عنوان خبر:مي‌خواستند رياست جمهوري را مادام العمر كنند ، موسوي در اوج جنگ به فكر باج‌گيري از امام بود
پنجشنبه 22 بهمن 1388 - 00:45:31


غلامحسین الهام شب گذشته در مسجد نارمک تهران و در مراسم "نفاق در جدال همیشگی با انقلاب" حاضر شد تا از انقلاب بگوید و اندیشه های امام و عکسی که به نماد مواجه با اندیشه امام در اردوکشی های خیابانی به آتش کشیده شد.

الهام بحث را به دوره اصلاحات هم کشاند و از طرح پرماجرای عبور از خاتمی هم سخن گفت. او همچنین از بانیان فتنه خواست تا تکلیف خود را با امام اندیشه های امام روشن کنند. عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت:«مرد باشيد و بگوييد ما اشتباه كرده‌ايم؛ تا حالا فكر مي‌كردم جمهوري اسلامي و حالا مي‌گويم جمهوري آمريكايي. اينها را بگوييد تا مردم تكليف خود را با شما روشن كنند. اين‌ها شاخصه‌هاي نفاق‌اند.»



بیشترين چالش امام علي با جريان نفاق بود

الهام گفت: حضرت امير المومنين در دوران حكومتش بيشترين چالش و نفاق را با جريان نفاق داشت كه مي‌توان آن را در سراسر و بخش عمده‌اي از خطبه‌هاي نهج البلاغه كه به تشريح ماهيت فكري و رفتاري و كاركردي جريان نفاق پرداخته است، ديد.

الهام در ادامه به تشريح خطبه 194 نهج البلاغه و ذكر مصادق جريان نفاق جديد در عرصه كنوني كشورمان پرداخت و اقدامات و صفات آنان را تبيين كرد.

وي به تعبير امير المومنين حضرت علي (ع) درخصوص جريان نفاق كه آنان را گروهي گمراه، منحرف، خطا كار، ظاهر شدن به رنگ‌هاي گوناگون، داراي قلب‌هاي بيمار، برخورداري از ظاهري آراسته، حركت كردن در مسير پنهان و بي راه، حسد ورزيدن نسبت به رفاه و آرامش مردم و نااميد كردن اميدواران عنوان كرده‌اند، پرداخت و گفت: به بيان امير المومنين منافقين در هر راهي كشته‌اي و در هر دلي راهي و بر هر اندوهي اشكي مي‌ريزدند چنان كه امروز عده‌اي مرده درست مي‌كنند، سپس آن را تشييع و براي آن مجلس ترحيم مي‌گيرند.

عنوان سازي؛ صفت امروز جريان نفاق و فتنه

اين استاد دانشگاه مدح و ستايش از يكديگر را از اوصاف جريان نفاق به تعبير امام علي (ع) عنوان كرد و افزود: جريان نفاق مدح و ستايش را به يكديگر قرض مي‌دهند؛ چنان كه امروز در سايت‌هايشان مي‌بينيد از يكديگر تعريف مي‌كنند و در مقابل در روزنامه‌هايش به تمجديد يكديگر مي‌پردازند؛ براي خود مقام مي‌سازند، جايزه نوبل به هم مي‌دهند و يكي ديگري را استاد تمام و در مقابل اسلام شناس ماهر و جامعه شناس برجسته ‌مي‌خوانند.

وي در تبيين اين اوصاف جريان نفاق در عرصه امروز گفت كه افراد اين جريان امروز همديگر را مظهر انقلابي گري و در مقابل فداكاران تاريخ بشر عنوان مي‌كنند و در مجموعه به هم مدال مي‌دهند.

الهام پا فشاري برخواسته‌هاي بي منطق و پرده‌دري در مقابل ملامت‌ها را از ديگر شاخص‌ها و مولفه‌هاي جريان نفاق به زعم حضرت امير المومنين دانست و با اشاره به نمونه‌هاي امروزي اقدامات جريان نفاق و فتنه، گفت: امروز اين جريان يك دفعه ادعا مي‌كنند در كهريزك تجاوزي صورت گرفته و براي آن يك سند نيز رو نمي‌كند تا آبرو از نظام اسلامي و افراد را ببرند.

