عنوان خبر:بيشتر شدن جمعيت نوزادان پسر گلستان از دختران
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:52:05


مديركل ثبت احوال استان گلستان گفت: در هشت ماهه سال 1389 نسبت جنسيت به ازاي هر 104 پسر گلستاني 100 دختر بوده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، سيف‎الله ابوترابي بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در هشت ماهه سال 1389 تعداد 24 هزار و 207 مورد ولادت اتفاق افتاد كه در مدت مشابه سال 1388 تعداد 24 هزار و 178 مورد بوده است.
وي تصريح كرد: وفات ثبت شده در اين مدت 5 هزار و 232 مورد بوده كه در 8 ماهه سال 1388 وفات ثبت شده 5 هزار و 396 مورد بوده است.
مديركل ثبت احوال استان گلستان گفت: در 8 ماهه سال 1389 ازدواج ثبت شده 17 هزار و 153 مورد بوده در مدت مشابه ازدواج ثبت شده 17 هزار و 481 مورد اتفاق افتاد.
ابوترابي طلاق در 8 ماهه امسال را تعداد يك هزار و 1653 مورد عنوان كرد كه در مدت مشابه تعداد يك هزار و 501 مورد بوده است.
وي خاطرنشان كرد: كارت ملي تا پايان آبان ماه سال جاري يك ميليون و 338 هزار و 348 بوده است.
ابوترابي با اشاره به تصويب شوراي عالي فرهنگي كشور مبني بر نام‌گذاري روز سوم دي‌ماه به نام روز ملي ثبت احوال به تاريخچه ثبت احوال اشاره كرد و گفت: اولين شناسنامه به نام فاطمه ايراني صادر شد.
مديركل ثبت احوال استان گلستان اظهار داشت: در سال 1305 دو اداره در گرگان و دشت گرگان داير شده بود.
ابوترابي با اشاره به تغيير نگارش براي همه افراد تازه به دنيا آمده و شناسنامه رايانه‌اي كه صادر مي‌شود، افزود: در همين راستا براي افراد بالاي 15 سال هم از تيرماه صدور شناسنامه رايانه‌اي در شهر گرگان صادر شده و قرار است با اختصاص اعتبار مورد نياز اين اتفاق براي تمام شهرهاي استان گلستان خواهد افتاد.
دبير شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان گلستان با اشاره به صدور كارت شناسايي ملي كرد كه به اتمام رسيده است مگر آنان كه به سن 15 سالگي مي‌رسند و ادامه داد: با خطوط vpn سرعت صدور كارت ملي افزايش پيدا كرده است.
ابوترابي مأموريت اصلي سازمان ثبت احوال را ثبت وقايع حياتي و مهاجرت و توليد و انتشار آمار انساني و تحولات جمعيتي در كشور اعلام كرد.
وي تصريح كرد: سازمان ثبت احوال، در افق 1404 سازماني ياد‌گيرنده، كارآمد، اثربخش، خلاق، و نوآور تحول‌گرا، نظام‌مند، نتيجه‌گرا براي عرضه خدمات جامع الكترونيك در زير‌ساخت‌هاي دولت الكترونيك، ايجاد پايگاه اطلاعات ايرانيان و انتشار به روز آمار تحولات جمعيتي و كسب رتبه اول در منطقه خواهد بود.
مديركل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اهداف كلان اين سازمان در دولت دهم تاكيد كرد: ساماندهي ثبت وقايع حياتي و مهاجرت در كشور، اتقان اسناد سجلي و مدارك هويتي، استقرار نظام جامع شناسايي ايرانيان، توليد و انتشار آمار و اطلاعات جمعيتي ايرانيان، استقرار سازمان الكترونيك، ارتقاي مستمر كيفيت و كميت نحوه ارائه خدمات، افزايش‌كارايي و ارتقاي بهره‌وري سازمان و حساس‌سازي و ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي از جمله اين اهداف است.
وي با اشاره به مصوبه‌هاي سفر سوم رئيس جمهوري به گلستان در بخش ثبت احوال گفت: ايجاد آرشيو الكترونيك، آماده كردن زيرساخت صدور كارت ملي هوشمند و ايجاد نمايندگي در هشت بخش استان از جمله اين مصوبات دولت است.
مديركل ثبت احوال استان گلستان همچنين با اشاره به عملكرد اين اداره كل در آذرماه گفت: در ماه گذشته 5 هزار و 977 نوزاد در استان گلستان متولد شد.
ابوترابي افزود: بيشترين ميزان تولد در شهرستان گنبدكاووس با يك هزار و 765 نوزاد و كمترين آن در شهرستان راميان با 110 نوزاد در دفاتر ثبت و اسناد استان به ثبت رسيده است.
وي تصريح كرد: در اين مدت همچنين در شهرستان گرگان مركز استان نيز يك هزار و 33 نوزاد متولد شده است.
مديركل ثبت احوال استان گلستان با اشاره به اينكه در آذرماه 565 فوتي در سطح استان به ثبت رسيده است، خاطرنشان كرد: بيشترين ميزان وفات در شهرستان گنبدكاووس با 96 مورد و كمترين آن در شهرستان بندرگز با دو مورد فوتي به ثبت رسيده است.
ابوترابي گفت: 3 هزار و 777 واقعه ازدواج در ماه گذشته به ثبت رسيده كه زندگي 412 زوج به جدايي انجاميد.
وي خاطرنشان كرد: بيشترين ميزان طلاق با 108 مورد در شهرستان گنبدكاووس و بيشترين واقعه ازدواج با 825 مورد نيز در اين در شهرستان اتفاق افتاد.
مديركل ثبت احوال استان گلستان گفت: يك هزار و 248 مورد ازدواج در مناطق شهري و يك هزار و 253 مورد در مناطق روستايي اتفاق افتاد.
ابوترابي افزود: در بحث طلاق هم 162 مورد در مناطق شهري و 62 مورد در مناطق روستايي بوده است.
وي ادامه داد: اطلاعات فوق از محضرهاي رسمي به اداره ثبت احوال ارسال شده است.
ابوترابي با بيان اينكه 4 هزار و 742 شناسنامه جمهوري اسلامي در ادارات ثبت احوال استان صادر شده است، گفت: 345 مورد از اين شناسنامه‌ها المثني، 15 مورد مربوط به طرح تعويض، يك هزار و 346 مورد مربوط به شناسنامه مجدد و 3 هزار و 36 مورد مربوط به شناسنامه نوزاد بوده است.
مدير كل ثبت احوال استان گلستان اظهار داشت: در اين مدت همچنين 53 گلستاني نام خود و 153 نفر نام خانوادگي خود را تغيير داده‌اند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-828.html )