عنوان خبر:3 كارگاه توليد شيشه در گلستان منهدم شد
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:07:50


فرمانده انتظامي گلستان گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون سه كارگاه توليد شيشه در استان منهدم شده است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از معاونت اجتماعي و ارشاد انتظامي گلستان، حميد عطايي در همايش علمي پيشگيري اوليه از اعتياد اظهار داشت: اولويت نخست استان در ريشه‌كن كردن پديده شوم اعتياد پيشگيري است.
وي تصريح كرد: اعتياد به عنوان بزرگترين بلاي خانمانسوز آثار و تبعات ويران‌كننده‌اي بر افراد، خانواده‌ها و جوامع برجاي گذاشته است.
وي افزود: معضل اعتياد از آنجايي‌كه قدرت سلطه‌گري فوق‌العاده‌اي بر شخص معتاد داد به شدت زندگي فردي و اجتماعي وي را تحت تاثير قرار داده و باعث شده كه اين پديده خانمان‌سوز به عنوان بزرگترين آسيب اجتماعي در حال حاضر مطرح شود.
فرمانده انتظامي گلستان همچنين گفت: شيوع اعتياد به مواد مخدر در كشور كه به عمل گوناگون از جمله همسايگي با كشور افغانستان روي داده است موجب شده كه اين پديده به عنوان مهمترين آسيب اجتماعي مطرح و علاوه بر پيامدهاي اقتصادي سنگين، سلامت رواني جامعه را با خطرات جدي روبرو مي‌كند.
وي با تأكيد بر اينكه همه سازمان‌ها، نهادها بايد در ريشه‌كني اين پديده شوم بسيج شوند، افزود: براي ريشه‌كني اين بلاي خانمان‌سوز نياز به يك عزم ملي است.
رئيس پليس گلستان با اشاره به اينكه زمينه‌ها و علل روند رو به رشد گرايش به پديده اعتياد بايد به طور جدي مورد توجه قرار گيرد، گفت: تقويت و توسعه شبكه‌هاي اطلاعاتي در انهدام باندهاي توزيع موادمخدر، بهره‌گيري از توان بالقوه مردمي در زمينه جلوگيري از ورود و توزيع مواد مخدر و قرص‌هاي روان‌گردان و آگاه كردن جوانان و نوجوانان از عواقب ويرانگر مصرف مواد مخدر از جمله راهكارهاي مناسب در اين زمينه است.
وي تغيير مصرف مواد مخدر صنعتي به جاي مواد مخدر سنتي را به عنوان يك تهديد بزرگ براي جوامع دانست و بيان داشت: در همين راستا طي 9 ماهه سال جاري سه كارگاه توليد شيشه در استان منهدم شده است.
عطايي خانواده را به عنوان بنياد و هسته اصلي رفتارهاي جمعي و شخصيتي اجتماعي افراد بيان كرد و گفت: بستر امن خانواده و روابط معقولانه پدر و مادر با فرزندان مي‌تواند فرزندي متعادل، متعهد و متعلق به جامعه تحويل دهد.
فرمانده انتظامي گلستان اظهار داشت: از هم گسيختگي خانوادگي و عدم تربيت درست از جمله مسائلي است كه خانواده را به ورطه اعتياد و عواقب شوم آن سوق مي‌دهد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-851.html )