وي اسراف در قضاوت و شبهه تراشي در برابر هر دليل را از ديگر شاخص‌هاي جريان نفاق برشمرد و ادامه داد: امروز از ولايت مطلقه اگر حرفي مي‌شود جريان نفاق آن را ديكتاتوري مي‌نامد و اگر از انتخابات حرفي مي‌زني شما را متهم به فريب كاري مي‌كنند و در جايي ديگر ادعاي تقلب مي‌كنند و دليلي براي آن نمي آوردند.

عضو حقوق دانان شوراي نگهبان قانون اساسي با اشاره به شبهه سازي جريان نفاق و فتنه، فضا سازي در هر اتقافي را از جمله راهبردهاي اين جريان دانست و گفت: جريان نفاق با فضا سازي به دنبال آن است تا براي حرف خود خريداري پيدا كند.

جريان نفاق افراد را به بن بست مي‌كشاند

وي با بيان اينكه در ابتدا راه ورود براي جريان نفاق آسان است اما خروج از اين راه بسيار دشوار خواهد شد، خاطرنشان كرد: يك دفعه اين جريان عده‌اي را به خيابان مي‌كشد و مسير را براي آنان به صورتي طراحي مي‌كند كه طرف راه بازگشت نداشته باشد تا در نهايت فرد خود را در مقابل اسلام، پيغمبر و حضرت سيد الشهداء ببيند.

سخنگوي و وزير دولت نهم به سوره‌هايي از قرآن كريم اشاره كرد كه به تبيين جريان نفاق مي‌پردازد.

وي سوره‌هاي مباركه بقره، آل عمران، مائده، نساء، توبه، انفال، حشر، منافقين و احزاب را از جمله سوره‌هاي دانست كه به بحث جريان نفاق پرداخته‌اند و در ادامه گفت: معمولا جريان نفاق به بيگانگان و قدرت‌هايي خارجي متصل‌‌اند و با گروه گروه كردن پيكره واحده جامعه اسلامي به دنبال اختلاف و تضاد در آن هستند.

قبضه كردن قدرت هدف جريان نفاق است

الهام يكي ديگر از اهداف جريان نفاق را از صدر اسلام تاكنون قبضه كردن و به دست گرفتن قدرت عنوان كرد و متذكر شد: منافقين همواره به دنبال كسب قدرت در نظام اسلامي بوده‌اند و از اين نظر همواره چهره خود را عوض كرده‌ و با توسل به حيله و نيرنگ در جامعه به همان شيوه‌هاي مومنان اهداف خود را دنبال كرده‌اند.

وي نمونه‌اي از فريب كاري و نيرنگ جريان نفاق را در جامعه كنوني‌مان را گفتن الله اكبر در پشت بام‌ها در واكنش به آنچه اعتراض به نتيجه انتخابات مي‌خوانند دانست و گفت: اين گونه اقدامات جريان نفاق نيز در اوايل انقلاب هم وجود داشت كه به تعبير رهبر معظم انقلاب آنان به دنبال كاريكاتور انقلاب هستند.

عده‌اي افراد را با ارضاي تمايلات نفساني آنها وابسته مي‌كنند

وي در ادامه نماد، مظهر، روح، اخلاق و تفسير قرآن را امام‌علي (ع) توصيف كرد و يادآور شد: شما چرا بالاي آن قرآن مسجد‌سازي، شعارسازي مي‌كنيد؟ چهلم به چهلم، اربعين برپا كردن براي كشته‌هاي زنده و امثال اين جريان، روش‌هاي مؤمنين را مي‌گيرند و عليه مؤمنين به كار مي‌گيرند، با استفاده از ضعف نفس مردم، تن‌آسايي و ترس از خطر كه ويژگي خودپرستانه است مرتب القاي يأس مي‌كنند، اينكه آمريكا اعلام كرده است ساعت فلان حمله خواهد كرد و حمله نظامي خواهد شد. ايجاد ترس و در نتيجه آن ايجاد يأس مي‌كنند. يأس از دنبال كردن هدف، يأس از دنبال كردن اهداف بلند انقلاب و تا مشكلي پيش مي‌آيد مانند پشه‌هايي كه در مرداب مي‌رويند شروع به بهره‌برداري مي‌كنند.

