عنوان خبر:قاچاق معضلي بزرگ بر سر راه واردات قانوني
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:12:37


رئيس مجمع عالي واردات كشور گفت: موضوع قاچاق يكي از مهم‌ترين معضلاتي است كه بر سر راه واردات قانوني قرار گرفته و اقتصاد كشور را به شدت آزار مي‌دهد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان، حسين برخوردار صبح امروز در جمع روساي مجامع استاني گلستان اظهار داشت: پديده قاچاق علاوه بر تهديد سلامت و بهداشت جامعه، كاهش سطح بهره‌وري در كشور را به دنبال دارد.
وي افزود: قاچاق كالا همچنين با تهديد توليد داخلي نقش بسزايي در افزايش نرخ بيكاري در جامعه داشته و بدين ترتيب سلامت اجتماعي را نيز مورد تهديد قرار مي‌دهد.
برخوردار خاطرنشان كرد: با توجه به مجموع مضرات ورود كالاي قاچاق به كشور و به منظور جلوگيري از ورود اين دست كالاها به كشور، مجمع عالي واردات كشور طي قراردادي با وزارت بازرگاني متعهد شد كه از اين پس باركد دو بعدي را بر روي همه اقلام وارداتي نصب كند.
رئيس مجمع عالي واردات كشور تاكيد كرد: ايده شبكه نظارت و بازرسي مردمي (شبنم) و ايجاد باركد دوبعدي طرحي وارداتي نبوده و توسط متخصصان آي‌تي در كشور توليد شده است.
به گفته وي اين شبكه با قابليت ايجاد 7 هزار و 200 كارآكتر قابليت‌هاي مختلفي از جمله وارد كردن شناسنامه، مشخصات كامل و اصالت كالا را داراست.
وي يادآور شد: در صورت فراگير شدن بهره‌گيري از اين شبكه در سطوح مختلف اجتماع، سطح دانش عمومي مملكت درباره كيفيت و اصالت كالاها ارتقا يافته و تحول عظيمي در اين بخش ايجاد مي‌شود.
برخوردار در ادامه با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها گفت: مجمع عالي واردات كشور به دولت قول داده است كه در طول اجراي اين قانون به عنوان بازوي كمكي دولت و ملت باشد.
رئيس مجمع عالي واردات كشور با تاكيد بر اينكه اجراي كامل اين قانون مهم تنها با كمك اقشار مختلف جامعه شدني است، اظهار داشت: مردم مي توانند تنها با كمي صرفه‌جويي در استفاده از كالا و انرژي به توسعه زيرساخت‌هاي كشور و كاهش نرخ بيكاري در كشور كمك شايان توجهي ارائه كنند.
برخوردار با بيان اينكه ايران سومين مصرف كننده نان در جهان است، يادآور شد: اين آمار در كنار آمار ميزان استفاده مردم كشور از حامل‌هاي انرژي نشان مي‌دهد كه جامعه ايران تبديل به جامعه‌اي مسرف شده است كه اجراي هدفمندي يارانه‌ها مانعي در برابر اين سير قهقهرايي است.
وي هدفمندي يارانه‌ها را استفاده بهينه از انرژي و منابع خدادادي دانست و تصريح كرد: همه نعمات و منابع به اندازه كافي در كشور وجود دارد و در صورت استفاده صحيح از اين منابع، فرزندان و آيندگان نيز قادر به بهره‌گيري از اين نعمات خداوندي هستند.
وي يادآور شد: هزينه‌ها و مبالغي كه تا چند وقت گذشته به عنوان يارانه كالا استفاده مي‌شد از اين پس براي اجراي پروژه‌هاي عمراني و تاسيس كارخانجات بيشتر هزينه شده و با ارتقاي سطح اشتغال، چرخ توسعه كشور سريع‌تر مي‌چرخد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-855.html )