عنوان خبر:لزوم حركت بخش خصوصي گلستان همگام با توسعه كشور
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:40:34


رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: بخش خصوصي گلستان بايد با توجه به رهمنودهاي مقام معظم رهبري در خصوص اصل 44 اطلاعات و فناوري صنعتي خود را همگام با توسعه كشور حركت كند.



رمضان بهرامي امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: چنانچه بخواهيم مطابق توسعه كشور حركت كنيم بايد هماهنگ ساير استان‌ها به پيش برويم.
وي تصريح كرد: يكي از دلايل موفقيت استان‌ها موفق در بخش صنعت و معدن، حضور فعالانه آنها در تمام نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي است.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان با اشاره به برگزاري نمايشگاه بين‌المللي توسعه و تجارت در كيش گفت: شركت در اين نمايشگاه كه با حضور عالي‌ترين مقامات اجرايي كشور انجام شد مي‌تواند نقش مهمي در توسعه استان‌ها داشته باشد.
بهرامي افزود: حضور كمرنگ صاحبان صنايع در سال‌هاي گذشته در چنين نمايشگاهي سبب عقب‌ماندگي صنعت و عدم آگاهي لازم براي جذب سرمايه‌گذاري و تكنولوژي در استان شده است.
وي ادامه داد: امروزه به بركت دولت احمدي‌نژاد شاهد رشد و شكوفايي اين استان در سطح كشور هستيم.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: فعاليت بخش دولتي براي حمايت و كمك به بخش خصوصي براي به روزرساني و پشتيباني در سرمايه‌گذاري كاملا مشهود است.
بهرامي خاطرنشان كرد: حمايت همه‌جانبه استاندار گلستان و معاون برنامه‌ريزي استانداري و دستگاه‌هاي مرتبط بخش اقتصادي در چند وقت اخير تحول را در اين بخش ايجاد كرده است.
وي اضافه كرد: در بخش صنعت و معدن عقب‌ماندگي تاريخي در سطح استان وجود دارد كه متاسفانه تنها نيم درصد صنعت كشور متعلق به استان گلستان است.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: برطرف شدن موانع سرمايه‌گذاري صنعتي در استان‌هاي شمالي كه در سفر نخست رئيس جمهور به گلستان به تصويب رسيد فضاي بسيار مناسبي براي استقرار واحدهاي صنعتي در اين استان فراهم كرده است.
بهرامي افزود: با وجود داشتن بخش‌هاي غني، طبيعي و معادن بكر در استان، متاسفانه گلستان در ايجاد صنايع پايه رشد مناسبي نداشته است.
وي با بيان اينكه استان گلستان در حاضر رتبه‌هاي نخست تا سوم بسياري از محصولات كشارزي را در سطح استان دارا‌ست، اظهار داشت: با وجود ظرفيت صنايع تبديلي كه از هر جهت در استان وجود دارد ولي در اين خصوص گلستان كاملا بي‌بهره است.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: وجود ظرفيت‌هاي توليدات دامي و طيور در دشت تركمن صحرا پايگاه مناسبي براي ايجاد چند واحد مجتمع توليدي فراهم كرده است كه علاوه بر تامين نيازهاي داخلي مي‌تواند در بخش صادرات نيز مثمرثمر باشد.
بهرامي افزود: هم مرز بودن استان با كشورهاي آسياي‌ميانه ضرورت ايجاد شركت خوشه‌اي براي صادرات كالاهاي توليدي استان را بيش از پيش مهيا كرده است.
وي ادامه داد: اين استان حتي مي‌تواند پايگاه ترانزيت مناسب براي عبور كالاهاي صادراتي استان‌هاي ديگر به كشور آسياي‌ميانه با داشتن راه‌هاي زميني، دريايي و هوايي مناسب باشد.
رئيس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: هم‌اكنون تشريفات گمركي در استان به كمتر از دو ساعت رسيده است كه تجار در كمترين زمان مي‌تواند كالا خود را به كشورهاي مورد نظر صادر كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-819.html )