الهام با بيان اينكه عده‌اي در وقت جهاد است زماني كه در فصل زمستان دعوت مي‌شوند، مي‌گويند سرد است، تابستان دعوت مي‌شوند، مي‌گويند گرم است، وقت كشت، كار دارند و وقت برداشت، درگير هستند، تصريح كرد: يعني اين افراد همواره بهانه دارند تا كاري انجام نشود، عذر مي‌تراشند و سد راه خدا مي‌شوند؛ يكي از كارهايي كه مي‌كنند همين كار جنگ نرم است، البته همه اين اقدامات جنگ نرم است، همه اينها فتنه‌هاست، كاري كه انجام مي‌دهند ارجاف است، قرآن هم يك بار اين افراد را در سوره "احزاب " تهديد مي‌كند.

اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان در عين حال يكي از شگردهاي اين افراد را تبليغات دانست، و افزود: اين افراد در شهر مي‌چرخند و شايعه مي‌سازند، خبرسازي دروغي مي‌كنند، دل مردم را خالي مي‌كنند، مرتب از طريق تبليغات رسانه‌اي، سايتي و ماهواره‌اي پيام‌هاي غلط منتقل مي‌كنند، به روش‌هاي مختلف تضعيف، ترديد، شك، لرزش، دودلي، اضطراب، نگراني ايجاد مي‌كنند، مرتب القاء نگراني مي‌كنند اين ارجاف است، اين يك جور فساد است و يكي از گناهان بزرگ و عظيمي است كه اين افراد انجام مي‌دهند شايعات دروغين را اشاعه مي‌دهند تا از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و به اهداف خود برسند، بستر نفساني را مي‌بينيد.

وي اضافه كرد: آنچه ميل افراد است به آن دعوت مي‌كنند، كوشش مي‌كنند تا افراد را با استفاده از اين تمايلات نفساني به خود وابسته كنند، يكي مي‌خواهد برود خارج دكترا بگيرد، بورس مي‌كنند، يكي هوس خوش‌گذراني و عياشي دارد راه رفتن خود را معين مي‌كند، يكي به دنبال ويزا است و به قدرت‌هاي خارجي هم كه وابسته است ويزاي آنها را درست مي‌كنند، به هر نحوي از اين شهوت نفساني بهره مي‌گيرند، كوشش مي‌كنند كه از اين طريق اينها را به خودشان وابسته كنند بعد هم به دنبال فشار اقتصادي براي جامعه اسلامي هستند مانند محاصره‌ها و تهديدها.

امام(ره) هيچگاه تاكتيك‌هاي انحرافي را بكار نگرفت

وزير دادگستري دولت نهم در ادامه به اقدام دشمنان در سال 67 اشاره كرد و افزود: در سال 67 دشمن با اقدامي وارد كشور شد دوباره بعد از قطعنامه اراضي جنوب را گرفت، در غرب منافقان را جلو انداخت، كشور براي مدتي ديگر در حال اشغال شدن بود، امام در آن زمان فرمود امروز همه جبهه كفر مقابل اسلام ايستاده است و همه بايد بيايند و هيچ عذري از هيچ كس قابل پذيرش نيست بايد بايستيد.

به گفته وي اين پيام امام‌خميني(ره) كه منتشر شد دشمن گريخت و جوانان دشمن را دنبال كردند، يعني اصلاً فضاي جنگ عوض شد، حرف‌هاي امام‌خميني(ره) از عمق باور ايماني ايشان بر مي‌آمد و به عمق دل مردم مي‌نشست، امام صداقت و باور داشت، امام فرمود من بر سر اين عهد با شما هستم، صلح ما براي خداست و جنگ‌ها براي خداست، مردم ديدند كه راست مي‌‌گويد و او را باور داشتند چون امام صداقت داشت، مردم با اين صداقت به دنبال او افتادند، تمام حرف‌هاي وي در انقلاب شفاف و روشن بود؛ نه فريب مي‌داد و نه مردم را بازي مي‌داد، امام مرد كار بود.

