عنوان خبر:آمادگي زيرساخت هاي اجراي طرح شبكه بازرسي و نظارت مردمي
دوشنبه 6 دي 1389 - 20:55:36


مشاور معاون وزير و مدير پروژه هاي وزارت بازرگاني، طرح شبكه بازرسي و نظارت مردمي (شبنم) را، بزرگترين سامانه كنترل قاچاق و جعل كشور ذكر كرد و گفت: تمام زيرساخت هاي اجراي اين طرح در كشور فراهم شده است.



'جواد اسماعيلي' شامگاه يكشنبه درهمايش 'نقش باركد دو بعدي در شبكه نظارت و بازرسي مردمي (شبنم)' اظهار داشت: آنچه در كشور و دنيا اتفاق مي افتد قاچاق و تقلب كالا و خدمات است كه شبكه هاي توزيع يا شبنم، نرم افزارهايي را براي ايجاد شناسنامه الكترونيكي و جلوگيري از قاچاق و جعل كالا و خدمات در كشور فراهم مي آورند.
وي افزود: ايران جزو پنج كشور اجرا كننده اين طرح و جلوگيري از روند قاچاق كالا و خدمات است كه اين فناوري را توسط مهندسان داخلي بومي سازي كرده است.
اسماعيلي گفت: باركد دو بعدي توان درج هفت هزار كاراكتر را دارد و بزرگترين مزيت آن، ايجاد شناسنامه يا كاتالوگ الكترونيكي براي كالا و خدمات است.
وي خاطرنشان كرد: با اجراي اين طرح در كشور به واردكنندگان قول داده مي شود كه در جلوگيري از قاچاق و جعل كالا و خدمات كمك شود.
وي، انتفاعي نبودن، ارزان و انحصاري بودن را از ديگر مزاياي طرح شبنم بيان كرد.
مدير پروژه هاي وزارت بازرگاني گفت: هم اينك شركت هاي مختلف از جمله داروسازان كشور براي استفاده از اين طرح تفاهم نامه هايي را با وزارت بازرگاني منعقد كرده و نيز اجراي اين طرح در برند صادرات كالاها كمك خواهد كرد.
اسماعيلي از طرح هاي ديگر در دست اجراي وزارت بازرگاني را، طرح ميزان يك اعلام كرد و افزود: در اين طرح دولت 15 ميليون ريال كارت اعتباري با بهره چهار درصد و بازپرداخت 24ماهه دراختيار كارمندان قرار داده كه مي توانند از آن استفاده كنند.
وي گفت: طرح ديگر اين وزارتخانه، ميزان دو است كه سامانه خريد تداركات الكترونيكي را تعبيه كرده كه كارپردازان با ورود به اين سامانه خريد ادارات را انجام داده و توليدكنندگان نيز با ثبت نام در اين سامانه، كالاهاي خود را به كاركنان دولت مي فروشند.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-844.html )