عنوان خبر:گرگان در زمينه مبلمان شهري موفقيت چنداني نداشته است
دوشنبه 6 دي 1389 - 21:23:09


عضو شوراي اسلامي شهر گرگان گفت: گرگان به علت نداشتن سازمان مستقل زيباسازي در زمينه مبلمان شهري موفقيت چنداني نداشته است.



به گزارش خبرگزاري فارس از گرگان به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، ذبيح‌الله ميقاني در جلسه كميسيون فرهنگي، اجتماعي و زيست شهري شوراي اسلامي شهر گرگان با بيان اينكه مبلمان شهري گرگان نياز به توجه بيشتري دارد، اظهار داشت: شهرداري گرگان به دليل حجم بالاي مسائل و مشكلات عمراني و كمبود اعتبارات متاسفانه هنوز به مبلمان شهري مطلوبي دست نيافته است.
وي تصريح كرد: مبلمان شهري به حجم وسيعي از وسايل و تجهيزات اطلاق مي‌شود كه چون در شهر و خيابان و فضاي باز نصب مي‌شوند استفاده عمومي دارد به اين نام معروف است. مبلمان شهري بيش از 100 عنوان را شامل مي‌شود.
عضو شوراي اسلامي شهر گرگان امكاناتي از قبيل ايستگاه‌هاي اتوبوس، نمايشگرهاي شهري، سرويس بهداشتي، زمين‌هاي بازي كودكان، وسايل ورزشي، تابلوها، سطل‌هاي زباله، نيمكت‌ها و غيره را به عنوان نمونه‌هايي از مبلمان شهري برشمرد و افزود: به تعبير ديگر مبلمان شهري به نماد تنديس اطلاق مي‌شود كه در شهر،خيابان و فضاي باز كه محل استفاده عموم قرار دارد، نصب مي‌شود.
ميقاني با تاكيد بر اينكه براساس بندهاي يك و 27 ماده 55 قانون شهرداري‌ها، شهرداري موظف به ايجاد خيابان‌ها، كوچه‌ها، ميدان‌ها، باغ‌هاي عمومي، مجاري آب و توسعه معابر در حدود قوانين موضوعه و هرگونه اقدام است كه در حفظ نظافت و زيبايي شهر مؤثر است، اظهار داشت: به اعتقاد بسياري از صاحب نظران حوزه شهري يكي از عواملي كه مي‌تواند به توسعه كيفيت مبلمان شهري كمك كند سطح تخصص كاركنان شهرداري و به ويژه سازمان زيباسازي در بهبود وضعيت مبلمان شهري است كه متاسفانه گرگان با توجه به نداشتن سازمان مستقل زيباسازي در اين زمينه موفقيت چنداني نداشته است.
اين عضو شوراي اسلامي شهر گرگان مبلمان شهري را عنصري براي آسايش، ارائه اطلاعات و كنترل حركت شهروندان در فضاهاي باز دانست و تصريح كرد: مي‌طلبد شوراي شهر و شهرداري گرگان دقت نظر و توجه بيشتري به اين موضوع داشته و با برنامه‌ريزي جامع در اين خصوص ضمن ايجاد فضايي مناسب و زيبا در سطح شهر به براي كاهش فشارهاي رواني شهروندان برنامه‌ريزي كنند.
ميقاني يكي از راهكارهاي برون رفت از وضعيت نامناسب مبلمان شهري در گرگان راتدوين اصول و ضوابط و مقررات نما و منظر شهري براساس ويژگي‌هاي فرهنگي و كاركردي مناطق مختلف گرگان و نظارت بر نماسازي ساختمان‌ها عنوان كرد و گفت: ايجاد سازمان مستقل زيباسازي در مديريت شهري مي‌تواند اقدام موثري در اين زمينه باشد كه اين موضوع در شوراي اسلامي شهر و شهرداري گرگان در حال بحث و بررسي است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-862.html )