وي ابراز داشت: امام‌خميني(ره) پس از 15 سال تبعيد كه به ايران آمد، خبرنگاران پرسيدند چه احساسي داريد؟ گفت‌ احساس من اين است كه انسان خدمت كند، انقلاب شفاف بود لذا زدوبند نداشت، امام‌خميني(ره) تاكتيك‌هاي انحرافي نداشت و با كمونيست‌ها هم‌پيمان نشد، با منافقان هم هيچگاه همكاري نكرد، منافقان در آن زمان هرچه كردند نتوانستند كاري از پيش ببرند چون انقلاب براي خدا و بنام خدا بود، امام با هيچ كس معامله نكرد.
الهام در خاتمه گفت: امام‌خميني(ره) من برخي افراد را تأييد كردم چون فريب سالوس‌بازي آنها را در اعتقاد به اسلام خوردم ولي بعد كه برايم معلوم شد اين افراد اعتقادي به اسلام ندارند لذا از اين تعريف من ‌سوء استفاده نكنند.

امام فرمود كسي كه به قانون اساسي راي نداده حق رئيس‌جمهور شدن هم ندارد

وي در خصوص علت ايجاد جريانات منافقين تصريح كرد: آنها به اين خاطر منافق شدند كه تظاهر به اسلام مي‌كردند ولي در درون ماركسيست بودند.

سخنگوي دولت نهم خاطرنشان كرد: اولين گروه‌هايي كه به امام در سال 58 اهانت كردند همين افراد بودند؛ آنها در برابر ملت ايستادند و خشونت از شيوه‌هاي آنها بود ولي در عين حال مي‌گفتند ما مجاهدان خلق هستيم لذا نفاق آنها براي همين دروغ‌هايشان بود.

الهام افزود: آنهايي به جمهوري اسلامي راي ندادند چرا به اسم اسلام مبارزه مي‌كردند؟ آنها مي‌گفتند ما نمي‌دانيم اسلام و جمهوري اسلامي چيست و آن را نمي‌شناسيم.بعدا هم گفتند كه ما قانون اساسي را نمي‌شناسيم چون قانون اساسي مترقي نيست بلكه ارتجاعي است.

وزير دادگستري دولت نهم با بيان اينكه آنها حتي اسلام ناب و ولايت فقيه را نيز ارتجاعي مي‌دانستند، گفت: اين افراد در ادامه گفتند كه مي‌خواهند كانديداي رياست‌جمهوري شوند ولي بايد گفت كه در كدام نظام مي‌خواهيد رئيس‌جمهور شويد كه نه قانون اساسي آن را و نه خود آن را و نه رهبري آن را قبول داريد.

الهام با اشاره به فرمايشات امام مبني بر اينكه كسي كه به قانون اساسي راي نداده است حق رئيس‌جمهور شدن هم ندارد، گفت: اين افراد اگر اين نظام را قبول دارند بايد همه چيز آن را قبول داشته باشند و اگر نظام را قبول ندارند چرا تظاهر به نظام مي‌كنند.

وي افزود: اين افراد دروغ مي‌گفتند، گاهي بني صدر را مسخره مي‌كردند ولي بعدا كه ديدند وي بستر خوبي براي استفاده آنها است، از محافظين آن شدند و اطراف وي جمع شدند.

برخي با پاره كردن عكس امام، روح و فكر ايشان را آتش زدند

الهام خطاب به اين افراد تصريح كرد: تويي كه امروز در باورهايت تجديد نظر كرده‌اي چرا به انقلاب و امام تكيه مي‌كني. امام كه گوشت و استخوان نيست. امام ايمان، تفكر و انديشه است. تو روي انديشه امام پاگذاشتي چرا اسم امام را مي‌آوري تو عكس امام را آتش زدي، عكس مهم نيست. بلكه تو روح و فكر امام را آتش زدي تفكر امامت را آتش زدي و امام سوزي كردي. ما با كاغذ كاري نداريم، آن كاغذي كه در صفين بر نيزه بود قرآن نبود و آن عكس را هم كه آتش زديد كاغذ نبود؛ بلكه فكر بود.

