد: کت و شلواری که ما تن ملوانان انگلیسی کردیم کار بزرگی بود و وقتی فرمانده نیروی دریایی ما اعلام کرد که جرم ملوانان انگلیسی این بود که سر شناور آنها 5 سانتی‌متر وارد مرزهای ما شد انگلیسی‌ها این موضوع را به خوبی فهمیدند و این یعنی اقتدار که این مسئله به آسانی به دست نیامده است که عده‌ای این مسئله را بی‌جهت خرج می‌کنند و آبروی نظام را مخدوش می‌نمایند.

امروز پرچم حضرت امام در دست رهبری است

قاسمی با بیان اینکه امروز ما در کشور چهره‌هایی را داریم که طی دو دهه اخیر سنگین شده‌اند گفت: امروز پرچم حضرت امام در دست رهبری است و ما شاهد بودیم که ایشان در سال 71 بحث خواص و عوام را مطرح کردند و خطراتی را که خواص را تهدید می‌کرد مورد اشاره قرار دادند ولی کسی به نصیحت‌های ایشان گوش نکرد.

وی افزود: رهبری گفته‌اند که اگر من بیشتر از شما دشمن را نشناسم یقینا اطلاعاتم در این زمینه کم‌تر از شما نیست و بر این اساس رهبری به خوبی اهداف دشمن را می‌شناسد و می‌داند که باید در چه جهتی حرکت کند.

قاسمی با اشاره به پذیرش قطعنامه از سوی حضرت امام خاطرنشان کرد: ما هنوز سرقضیه قطعنامه زیاد حرف داریم چرا که شاهد بودیم امام 15 روز قبل از پذیرش قطعنامه رزمندگان اسلام را به مبارزه تشویق می‌کرد ولی به یک باره اوضاع دگرگون شد و ما هنوز این زخم را با خود حمل می‌کنیم و امروز هم مردم نامه‌هایی را که مانند مسئله قطعنامه منتشر می‌شود به خوبی درک می‌کنند و در این راستا مردم ما تجربه تاریخی پیدا کرده‌اند و هیچ‌گاه عنان خود را به دست خواص که سنگین شده‌اند نمی‌دهند.

در روز عاشورا نبرد با اهل قبله اتفاق افتاد

این فعال فرهنگی بیان داشت: من تا قبل از اتفاقات روز عاشورا هیچ درکی از واقعه عاشورا نداشتم و نبردهای امیرالمؤمنین را به درستی درک نمی‌کردم ولی در روز عاشورای امسال به صورت ملموس این مسئله را درک کردم که در این راستا باید گفت در روز عاشورا نبرد با اهل قبله اتفاق افتاد و فتنه وارد خانه‌های مردم شد و این معضل و مشکلی نیست که بتوان آن را از طریق سخت‌افزاری و برخورد حل کرد و باید با این مسئله در نوع خود برخورد شود.
وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم همه مسئله را به خارجی‌ها ربط دهیم و بر این اساس باید به غفلت‌های صدا و سیما و هم‌چنین دانشگاه اشاره کرد.

دانشگاه های ما افراد سکولار پرورش می‌دهند

قاسمی ادامه داد: دانشگاه آزاد ما و دیگر دانشگاه‌ها در حال حاضر توسط کتاب‌هایی افراد سکولار را پرورش می‌دهند و این روندی است که در حال حاضر کشور در طول آن حرکت می‌کند و تا امروز هم کسی جلوی آن را نگرفته است که این همان جنگ فرهنگی است که رهبری به آن اشاره دارد.

عده ای عکس امام را در دست می‌گیرند ولی عکس آن عمل می‌کنند

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: ما باید تکلیف خود را مشخص کنیم و مدل زندگی خود را معین نماییم و معلوم کنیم که قصد داریم که گوش به حرف رهبران بدهیم و یا این که از تفکر امام و ولی‌فقیه پیروی نماییم.

این مدرس دانشگاه گفت: امروز عده‌ای که وامدار تفکر امام هم هستند عکس امام را در دست می‌گیرند ولی عکس آن عمل می‌کنند که این تناقضات یک روز باید در کف خیابان‌ها نمود پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: گمراهی برخی به این دلیل است که هم می‌خواهند به دنبال مادیات باشند و هم مبارزه کنند که این رفتار در شخصیت آنها تناقض ایجاد می‌کند.

قاسمی اظهار داشت: اتفاقی که بعد از انتخابات در کشور افتاد و آبرویی که از نظام رفت مسئله بسیار مهمی است و بر این اساس ما هرگز کسی را که خدشه به تفکر امام و تفکر رهبری وارد کرده نمی‌بخشیم.

با پیروی از نصایح رهبری انقلاب تا چند دهه بیمه خواهد شد

این فعال فرهنگی در پایان گفت: من بسیار به اتفاقاتی که در کشور افتاد امیدوارم و اگر حزب‌الله به بیانات و نصایح رهبری گوش دهد ما از این جریان پیروز بیرون خواهیم آمد و تا چند دهه انقلاب بیمه خواهد شد و در این راستا بالاخره ما باید هزینه این بیماری که به جان نظام افتاد را بدهیم و اگر بخواهیم با سازش این درد را تسکین دهیم این بیماری روزی ما را از پای درخواهد آورد.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-81.html )