عنوان خبر:ظرفيت بالاي گلستان در صنايع تبديلي
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:46:14


رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان گفت: استان گلستان ظرفيت بالايي در صنايع تبديلي و تكميلي دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، رمضانعلي جعفري ظهر امروز در جمع اعضاي ستاد سرمايه‌گذاري استان اظهار داشت: استان گلستان يكي از قطب‌هاي مهم كشاورزي در كشور بوده كه با بيش از 685 هزار هكتار اراضي زراعي سالانه نزديك 3.7 ميليون تن محصول كشاورزي توليد مي‌كند.
وي تصريح كرد: در برخي از اين محصولات، استان گلستان داراي رتبه‌هاي اول تا دهم در كشور است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان گفت: توليد سالانه نزديك 3 هزار و 52 هزار تن محصول زراعي، 161 هزار تن محصول باغي، 541 هزار تن محصول داخلي و 14 هزار تن آبزيان و مراتع وسيع و جنگل‌ها بستر مناسب براي ايجاد و توسعه كشاورزي به ويژه صنايع تبديلي را در استان فراهم كرده است.
جعفري خاطرنشان كرد: وجود زيرساخت‌هاي توسعه‌اي از جمله فرودگاه بين‌المللي، راه‌آهن سراسري، راه‌دريايي، شهرك‌ها و نواحي صنعتي و اتصال به شبكه گاز تركمنستان و به ويژه همسايگي با كشورهاي آسياي ميانه و قفقاز فرصت مناسبي براي جذب سرمايه‌گذاري در زمينه كشاورزي و صنايع تبديلي را فراهم ساخته است.
وي اظهار داشت: در همين راستا و در راستاي توسعه بخش كشاورزي طرح‌هايي از سوي اين سازمان كه همه مجوزهاي قانوني را اخذ كرده و بعضا داراي پيشرفت فيزيكي مناسبي نيز هستند براي ارائه به سرمايه‌گذاران آماده شده است.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان طرح پرورش شتر در منطقه آق‌قلا به ظرفيت يك هزار نفر شتر، طرح پرورش اسب اصيل تركمن به ظرفيت 100 راس اسب، طرح توليد جوجه يك روزه به ظرفيت 550 هزار منطقه در سال و مجتمع گلخانه اي 17 هكتاري محمد‌آباد از جمله اين طرح‌ها است.
جعفري طرح مجتمع 4 هزار هكتاري پرورش ميگو در گميشان، طرح توليد فرنچ فرايز از سيب‌زميني به ظرفيت 7 هزار و 200 تن در سال، طرح توليد عصاره مالت و ماءالشعير به ظرفيت يك هزار تن و 50 ميليون بطري در سال، طرح كشتارگاه صنعتي دام به ظرفيت يك هزار راس گوسفند و 200 راس گاو و طرح بسته‌بندي و انجماد ماهي و ميگو به ظرفيت 9 هزار و 200 تن را ديگر طرح‌هاي قابل سرمايه‌گذاري كشاورزي در استان اعلام كرد.
رئيس سازمان جهادكشاورزي استان گلستان گفت: سورتينگ و بسته‌بندي ميوه و سردخانه CA ( كنترل اتمسفر) 15 هزار تن
11- توليد خوراك دام و طيور به روش Steam Flacked به ظرفيت 30 هزار تن و فريزينگ سبزيجات و كنسرو غيرگوشتي به ظرفيت 8 هزار و 700 تن از ديگر طرح‌هاي قابل سرمايه‌گذاري كشاورزي در استان است.
به گفته جعفري مشخصات و جزئيات طرح‌ها در سايت سرمايه‌گذاري استان گلستان موجود است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-824.html )