سخنگوي دولت نهم با تأكيد بر اينكه مردم حواسشان هست خطاب به افرادي كه عكس امام را پاره كردند گفت: شما فرهنگ سوزي كرديد ديگر نسبتي با امام نداريد لذا نگوييد كه من نخست وزير امام بودم.

وي با بيان اينكه اين افراد از مسير فكري خود مرتد شدند، ادامه داد: مرتد ديني را نمي‌گويم. بالاخره اين افراد زماني انقلاب را قبول داشتند ولي الان به آن پشت پا زده‌اند و برگشته‌اند و اين ارتداد سياسي است.

وزير دادگستري دولت نهم خطاب به اين افراد، خاطرنشان كرد: امام ساده زيست بود، شما كاخ نشينيد. اگر بگوييد امام، دروغ مي‌گوييد چرا كه اخلاق شما كاخ‌نشيني شده است.

الهام يادآور شد: امام سلطنت را از بين برد ولي تو سلطنت مي‌سازي، سلطنت يعني اعتباردادن به يك نژاد و خاندان تا مادام‌العمر در قدرت بمانند. شما مي‌خواستيد اين كار را بكنيد ولي امام نگذاشت؛ مردم تربيت شده امام‌‌اند و تحت لواي ولايت فقيه هستند و به كسي راه نمي‌دهند كه قلدري كند ولي شما قصد داشتيد كه اين كار را انجام دهيد. ديگر شما تغيير ماهيت داده‌ايد.

مرد باشيد و بگوييد ما اشتباه كرده‌ايم

عضو حقوقدانان شوراي نگهبان قانون اساسي ادامه داد: مرد باشيد و بگوييد ما اشتباه كرده‌ايم؛ تا حالا فكر مي‌كردم جمهوري اسلامي و حالا مي‌گويم جمهوري آمريكايي. اينها را بگوييد تا مردم تكليف خود را با شما روشن كنند. اين‌ها شاخصه‌هاي نفاق‌اند.

سخنگوي دولت نهم با اشاره به ماجراي دوم خرداد، گفت:‌در آن زمان نيز عده آمدند و شعارها آزادي، دموكراسي، حقوق بشر و قانون‌گرايي و تسامح، جامعه مدني يعني مدينه النبي، مبارزه با خشونت و مردم گرايي را سر دادند.

وي خطاب به اين افراد گفت: شما به كدام يك از اين شعارها عمل كرديد. شما گفتيد قانون‌گرايي ولي قانون اساسي را زير پاگذاشتيد و گفتيد جمهوري اسلامي حاكميت دوگانه است و اسلام با جمهوريت نمي‌سازد و با اين گفته‌ها اصول قانون اساسي را زير سوال برديد.

وي ادامه داد: شما گفتيد ما آمده‌ايم از اين دوره عبور كنيم، خاتمي آمده است كنش‌گر عصر گذار باشد؛ ادبيات قشنگي بود يعني وي براي انتقال از نظام اسلام به نظام غيراسلامي بازي كند و اسم آن را قانون‌گذاري گذاشتيد.

وي با بيان اينكه چرا به امام حسين‌ مردم توهين كرديد؟ گفت: آيا گناه مردم اين بود كه 25 ميليون آنها به شما نه گفتند. شما به هيچ چيز اين مردم رحم نكرديد و الان هم رحم نمي‌كنيد. آنها را متقلب و دروغ‌گو خوانديد. چه شد مردم وقتي شما را بپسندند احترام دارند اما اگر تصميمي ديگر گرفتيد احترام ندارند.

سخنگوي دولت نهم تصريح كرد: وقتي امام و رهبري مي‌گويند مردم، حقيقتا مي‌گويند مردم و شعار نمي‌دادند.

وي افزود: در زمان آقاي هاشمي عده‌اي با همين تيپ مردم اطراف وي جمع شدند و همين شعارها را دادند و گفتند آقاي هاشمي يك چهره ناب انقلاب و شخصيتي ممتازي است و ما بايد وي را مادام العمر رئيس جمهور كنيم.

