عنوان خبر:هدفمندي يارانه‌ها بهينه‌سازي مصرف انرژي
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:18:16


نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها مديريت مصرف، ترويج و گسترش صرفه‌جويي، بهينه‌سازي مصرف انرژي توسط مردم و صنايع را به دنبال دارد.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، زهرا نورا در جلسه شوراي استان كه به منظور تشريح سهميه‌بندي سوخت و وضيعت حمل و نقل عمومي با اجراي طرح هدفمند‌سازي يارانه با حضور مدير كل پخش فرآورده‌هاي نفتي گلستان برگزار شده بود، اظهار داشت: ميانگين مصرف بنزين در سال‌هاي 1386 و 1387، 64 ميليون و 900 هزار ليتر در روز بود كه با اجراي طرح سامانه هوشمند سوخت و همچنين گسترش كنترل و نظارت بر چگونگي مصرف، ميانگين اين مصرف تا هشت درصد كاهش يافته است.
وي تصريح كرد: در صورت تامين منابع مالي مورد نياز تا پايان سال 1390 مي‌توانيم به هدف خودكفايي در تامين بنزين مورد نياز كشور دست يابيم.
نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها افزود: با اجراي طرح هدفمندسازي يارانه ها در اهداف برنامه پنج ساله پنجم توسعه كشور پيش‌بيني مي‌شود ميزان توليد فرآورده‌هاي نفتي در سال 1393 به 338 ميليون ليتر در روز برسد.
عضو شوراي اسلامي شهر گرگان با بيان اينكه در حال حاضر يك هزار و 192 جايگاه سوخت سي‌ان‌جي در كشور فعال است و گسترش 600 جايگاه ديگر نيز در برنامه سال جاري اين شركت مشخص شده است، اظهار داشت: بخش حمل و نقل چه به لحاظ اهميت آن در رشد و توسعه اقتصاد و فرآيند توليد و توزيع كالاها و خدمات، در برنامه‌هاي توسعه‌ كشور از موقعيت خاصي برخوردار است.
نورا با تاكيد بر اينكه افزايش مصرف فرآورده‌هاي نفتي با رشد شهرنشيني و صنعتي شدن رو به تزايد بوده و ادامه روند مصرف كنوني چه به لحاظ معضلات زيست‌محيطي و چه به لحاظ محدوديت منابع فسيلي به طور مسلم امكان‌پذير نخواهد بود، تصريح كرد: يكي از مهم‌ترين اهداف كاهش مصرف سوخت در كشور كاهش آلودگي محيط زيست است.
وي با اشاره به يارانه دولت به هزينه سوخت استان تصريح كرد: بر اساس اخبار منتشر شده 140 ميليون دلار به بنزين، 55 ميليون دلار به نفت سفيد، 220 ميليون دلار به گازوئيل و 27 دلار به نفت كوره اختصاص يافته است.
نماينده گلستان در شوراي عالي استان‌ها همچنين از فعاليت 45 جايگاه فعال سي‌ان‌جي در سطح استان خبر داد و خاطرنشان كرد: احداث 16 جايگاه سي‌ان‌جي ديگر كه 16 مورد آن تك منظوره و دو مورد دو منظوره است در سطح استان در دست اجراست.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-860.html )