عنوان خبر:گازرساني به 4 روستاي صعب‌العبور سردسير گلستان
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:45:02


مدير‌عامل شركت گاز گلستان از اجراي طرح گازرساني به چهار روستاي صعب‌العبور و كوهستاني سردسير در شرقي‌ترين نقطه استان خبر داد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شركت گاز استان گلستان، رمضانعلي سنگدويني در حاشيه اجراي پروژه گازرساني به چهار روستاي صعب‌العبور و كوهستاني جنوب شرقي استان گلستان شامل روستاهاي نراب، وامنان، كاشيدار و سيپ‌چال بخش چشمه‌ساران شهرستان آزادشهر در محل اجراي عمليات گازرساني از نزديك با اهالي روستا ديدار كرد و طي نشست صميمي مشكلات موجود را بررسي و در خصوص تسريع در اجراي اين پروژه‌ها تأكيد كرد.
وي ضمن تقدير از پيگيري مستمر و مساعدت‌هاي نماينده مجلس در شهرستان‌هاي آزادشهر و راميان، فرماندار و مسئولان آن شهرستان در راستاي گازرساني به روستاهاي مذكور گفت: با برنامه‌ريزي شركت گاز استان در راستاي محروميت‌زدايي و گسترش عدالت اجتماعي، گازرساني به مجموعه روستاهاي فوق در دستور كار شركت گاز گلستان قرار گرفت.
مدير‌عامل شركت گاز استان گلستان گفت: از آنجايي كه چهار روستاي صعب‌العبور نراب، وامنان، كاشيدار سيپ‌چال و دهنه چشمه‌ساران در نزديكي محدوده جغرافيايي استان سمنان قرار داشته و از خطوط گاز استان گلستان فاصله زيادي دارند؛ گازرساني به آنها از طريق خطوط اين استان به صرفه نبوده و هزينه بالايي را در بر خواهد داشت.
سنگدويني افزود: به منظور تسريع در امر گازرساني به اين روستاها طي رايزني‌هاي انجام شده با مسئولان اداره گاز استان سمنان تفاهمنامه‌اي امضا شد تا عمليات گازرساني به اين روستاها از مسير آن استان و با هزينه اين شركت و اجراي مشترك حدود 17 كيلومتر صورت پذيرد؛ پيمانكار مربوطه انتخاب شده و پس از تجهيز كارگاه و فراهم كردن وسايل مورد نياز سريعاً مراحل اجراي گازرساني در حال اجراست.
وي افزود: اميدواريم با تلاش همكاران شركت گاز استان و همكاري خوب مسئولان گاز سمنان و همچنين همكاري اهالي منطقه در آزادسازي مسير به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه در دهه فجر سال آينده به بهره‌برداري برسد.
مدير‌عامل شركت گاز استان در خصوص جزئيات اين پروژه گفت: طول مسير گازرساني به اين چهار روستا حدود 27 كيلومتر است و هزينه‌هاي پروژه شامل هزينه اجرايي، تسهيل اراضي و خريد مصالح تاكنون حدود 20 ميليارد ريال هزينه داشته و با اجراي‌ تمام فازها حدود 40 ميليارد هزينه خواهد شد.
سنگدويني اظهار اميدواري كرد؛ با تلاش مجموعه كاركنان شركت گاز استان گلستان و همياري مسئولان منطقه هر چه سريع‌تر شاهد اتمام اين پروژه‌ها باشيم تا مردم شريف اين روستاها بتوانند از خدمات ارزنده دولت خدمتگزار كه محروميت‌زدايي، عدالت محوري و ارائه خدمات مطلوب به مردم را سرلوحه اهداف خود قرار داده است به نحو شايسته‌اي بهره‌مند شوند.
مدير‌عامل شركت گاز گلستان تصريح كرد: براي اين پروژه يك ايستگاه C.G.S با ظرفيت 10 هزار مترمكعب گاز در ساعت و يك ايستگاه T.B.S نيز با 5‌هزار مترمكعب گاز در ساعت در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: با گازرساني به اين چهار روستا، يك‌هزار و‌ 269 خانوار با جمعيتي در حدود 5‌هزار و 537 نفر از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-823.html )