الهام خاطر نشان كرد: اين افراد در ادامه گفتند قانون اساسي را عوض مي‌كنيم. بايد به آنها گفت هنوز از انقلاب 20 سال هم نگذشته كه شما مي‌خواهيد آن را عوض و سلطنت درست كنيد.

مدعيان دموكراسي در مجلس ششم، مجلس را تعطيل كردند

الهام در ادامه با بيان اينكه ولايت فقيه همواره مانع ديكتاتوري در جامعه شده است، به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص هاشمي رفسنجاني اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري فرمودند كه هيچ كس براي من هاشمي نمي‌شود اما در عين حال ايشان همواره تاكيد داشته‌اند كه هيچ كس حق عبور از قانون را ندارد، هر زمان كه اشخاص خواستند از قانون عبور كنند، مقام معظم رهبري در مقابل آنها ايستاد و در اين راه بين هيچ كس تفاوتي قائل نشد.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس ششم از جمله تحصن و تعطيلي مجلس، خاطرنشان كرد: كساني كه در مجلس ششم مدعي بودند كه به دموكراسي و حقوق بشر پايبند هستند مجلس را تعطيل كردند و رفتارهاي غيرشايسته را انجام دادند در حالي كه در دوران جنگ تحميلي هيچ كدام از نمايندگان ما كرسي نمايندگي خود را تعطيل نكرده بودند به طوري كه حتي قصرشيرين و آبادان نيز نماينده‌ خود را در دوران جنگ تحميلي حفظ كرده بود.

وي با بيان اينكه 2 روز قبل از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري فردي به مقام معظم رهبري نامه نوشت و تهديد كرد كه اگر احمدي‌نژاد حذف نشود، فتنه و آشوبي در راه خواهد بود، تاكيد كرد: امام همواره توصيه و تاكيد داشتند كه جلوي قلدرها را در انتخابات بگيريد و بر همين اساس نيز ما بايد تابع امام راحل مي‌بوديم، امام فرموده بودند كه كساني بايد تائيد صلاحيت شود كه اعتقاد قلبي به اسلام داشته باشند.

همين شوراي نگهبان خاتمي و سلامت انتخابات76 را تائيد كرد

الهام همچنين با اشاره به شانتاژ آفريني برخي اشخاص سياسي عليه شوراي نگهبان بعد از انتخابات اخير، گفت: بايد به اين افراد كه به شوراي نگهبان تهمت مي‌زنند گفت كه چگونه مي‌شود اين شورا آقاي خاتمي را تائيد صلاحيت مي‌كند و بعد از انتخابات عليرغم برخي اعتراضات به عدم سلامت انتخابات نتيجه انتخابات را تائيد مي‌كند و آقاي خاتمي را بر مسند رياست جمهوري ايران و با راي مردم مي‌نشاند، شما ايرادي به شوراي نگهبان نمي‌گيريد اما زماني كه اين شورا سلامت انتخابات بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم تائيد مي‌كند، شما به رفتار شوراي نگهبان ايراد مي‌گيريد و اين يك تناقض بزرگ است.

وزير دادگستري دولت نهم همچنين تصريح كرد: برخي از آقايان بعد از هفت ماه اعلام مي‌كنند كه رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران را به رسميت مي‌شناسند كه بايد در پاسخ به اين افراد گفت كه شما چه كاره هستيد كه راي ملت را به رسميت نشناسيد. رئيس‌جمهور را ملت انتخاب كرده است و ملت نيز آن را به رسميت مي‌شناسد.

