عنوان خبر:جهش هاي بزرگ تحقيقاتي کشور قابل تقدير است
شنبه 4 دي 1389 - 21:18:35


استاندار گلستان گفت : جهشهاي بزرگ تحقيقاتي کشور رضايت بخش است و اميد داريم محققان و پژوهشگران بتوانند در توليد علم و فناوريهاي نوين بومي کشور را ياري رسانند .



به گزارش خبرنگار پيام گلستان ، به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان مهندس جواد قناعت پيش از ظهر امروز در همايش و نمايشگاه تحقيقات و پژوهش دستگاههاي اجرايي استان افزود : تحقيق و پژوهش فرصتي براي تفکر ، انديشه و تقويت مباني رشد و توسعه کشور است .
وي تأکيد کرد : براي رسيدن به الگوي ايراني اسلامي پيشرفت ، توجه جدي به زيرساختهاي پژوهشي يک اصل است .
قناعت تصريح کرد : کشوري موفق است که توليد علم را در دستور کار خود قرار دهد و تحقيقات را زيربنا بداند .
استاندار اظهار داشت : براي دستيابي به اهداف سند چشم انداز بيست ساله کشور؛ افزايش بهره وري ،توليد و توسعه محصولات و همسو شدن با فناوريهاي نوين از سياستهاي اولويت دار استان هستند .
وي با اشاره به موضوع اشتغال خاطرنشان کرد : عليرغم اينکه دولت و مديران ارشد استان تلاش مي کنند تا با ايجاد 17217 شغل تاپايان سال اين هدف را تحقق بخشند اما براي رسيدن به افق چشم انداز بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.
استاندار گريزي نيز به قانون هدفمندي يارانه ها زد و بيان داشت : تحقيق و پژوهش خدمت بزرگي به اجراي اين قانون کرده و کشور را تا حد زيادي از ورود تحقيقات و فناوري هاي علمي وارداتي بي نياز ساخته است .
گفتني است همايش و نمايشگاه دستگاههاي اجراي استان با همکاري دانشگاه علوم کشاورزي و منبع طبيعي ، جهاد دانشگاهي ، دفتر نخبگان و سازمان استاندار و تحقيقات صنعتي استان و... به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه منابع طبيعي گرگان برگزار شد .



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-813.html )