عنوان خبر:افتتاح سردر تاريخي لشگر30 گرگان
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:53:44


سر در تاريخي پادگان لشگر 30 گرگان، روز يكشنبه با حضور امير سرتيپ ستاد 'احمدرضا پوردستان' فرمانده نيروي زميني ارتش افتتاح شد.



ارشد آجا در استان هاي گلستان، مازندران و خراسان شمالي و فرمانده لشگر 30 پياده گرگان گفت: قدمت اين سر در به بيش از يك صد سال پيش بر مي گردد كه با اعتباري بالغ بر 650 ميليون ريال احيا، مرمت و بازسازي شده است.
امير سرتيپ دوم ستاد 'منصور خمري' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين كار از سال گذشته با همكاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان آغاز شد و امروز با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش به بهره برداري رسيد.
وي تصريح كرد: حذف اندود سيماني موجود در بندها و جداره هاي داخلي و خارجي، مرمت و بازسازي تزئينات آجري موجود در بدنه ها و ساخت و نصب در و پنجره چوبي همگون با بنا مطابق با عكس سال 1330 از اقداماتي بوده كه انجام شده است.
وي ادامه داد: اندود گچ در اتاق ها و بدنه هاي بنا و همچنين تعويض،‌ مرمت و بازسازي پوشش سقف بنا، محوطه سازي بنا شامل سنگ فرش، محوطه و احياي باغچه محوطه از اقداماتي بوده كه در اين راستا انجام شده است.
خمري گفت: همچنين با حضور فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، پروژه واحدهاي مسكوني پرسنل لشگر 30 گرگان افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.
وي افزود: يكي از اين ساختمان ها 16 واحدي است و مابقي نيز تك واحدي هستند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-829.html )