اين كارشناس مسائل سياسي با ذكر روايتي از معصوم كه مي‌فرمايد فتنه زماني به وقوع مي‌پيوندد كه برخي به جهت پايبندي و اعتقاد به اسلام به مردم منت مي‌گذارند، ضمن تطبيق اين روايت با وضعيت كنوني كشورمان يادآور شد: متاسفانه امروز برخي‌ها به خاطر اعتقاد به اسلام و انقلاب اسلامي فكر مي‌كنند كه منت روي مردم گذاشته‌اند در حالي كه آنها بايد بدانند همه ما بدهكار اين انقلاب هستيم و هيچ كس از اين انقلاب طلبكار نيست، جوانان ما در جنگ شهيد شده‌اند كه ما بعد از 30 سال و آنهم در شرايطي كه در تمام اين 30 سال صاحب پست بوده‌ايم، سر انقلاب و مردم منت بگذاريم آيا اين واقع‌بينانه است؟

حذف مردم از دوران كارگزاران و اصلاحات كليد زده شد

الهام همچنين توطئه بزرگ فتنه اخير را حذف كردن مردم از سوي برخي جريانات سياسي دانست و در بيان چرايي اين تحليل خود، تاكيد كرد: ‌برخي‌ها برنامه‌ريزي كرده بودند كه مردم را از صحنه حذف كنند اين اتفاق از دوره سازندگي و اصلاحات شروع شده بود.

وي با بيان اينكه هاشمي رفسنجاني در آستانه انتخابات 76 جمله "بپاييد، تا در انتخابات تقلب نشود "، را در خطبه‌هاي نماز جمعه ايراد كرده بود، گفت: آقاي هاشمي در حالي اين جمله را در آستانه انتخابات مي‌گويد كه اين گفته وي به يك كد عليه نظام و انقلاب تبديل مي‌شود به طوري كه مجله كاريكاتور گل‌آقا نوشت كه "بنويسيد خاتمي تا خوانده شود ناطق ".

اين استاد دانشگاه در ادامه گفت: در اواخر سال 88 نيز برخي‌ها گفتند كه نگران انتخابات هستند و با اين گفته خود مي‌خواستند قدرت را از دست ندهند.

وي افزود: حزب كارگزاران در حالي كه در كنار اصلاحات قرار داشت، به صورت فرماليته در مقابل اصلاحات قرار گرفت در حالي كه خود آقاي هاشمي گفته بود من معمار دوم خرداد بودم.

الهام با بيان اينكه احمدي‌نژاد گفته بود كه من وارد منطقه ممنوعه شده‌ام، اضافه كرد: احمدي‌نژاد درست مي‌گفت از ديد برخي‌ها احمدي‌نژاد وارد منطقه ممنوعه شده بود. آنها مي‌خواستند قدرت را هميشه در دست داشته باشند و غير از خودشان به هيچ كس ديگر ندهند.

مي‌خواستند رياست جمهوري را مادام العمر كنند

وي با بيان اينكه ولايت فقيه جلوي ديكتاتوري‌ها را گرفته است، گفت: برخي‌ها دروغ مي‌گويند و به نظام تهمت دروغگويي را مي‌زنند، در مجلس ششم مي‌خواستند انتخابات را تعطيل كنند، رياست جمهوري را مادام‌العمر كنند اما اين رهبري بود كه جلوي اين كارها را گرفت.

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با بيان اينكه در دوران اصلاحات به اسم آزادي دين مردم را به بازي گرفته‌اند، به سرمقاله يكي از اصلاح‌طلبان در خصوص اعتقادات ديني مردم اشاره كرد و گفت: آقايان سرمقاله نوشتند و گفتند كربلا پاسخ بدر بود، در روزنامه‌هايشان پيام فرح پهلوي را نوشتند و مردم را خون‌جگر كردند.

الهام با اشاره به انتخابات اخير رياست جمهوري و اقدامات رسانه‌هاي غربي در اين خصوص گفت: در انتخابات اخير تمام رسانه‌هاي خارجي عليه ملت ايران بسيج شد تا احمدي‌نژاد پيروز انتخابات نشود. BBC فارسي عليه ملت ايران روي آنتن رفت تا نظرش را به ملت تحميل كند اما ملت ايران آنها را نپذيرفتند.

موسوي در اوج جنگ به فكر باج‌گيري از امام بود

وي همچنين افزود: آقاي موسوي در اوج جنگ تحميلي قصد باج‌گيري از امام را داشت و به همين خاطر استعفا داد. در حالي كه طبق قانون اساسي وزرا را نخست‌وزير پيشنهاد و رئيس‌جمهور تائيد مي‌كرد، موسوي مي‌خواست وزراي خود را تحميل كند.

