عنوان خبر:باركد دوبعدي راهي مطمئن براي شناسايي كالاي اصيل
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:08:47


رئيس بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور گفت: نصب باركد دو بعدي بر روي كالاها، به مردم امكان خريد كالاي اصيل را داده و به آنان اجازه مي‌دهد تا از جعلي يا قاچاق بودن احتمالي كالاها مطلع شوند.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، رضا كرمي صبح امروز در جمع رؤساي مجامع استاني گلستان اظهار داشت: سازمان بازرگاني استان بايد با بهره‌گيري از رسانه‌ها و با اجراي برنامه‌هاي مناسب، نسبت به ارائه اطلاعات لازم درباره شبكه شبنم به مردم و آموزش شيوه استفاده از باركدهاي دو بعدي براي اطلاع از اصالت كالا اقدام كند.
وي تصريح كرد: استفاده از باركدهاي دو بعدي به توليدكنندگان اجازه مي‌دهد تا از جعل‌شدن كالاي خود جلوگيري كرده و در صورت بروز اين اتفاق جاعلان كالا را شناسايي و مورد پيگيري قرار دهند.
كرمي با اشاره به اينكه ماهانه 800 هزار مورد بازرسي در سطح كشور انجام مي‌گيرد، تاكيد كرد: با فراگير شدن استفاده از باركدهاي دو بعدي نزد اصناف و توليدكنندگان، از اين پس دفتر بازرسي و نظارت شوراي اصناف استفاده يا عدم استفاده از اين باركدها از سوي كسبه را مورد بازرسي قرار خواهد داد.
وي با تاكيد بر لزوم شفاف سازي در فروش و توزيع كالا از سوي كسبه و اصناف خاطرنشان كرد: دفتر بازرسي و نظارت شوراي اصناف كشور متعهد شده است كه به محض دريافت پيامك از سوي خريدار مبني بر شكايت از فروشنده كالاي جعلي، ظرف چند دقيقه در محل حاضر و با فرد خاطي برخورد لازم را صورت دهد.
وي قاچاق كالا را حربه دشمن براي فلج كردن توليد داخلي عنوان و تصريح كرد: بازرسي اصناف به طور جدي با فروشندگان و توزيع‌كنندگان كالاي قاچاق برخورد مي‌كند و با تكيه بر ساختار خوبي كه در اين دفتر ايجاد شده از اين پس اين موضوع، ساماندهي شده تر از قبل دنبال خواهد شد.
كرمي از سازمان بازرگاني استان خواست تا با تهيه بروشورهاي تبليغاتي، اصناف و اتحاديه ها را با كليات شبكه شبنم آشنا و نسبت به به اجراي اين طرح ترغيب كند.
وي تاكيد كرد: با اجراي كامل و صحيح اين طرح، توزيع كالاي قاچاق و جعلي به شكل قابل توجهي در كشور كاهش يافته و هزينه تخلف به طرز چشمگيري افزايش خواهد يافت.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-852.html )