عنوان خبر:شركت انفورماتيك گرگان نماينده رسمي صدور باركد 2 بعدي در گلستان
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:17:13


همزمان با برگزاري همايش معرفي شبكه نظارت و بازرسي مردمي (شبنم)، لوح نمايندگي رسمي صدور باركد دو بعدي به محمدرضا حسن‌آبادي مدير شركت مهندسي شبكه انفورماتيك گرگان اعطا شد.



نادعلي كهنسال رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در اين خصوص اظهار داشت: با اجراي اين طرح مردم اين امكان را خواهند داشت تا از اصالت و كيفيت كالاي خريداري شده مطمئن شوند و توزيع كالاي قاچاق و جعلي به كمترين ميزان ممكن برسد.
نادعلي كهنسال اظهار داشت: به محض اجراي اين سيستم توليدكنندگان اين امكان را خواهند داشت تا از نحوه و ميزان فروش كالاي خود مطلع و در صورت جعل شدن كالاي خود موضوع را پيگيري و تحت تعقيب قانوني قرار دهند.
وي با بيان شيوه كاركرد باركد دوبعدي خاطرنشان كرد: مردم براي اطلاع از اصالت كالا بايد توسط دوربين تلفن همراه خود از روي باركد نصب شده بر كالا عكس گرفته و آن را از طريق نرم‌افزاري كه بر تلفن همراه نصب شده است به سامانه شبنم پيامك كنند.
كهنسال ادامه داد: چنانچه باركد به محصول مورد نظر تعلق داشته باشد پيامكي مبني بر صحت آن به همراه مشخصات كامل كالا به خريدار پيامك شده و خريدار با اطمينان اقدام به خريد كالاي مورد نظر خود مي‌كند.
رئيس سازمان بازرگاني استان گلستان اضافه كرد: اما در صورتي كه كالا از سوي سامانه رد اصالت شود بلافاصله پيامي مبني بر درخواست آدرس فروشگاه توزيع كننده كالاي تقلبي يا جعلي به خريدار ارسال و پس از دريافت نشاني، پرونده تخلف الكترونيكي براي فروشگاه مورد نظر در دفتر بازرسي شوراي اصناف تشكيل مي‌شود.
به گفته وي همزمان با اين جريان شماره پيگيري و كد رهگيري به خريدار ارسال مي‌شود تا در صورت تمايل به پيگيري مورد، اين امكان به سهولت در اختيار وي قرار گيرد.
مدير شركت مهندسي شبكه انفورماتيك گرگان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: اين شركت به عنوان نماينده صدور باركدهاي دو بعدي در استان گفت: هر متقاضي دريافت باركد دوبعدي براي ثبت‌نام بايد شخصا يا از طريق اين شركت به پايگاه اينترنتي WWW.SHABNAM.IR مراجعه و نام كاربري و كلمه عبور خود را دريافت كنند.
محمدرضا حسن‌آبادي اضافه كرد: هر متقاضي هنگام ثبت‌نام در سامانه بايد مجمع، اتحاديه، انجمن و يا هر تشكلي كه در آن عضويت دارد انتخاب و به سامانه معرفي كند و اين مراجع بايد صحت اطلاعات كالاهاي ثبت شده عضو را بررسي و تاييد كنند.
وي با اشاره به فرآيند درخواست باركد دو بعدي از سوي توليدكنندگان و صاحبان كالا تصريح كرد: متقاضي با ورود به سامانه شبنم درخواست باركد را در سامانه ثبت كند و قبل از تحويل گرفتن باركدهاي درخواست شده هزينه آن را به شماره حساب 21525342/11 بانك ملت در وجه خدمات انفورماتيك راهبر واريز كند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-859.html )