الهام با بيان اينكه رئيس‌جمهور وقت در دوران نخست‌وزيري موسوي كه مقام معظم رهبري بود، در دور دوم، موسوي را نمي‌خواست اما به خاطر نظر امام وي را قبول كرد، ابراز داشت: ميرحسين موسوي عصر روز انتخابات بدون هيچ دليل ومنطقي خود را پيروز انتخابات اعلام و ادعا مي‌كند كه اگر وي از صندوق‌هاي راي بيشترين آرا را كسب نكند تقلبي در انتخابات صورت گرفته است.

وي با اشاره به تاسيس كميته صيانت از آرا گفت: اين كميته بعد از انتخابات اقدام به آمارگيري كرد و زماني كه نتيجه نگرفت ادعا كرد كه مهندسي آرا صورت گرفته است در حالي كه بايد گفت اگر مهندسي آرا نيز صورت گرفته بود، شما كه همه اين مسائل را گفته بوديد پس چرا راي نياورديد.

اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه جريان معترض ادعا كرده بود كه به روند انتخابات اشكال دارد، گفت: اگر اين جريان به روند انتخابات ايراد دارد، پس بايد ادعاي خود بر پيروزي در انتخابات را پس بگيرد چرا كه اگر اينگونه بود، وي نمي‌توانست ادعاي پيروزي در انتخابات را بكند.

وي خطاب به سران فتنه گفت كه اگر شما به جمهوريت سكولار و اسلام منهاي ولايت فقيه معتقديد به صراحت بگوييد تا ادعاي خط امامي بودن براي مردم روشن شود،‌ تا زماني كه شما مواضع دوپهلو مي‌گيريد مردم شما را نخواهند پذيرفت.

اين استاد دانشگاه با اشاره به انتخابات سال 76 گفت: يك ساعت بعد از انتخابات كانديدا به رئيس‌جمهور پيروز كه آقاي خاتمي بود، پيام تبريك فرستادم و حتي مقام معظم رهبري در اين خصوص فرمودند كه حماسه حضور مردم رخ داده است.

رهبري در همه دوره‌ها به رئيس جمهور پيروز پيام تبريك داده‌اند

عضو حقوقدان شوراي نگهبان با بيان اينكه پيام رهبري در انتخابات اخير مانع از شكايت و رسيدگي به اعتراضات از طريق قانوني نبود، تصريح كرد: آقايان مي‌گويند كه مقام معظم رهبري بعد از انتخابات پيام تبريك به رئيس‌جمهور داده است در حالي كه بايد گفت مقام معظم رهبري به همه افرادي كه در انتخابات رياست جمهوري پيروز شده بودند، پيام تبريك داده بود.

اين فعال سياسي با بيان اينكه حوادث اخير جنگ فقر و غنا و حق و باطل بود، گفت: سوال من از آقايان مدعي تقلب در انتخابات اين است كه اگر شما معتقديد كه روند انتخابات غلط بود، پس حرف شما مبني بر پيروزي در انتخابات صحيح نيست.

الهام با بيان اينكه امام راحل به آزادي، شرف و عزت ملت ايران حساس بود، گفت: امام خميني در برخورد با دشمن قاطع بود و در عين حال براي اشك يتيم گريه مي‌كرد،‌اما برخي‌ها امروز مي‌گويند كه بيانات امام گزينشي انتخاب مي‌شود در حاليكه بايد گفت امام به دين مردم به شدت حساس بود.

وي اضافه كرد: اين آقايان نبايد فراموش كنند زماني كه يك زن در رسانه ملي به ساحت حضرت زهرا اهانت كرد، امام چه برخوردي را اتخاذ كردند؟

اين عضو حقوقدان شوراي نگهبان در پايان خطاب به سران فتنه و برخي خواص توصيه كرد كه مواضع خود را شفاف كنند و اگر اعتقادي به اصول مسلم ملت ايران ندارند، به صراحت ابراز كنند و مواضع دوپهلو نگيرند چرا كه در اين صورت ملت در مقابل آنها خواهد ايستاد.

منبع : رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-85.html )