عنوان خبر:جلوگيري از اطاله دادرسي هدف اصلي بازرسي از شوراهاي حل اختلاف
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:09:55


مديركل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف كشور گفت: جلوگيري از اطاله دادرسي مهمترين هدف بازرسي از شعب شوراهاي حل اختلاف سراسر كشور مي باشد.



به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين 'احمد رئيسي' روز دوشنبه در حاشيه بازديد از شعب شوراي حل اختلاف گرگان با اشاره به بازرسي هاي انجام شده در سراسر كشور اظهارداشت: در اين بازرسي ها، هدف مچ گيري از اعضا نيست بلكه تلاش مي كنيم با آموزش و رفع مشكلات، كيفيت رسيدگي به پرونده هاي ورودي شوراها را ارتقا دهيم.
اين مقام قضايي به قانون 49 و 50 آيين نامه اجرايي شوراهاي حل اختلاف اشاره كرد و از روساي شوراها در همه استانها خواست كه سالانه حداقل دو بار ازشعب شهري و يك بار از شعب روستايي حوزه هاي فعاليت خود بازديد كرده و از نزديك بر روند رسيدگي پرونده ها نظارت داشته باشند.
وي اظهارداشت: سركشي هاي دوره اي و منظم از كليه شعب، علاوه بر رفع بموقع مشكلات موجود در روند رسيدگي ها، سبب افزايش كيفيت رسيدگي اعضا به پرونده ها مي شود.
حجت الاسلام رئيسي در ادامه ، از تعريف دوره هاي آموزشي براساس نياز هر استان به صورت جدي تر از سال آينده خبر داد و گفت: در قالب بازرسي ها، تخلفات و اشتباهات در زمينه رسيدگي به پرونده ها مشخص و در نتيجه نيازهاي آموزشي اعضا تعيين مي شود.
وي تصريح كرد: اعضاي هيئت هاي بازرسي با گوشزد كردن برخي اشتباهات و نحوه رسيدگي بهتر در پرونده ها، به صورت عملي و حين كار به اعضا آموزش مي دهند.
مديركل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف با بيان اين كه هم اكنون نيز دوره هاي آموزشي براساس نياز هر استان برگزار مي شود، تصريح كرد: تجزيه و تحليل، تدوين گزارش هاي اين بازرسي ها، به تعريف تخصصي تر دوره هاي آموزشي براساس نياز هر استان كمك بيشتري مي كند.
وي با اشاره به نقش مهم آموزش اظهارداشت: آموزش اعضا سبب رسيدگي بهتر به پرونده ها و جلوگيري از اطاله دادرسي در فرآيند رسيدگي به پرونده ها در شعب شوراي حل اختلاف مي شود.
مدير كل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف در بخش ديگري از سخنان خود با قابل تقدير خواندن فعاليت افتخاري اعضا در شعب شوراي حل اختلاف تاكيد كرد: مسوولان شوراي حل اختلاف تمام تلاش خود را براي حل بخشي از مشكلات اعضا، دبيران و كارمندان شورا انجام مي دهند و اميدواريم بتوانيم گامي در جهت رفاه اعضا برداريم.
حجت الاسلام و المسلمين احمد رئيسي در قالب هيئت 5 نفره، براي بازرسي از شعب شوراي حل اختلاف به استان گلستان سفر كرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-853.html )