عنوان خبر:انبار اسلحه ربطي به بسيج ندارد
پنجشنبه 22 بهمن 1388 - 00:47:56


با سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر عدم ارتباط سلاح های کشف شده در مسجد الهادی تهران با بسیج، پرونده این مسجد و هادی غفاری وارد فاز تازه ای شد.

چندی پیش بود که اخباری مبنی بر کشف یک انبار سلاح در مسجد الهادی که هادی غفاری چهره نزدیک به مهدی کروبی امام جماعت آن است، منتشر شد. انتشار این اخبار با توجه به اینکه در روزهای قبل و بعد انتخابات این مسجد به محلی برای اجتماع برخی اصلاح طلبان و برگزاری برخی جلسات محرمانه تبدیل شده بود، توجه زیادی را به خود جلب کرد.




در روز پنج شنبه 8 بهمن ماه گزارشاتی مبنی بر احتکار برخی اقلام قامش از جمله برنج و... در مسجد الهادی(ع) واقع در خیابان دماوند به دستگاه های مربوطه رسید که در جریان تحقیق و تفحص تیم بازرسی وزارت بازرگانی مشخص شد برنج کشف شده مربوط به هادی غفاری است.

مأمورین در حین بازرسی از مسجد مذکور، به یک انبار مشکوک شدند که پس از اصرار و پیگیریهای به عمل آمده و باز نمودن قفل ورودی، تعداد 57 قبضه سلاح کمری، 98 قبضه کلاشینکف و مقدار زیادی فشنگ در آنجا کشف شد.
در ادامه و با مجوز محاکم قضائی در مورخ 9/11/88 از منزل خادم مسجد مذکور نیز بازرسی به عمل آمد و برخی اقلام تسلیحاتی نظیر یک قبضه سلاح یوزی، دو قبضه سلاح کمری، یک قبضه کلاشینکف ، یک قبضه ژ3 و یک قبضه قناسه و 7 عدد خشاب کشف شد.

بعد از انتشار این اخبار بود هادی غفاری طی مصاحبه ای ارتباط خود با انبار را تکذیب کرد. او گفت:«انبار مذكور تحت مسئوليت متولي مسجد قرار دارد كه براي كسب درآمد بابت هزينه‌هاي مسجد به فردي خاص اجاره داده شده و طبعا ازنحوه استفاده وي آگاهي نداشته‌ايم.»

وي با تائيد خبر كشف اقلام احتكاري و از جمله مجموعه‌اي از انواع سلاح و مهمات در بازرسي از اين انبار تاكيد كرد كه متولي مسجد در اين باره مسئوليتي ندارد.

اما در حالی که برخی سایت ها و جریانات وابسته به اصلاح طلبان کوشیدند تا با نسبت دادن این اقلام تسلیحاتی به بسیج، خود را زیر بار اتهام رهایی بخشند، اظهارات امروز وزیر اطلاعات در گفتگو با برنا موضوع را وارد فاز تازه‏ای کرد. وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه موضوع سلاح های کشف شده در یکی از مساجد شرق تهران، توسط سپاه در حال پیگیری است، تصریح کرد:«با توجه به بررسی هایی که به عمل آمده این سلاح ها هیچ ارتباطی به بسیج نداشته است.»

حجت السلام حیدر مصلحی همچنین در خصوص کشف 200قطعه سلاح اظهار داشت:«این سلاح ها توسط سپاه پاسداران کشف شده و از طریق آنها در حال پیگیری است.»

با توجه به سخنان وزیر اطلاعات، طبیعتا انبار کردن این سلاح ها می بایست با اهدافی خاص انجام شده باشد. و طبیعتا این مسئولین زیربط هستند که می بایست با انجام تحقیقات لازم و تکمیل اطلاعات عامل انبار سلاح ها و اهداف این کار را برای مردم بازگو کنند.

منبع : رجانيوز




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-86.html )