عنوان خبر:جلوگيري از اطاله دادرسي هدف اصلي بازرسي از شوراهاي حل اختلاف
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:15:51


مدير كل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف، جلوگيري از اطاله دادرسي را مهم ترين هدف بازرسي از شعب شوراهاي حل اختلاف سراسر كشور عنوان كرد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراهاي حل اختلاف استان گلستان، حجت‌الاسلام و المسلمين احمد رئيسي در حاشيه بازديد از شعب شوراي حل اختلاف گرگان با اشاره به بازرسي‌هاي انجام شده در سراسر كشور اظهار داشت: در اين بازرسي‌ها هدف مچ‌گيري از اعضا نيست بلكه تلاش مي‌كنيم با آموزش و رفع مشكلات، كيفيت رسيدگي به پرونده‌هاي ورودي شوراها را ارتقا دهيم.
وي به قانون 49 و 50 آيين‌نامه اجرايي شوراي حل اختلاف اشاره كرد و از رؤساي شوراهاي حل اختلاف همه استان‌ها خواست: سالانه حداقل دو بار از شعب شهري و يك بار از شعب روستايي حوزه‌هاي فعاليت خود بازديد و از نزديك بر روند رسيدگي پرونده‌ها نظارت كنند.
مدير كل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف، سركشي‌هاي دوره‌اي و منظم از تمام شعب، علاوه بر رفع به موقع مشكلات موجود در روند رسيدگي‌ها، سبب افزايش كيفيت رسيدگي اعضا به پرونده‌ها مي‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي از تعريف دوره‌هاي آموزشي بر اساس نياز هر استان، به صورت جدي‌تر از سال اينده در كشور خبر داد و گفت: در قالب اين بازرسي‌ها، تخلفات و اشتباهات در زمينه‌هاي رسيدگي به پرونده‌ها مشخص و در نتيجه نيازهاي آموزشي اعضا تعيين مي‌شود.
وي تصريح كرد: اعضاي هيئت با گوشزد كردن برخي اشتباهات و نحوه ي رسيدگي بهتر در پرونده‌ها، به صورت عملي و حين كار به اعضا آموزش مي‌دهند.
حجت‌الاسلام و المسلمين رئيسي با بيان اينكه هم‌اكنون نيز دوره‌هاي آموزشي كم و بيش براساس نيازهاي هر استان انجام مي‌شود، تصريح كرد: تجزيه و تحليل، تدوين گزارش‌هاي اين بازرسي‌ها، در تعريف تخصصي‌تر دوره‌هاي آموزشي بر اساس نياز هر استان كمك بيشتري مي‌كند.
وي با اشاره به اهميت آموزش به اعضا تاكيد كرد: آموزش اعضا سبب رسيدگي بهتر به پرونده‌ها و جلوگيري از اطاله دادرسي در فرآيند رسيدگي به پرونده‌ها در شعب شوراي حل اختلاف مي شود.
مدير كل ارزشيابي و بازرسي مركز امور شوراهاي حل اختلاف با قابل تقدير خواندن فعاليت افتخاري اعضا در شعب شوراي حل اختلاف تاكيد كرد: مسئولان شوراي حل اختلاف تمام تلاش خود را براي حل بخشي از مشكلات اعضا، دبيران و كارمندان شورا انجام مي‌دهند و اميدواريم بتوانيم گامي در راستاي رفاه اعضا برداريم.
حجت‌الاسلام و المسلمين احمد رئيسي در قالب هيئت پنج نفره، براي بازرسي از شعب شوراي حل اختلاف به استان گلستان سفر كرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-858.html )