عنوان خبر:فعاليت سه ميليون واحد صنفي در كشور
دوشنبه 6 دي 1389 - 20:56:38


رييس بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور گفت: سه ميليون واحد صنفي در كشور فعاليت دارند كه اگر اين واحدها به خوبي مديريت شوند، نقش اصناف و توان بالاي آن ها در اقتصاد كشور انكارناپذير خواهد بود.



'رضا كرمي' شامگاه يكشنبه در همايش 'نقش باركد دو بعدي در شبكه نظارت و بازرسي مردمي (شبنم)' اظهار داشت: در حال حاضر قريب به پنج هزار نيرو در اصناف كشور ساماندهي شده است كه ماهانه 800 هزار بازديد از بازار را انجام مي دهند.
وي، نظارت بر استفاده از باركد دو بعدي بر روي كالاها و خدمات را از اقدامات نظارتي ديگر اين شورا بيان كرد و گفت: تعهد شده در صورتي كه شركت، توليدكننده يا مصرف كننده، قاچاق و جعلي بودن كالا را از طريق اين سامانه مطلع سازد با هماهنگي اصناف استان ها، همانند سامانه 124 در كمترين زمان در محل حضور يافته و به گزارشات رسيدگي و با آنها برخورد شود.
وي گفت: شبكه شبنم (شبكه بازرسي و نظارت مردمي) به مردم اجازه مي دهد كه از توليد و توزيع كالاي قاچاق يا جعلي جلوگيري شود و هزينه تخلفات براي متخلفين افزايش يابد.
كرمي افزود: براي عموميت يافتن اين طرح بايد اطلاع رساني بموقع و زياد انجام شود و مجامع را از طريق بروشورها با اين نرم افزار، روشن و توجيه كنند و از اين طرح حمايت شود.
وي پشتيباني شوراي اصناف كشور را از اجراي اين طرح و استفاده از باركد دو بعدي بر روي كالاها و خدمات در استان ها اعلام كرد و گفت: هفت هزار و 600 اتحاديه براي موفقيت اين طرح همانند اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، دولت را كمك خواهند كرد.

ايرنا



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-845.html )