عنوان خبر:پيام استاندار به مناسبت روز ثبت احوال
يكشنبه 5 دي 1389 - 22:03:11


مهندس قناعت استاندار گلستان به مناسبت سوم دي ماه روز ثبت احوال پيامي صادر کرد.



به گزارش خبرنگار پيام گلستان،به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري گلستان ، متن پيام بدين شرح است :

به نام خدا
مقام معظم رهبري با بيان اين امر که" اتقان (استواري و پايداري ) اسناد هويتي مردم ايران ، بسيار با اهميت است " با رساترين بيان اهميت ثبت احوال و خدمات آن را در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بيان داشته اند. از اين روست که شوراي عالي انقلاب فرهنگي،با نام گذاري سوم ديماه (سالروز تاسيس سازمان ثبت احوال کشور ) قصد ياد آوري همگاني در خصوص امر مهم ثبت رويداد هاي حياتي و حراست و پاسداري از هويت و تابعيت ايراني را نموده است .
امري که مطابق قانون يک وظيفه عمومي است و به همين جهت در هر استان ، با ابلاغ وزير محترم کشور ، ساماندهي و برنامه ريزي آن برعهده شورايي به رياست استاندار استان نهاده شده است.
ثبت احوال از آغاز تشکيل دولت در کشور ايران ، به عنوان يکي از ارکان مهم حکومت شکل گرفت ووظيفه مهم هويت بخشي به ايرانيان و توليد آمار هاي انساني را بر عهده گرفت.اين سازمان در حقيقت شکل دهنده اصلي رابطه دولت  وملت در نظام سياسي واجتماعي کشور است.
علاوه براين سازمان ثبت احوال کشور متولي بزرگترين و مهمترين بانک اطلاعاتي کشور يعني پايگاه اطلاعات جمعيت کشور است.
کاربردهاي اين بانک اطلاعاتي در خدمات دولت نهم و دهم به ويژه طرح هاي بزرگي چون توزيع سهام عدالت و طرح هدفمند سازي يارانه ها و نيز طرح آتيه مهر نمودي عيني يافت و به جرات مي توان گفت وجود اين بانک اطلاعاتي امکان اجرايي اين طرح هاي مهم عدالت محور دولت جمهوري اسلامي ايران را مقدور نمود.
در طول اجراي طرح هاي فوق شاهد تلاش شبانه روزي کارکنان خدوم ثبت احوال بوده ايم.
ضمن آن که همزمان با ارائه خدمات هويتي ، تمامي قشرهاي جامعه را پوشش داده وبه ويژه در سنوات اخير شاهد موفقيت ثبت احوال در طرح تکريم وطرح شهيد رجائي بوده ايم . که اين امر نشان دهنده خدمت رساني مطلوب ثبت احوال ، علي رغم کثرت مراجعات است.
اينجانب ضمن ارج نهادن به خدمات ثبت احوال ، با مشاهده عزم اين سازمان در ارائه خدمات نويني چون صدور کارت شناسايي ملي براي تمام جمعيت بالاي 15 سال ، صدور شناسنامه اي رايانه اي براي نوزادان و نيز  آغاز صدور شناسنامه رايانه اي بزرگسالان حسب دستور مقام معظم رهبري و برنامه ريزي براي صدور کارت ملي هوشمند به عنوان  کليد ورود به دولت الکترونيکي که يکي از تاکيدات رياست محترم جمهور است و تشکيل اولين سازمان تمام الکترونيکي کشور در آينده نزديک که از اهداف وزارت کشور محسوب ميگردد، تقدير وتشکر خود را از زحمت کشان اين عرصه در دستگاههاي مختلف اجرايي استان که به موجب ماده 5 قانون ثبت احوال کشور مکلف به همکاري در اين امر  مي باشند را اعلام داشته و به ويژه از زحمات مسوولين وکارکنان ثبت احوال استان تشکر مي نمايم .
توفيق وسربلندي و اجر اخروي براي تمامي خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را از خداوند منان مسئلت دارم.
جواد قناعت
استاندار



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-838.html )