عنوان خبر:تحول گردشگري گيلان با حفظ مجموعه‌هاي فرهنگي
يكشنبه 5 دي 1389 - 19:54:46


مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان گفت: حفظ، مرمت و احياي مجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي در كنار موضوعات وابسته به صنايع دستي موجب تحول هدفمند در چشم‌انداز توسعه صنعت گردشگري گيلان است.



به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، اميد عزيزي بعد از ظهر امروز در جلسه گردشگري استان، توسعه محور گردشگري گيلان را كانون توجه مسئولان دانست.
وي اظهار داشت: گيلان به دليل موقعيت ممتاز گردشگري طبيعي، تاريخي و فرهنگي همواره مورد توجه گردشگران داخلي و خارجي بوده است.
مدير كل ميراث فرهنگي گيلان با اشاره به اهميت اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ناشي از ورود گردشگري به استان گفت: مسئولان همواره به برنامه‌هاي گردشگري بايد توجه كنند.
وي درباره تصويب مناطق گردشگري گيلان در دو سفر هيئت دولت افزود: در دور نخست و دوم سفر هيئت دولت به گيلان مصوبات مهمي به تصويب هيئت وزيران رسيد كه از جمله آن 71 منطقه نمونه گردشگري با پراكندگي مناسب در سطح است.
عزيزي با بيان اينكه توجه به بخش گردشگري تنها به مناطق نمونه محدود نمي‌شود، اظهار داشت: به دليل ظرفيت‌هايي كه مي‌توان در روستاهاي زيباي استان سراغ گرفت، پس از ارزيابي‌هاي كارشناسي در ابتدا 17 روستا به عنوان روستاهاي هدف گردشگري به تصويب كميته راهبردي گردشگري روستايي و عشايري كشور رسيد.
وي ادامه داد: پس از آن نيز در دور دوم سفر هيئت دولت بر اساس توانمندي‌هاي موجود به تشخيص كميته گردشگري روستايي و تاييد كارگروه تخصصي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان 15 روستاي ديگر به جمع روستاهاي هدف گردشگي استان اضافه شد.
به گفته مدير كل ميراث فرهنگي گيلان در نظام برنامه‌ريزي توسعه استان با ايجاد موقعيت‌هاي متعدد مناطق كمتر توسعه يافته گيلان مورد توجه قرار مي‌گيرند.
وي اضافه كرد: با فرصت‌سازي و سرمايه‌گذاري‌هاي خرد و كلان توزيع مناسبي از درآمدهاي اقتصادي و اشتغالزايي به نحو شايسته در اين مناطق فراهم مي‌شود.
عزيزي با تاكيد بر اينكه گردشگري بي‌نياز از عوامل و عناصر وابسته ديگر نيست، خاطرنشان كرد: در سال‌هاي اخير به حوزه ميراث فرهنگي و صنايع دستي توجه جدي صورت گرفته است.
وي حفظ، مرمت و احياي مجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي در كنار موضوعات وابسته به صنايع دستي را موجب تحول هدفمند در چشم‌انداز توسعه صنعت گردشگري عنوان كرد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان در ادامه از معرفي 80 متقاضي دريافت وام صنايع دستي در گيلان به صندوق مهر امام رضا (ع) خبر داد.
وي افزود: اين اقدام در توافقنامه‌اي كه بين معاونت صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور و صندوق مهر امام رضا (ع) انجام شده است، صورت گرفت.
به گفته عزيزي در حال حاضر اين پرونده‌ها ارسال شده و از طريق صندوق مهر رضا در حال بررسي و اعطا است و ديگر متقاضيان واجد شرايط نيز متعاقبا به اين صندوق معرفي مي‌شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-830.html )